کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

گوگل دیگر از ایمیل‌های سیاسی در برابر فیلترهای اسپم جیمیل محافظت نخواهد کرد

سايت خبری ايتنا , 9 بهمن 1401 ساعت 8:12

ایتنا - به گفته این شرکت، فیلتر هرزنامه جیمیل به چیزهای دیگری متکی است که کاملاً به وابستگی سیاسی بی‌ارتباط هستند. معیارهای این فیلتر شامل تعداد دفعات ارسال ایمیل‌ها و نحوه تعامل کاربران با آنها می‌شود.



گوگل به تازگی تصمیم گرفته است به برنامه آزمایشی که چه بسا به کمپین‌های سیاسی که امتیازی ویژه ثبت‌نام‌شده داده باشد پایان دهد. این آزمایشی که در سال 2022 آغاز شد، پاسخ گوگل به شکایتی بود که توسط کمیته ملی جمهوری‌خواهان (RNC) مطرح شد. در حالی که به نظر نمی‌رسد نظر RNC در مورد این موضوع تغییر کرده باشد، اما گوگل تصمیم گرفته است که به این برنامه خاتمه دهد – تصمیمی که می‌تواند مورد استقبال کاربران عادی قرار بگیرد.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، این ماجرا از زمانی شروع شد که RNC شکایتی را به دادگاه منطقه‌ای ایالات‌متحده برای ناحیه شرقی کالیفرنیا ارائه کرد. در این شکایت ادعا شده بود که گوگل برخی از ایمیل‌های ارسال شده توسط RNC را به دلیل وابستگی سیاسی آن اسپم تشخیص می‌دهد.

این شکایات ممکن است ناشی از تلاش‌های آنلاین این حزب برای جمع‌آوری کمک‌های مالی بوده باشد، که در تابستان 2022 نسبتاً نتایج مایوس‌کننده‌ای در پی داشت. برای تأیید این ادعا، GOP به مطالعه‌ای که توسط دانشگاه ایالتی کارولینای شمالی منتشر شده اشاره کرد که نشان می‌دهد 77 درصد از ایمیل‌های سیاسی راست‌گرایانه مستقیماً به هرزنامه در جیمیل ارسال فرستاده شده‌اند، در حالی که تنها 10 درصد از ایمیل‌های چپ‌گرا با همین رفتار مواجه شدند. اما گوگل این ادعا را رد نموده و وجود سیستم فیلتر اسپم را یکی از دلایل محبوبیت جیمیل ذکر کرد.

 


RNC این شکایت را در اکتبر 2022 ارائه کرد و گوگل به سرعت پاسخ داد و داده‌های یافت شده در این مطالعه را زیر سوال برد. به گفته این شرکت، فیلتر هرزنامه جیمیل به چیزهای دیگری متکی است که کاملاً به وابستگی سیاسی بی‌ارتباط هستند. معیارهای این فیلتر شامل تعداد دفعات ارسال ایمیل‌ها و نحوه تعامل کاربران با آنها می‌شود.
به هر حال، بسیاری از ما هر هفته (و چه بسا به صورت روزانه) ده‌ها ایمیل اسپم دریافت می‌کنیم و الگوریتم مورد استفاده جی‌میل از نحوه مدیریت این ایمیل‌ها یاد می‌گیرد.
 
این دادخواست علیه گوگل نهایتا توسط دادگاه رد شد. و البته پیش از آن هم گوگل برنامه‌ای آزمایشی را، با شرکت بیش از 100 کمیته سیاسی، برای اسپم نشدن ایمیل‌های سیاسی آغاز کرده بود، و جالب اینکه RNC در این طرح مشارکت نکرد، برنامه‌ای که نهایتا با تصمیم گوگل مختومه شد.
 


کد مطلب: 71599

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71599/گوگل-دیگر-ایمیل-های-سیاسی-برابر-فیلترهای-اسپم-جیمیل-محافظت-نخواهد

ايتنا
  https://www.itna.ir