کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اپ‌های قدیمی جایی در اندروید 14 نخواهند داشت!

5 بهمن 1401 ساعت 13:37

ایتنا - ​​​​​​​نسخه بعدی اندروید ممکن است در بعضی موارد، مانع نصب اپلیکیشن‌های قدیمی شود.



وب سایت ۹to۵Google، تغییر کدی را مشاهده کرده که نشان می‌دهد اندروید ۱۴ مانع از آن خواهد شد که کاربران نسخه خیلی قدیمی اپلیکیشن‌ها را خارج از فروشگاه پلی استور نصب کنند. طراحان اندروید سالهاست طبق دستورالعمل فروشگاه گوگلی پلی استور، ملزم هستند اپلیکیشن‌های خود را برای استفاده از جدیدترین اقدامات و قابلیتهای ایمنی پلتفرم اندروید، به‌روز نگه دارند اما این دستورالعمل، ماه جاری تغییر کرد و اکنون الزامی کرده است که اپلیکیشن‌هایی که در این فروشگاه عرضه می‌شوند، حداقل اندروید ۱۲ را هدف بگیرند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اندروید ۱۴ در ابتدا مانع نصب نرم افزارهای قدیمی خواهد شد اما انتظار می‌رود گوگل به تدریج این محدودیت را تسهیل کند. هدف از این اقدام، تقویت امنیت و حریم خصوصی است.

گوگل می‌گوید سازندگان بدافزار، نمی‌توانند تنها نسخه‌های قدیمی اندروید را برای فرار از تدابیر امنیتی در نسخه‌های جدیدتر هدف بگیرند. گوگل در حال حاضر ملزم کرده که اپلیکیشن‌ها در پلی استور، حداقل اندروید ۱۲ را هدف بگیرند. اما اندروید ۱۴ مانع تلاش برای نصب اپلیکیشن‌های قدیمی از طریق وب یا فروشگاه‌های برنامه دیگر خواهد شد.

هدف از سیاست جدید، ممانعت از نصب ناخواسته بدافزار توسط کاربران است. اگر کاربران به نحوی این محدودیت‌ها را در یک گوشی اندروید ۱۴ دور زده و برنامه مورد نظرشان را نصب کنند، احتمالا دقیقا می‌دانند که چه کاری دارند انجام می‌دهند.

بر اساس گزارش وب سایت انگجت، با توجه به وفور بدافزارهای اندروید که سازندگان آنها اغلب به نصب خارج از سیستم پلی استور متکی هستند، این اقدام کار تعجب آور نیست.


کد مطلب: 71584

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71584/اپ-های-قدیمی-جایی-اندروید-14-نخواهند

ايتنا
  https://www.itna.ir