۰
plusresetminus
پنجشنبه ۶ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۴:۰۰
وزارت دادگستری آمریکا:

درخواست پیگرد قضایی برای گوگل به اتهام انحصارطلبی فناوری تبلیغاتی

ایتنا - در بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری آمریکا آمده است که گوگل به مدت 15 سال «مشغول بی‌اثر کردن یا حذف رقبای خود در حوزه فناوری تبلیغات بوده است»، چه از طریق تملک شرکت‌های مرتبط و چه از طریق ناممکن کردن استفاده از محصولات رقیب.
درخواست پیگرد قضایی برای گوگل به اتهام انحصارطلبی فناوری تبلیغاتی

بر اساس گزارشی که در دادگاه فدرال آمریکا در 24 ژانویه ارائه شد، شکایت دیگری علیه غول فناوری گوگل به اتهام سوء استفاده از قدرت در تبلیغات آنلاین مطرح شده است. به گزارش نیویورک تایمز (NYT)، این شکایت - که در آن هشت ایالت از جمله کالیفرنیا، ویرجینیا، کلرادو، کانکتیکات، نیوجرسی، نیویورک، رودآیلند و تنسی شاکی هستند. - پنجمین پرونده شکایت ایالات‌متحده علیه این شرکت از سال 2020 است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، گوگل متهم است که انحصار ناعادلانه‌ای را در حوزه تبلیغات دیجیتال به دست گرفته است - ادعاهایی که سخنگوی گوگل در مقاله NYT، با بیان اینکه گوگل صرفاً یک بازیگر در «بخش بسیار رقابتی فناوری تبلیغات» است، آن را رد کرد. طبق این دادخواست، این غول فناوری به سرعت ابزارهای مهم مورد نیاز برای توسعه و ارائه تبلیغات را خریداری کرده است، مانند خرید شرکت توسعه‌دهنده تبلیغاتی دابل‌کلیک (DoubleClick) در سال 2007.

تایمز گزارش داده است که فناوری تبلیغات سالانه ده‌ها میلیارد دلار برای گوگل به ارمغان می‌آورد. تلاش‌ها برای بازگرداندن فضایی منصفانه، به این حوزه با برگزاری مذاکرات اجباری توسط کنگره بین ناشران تبلیغات و گوگل، تاکنون به جایی نرسیده است.
 
درخواست پیگرد قضایی برای گوگل به اتهام انحصارطلبی فناوری تبلیغاتی

در بیانیه مطبوعاتی وزارت دادگستری آمریکا آمده است که گوگل به مدت 15 سال «مشغول بی‌اثر کردن یا حذف رقبای خود در حوزه فناوری تبلیغات بوده است»، چه از طریق تملک شرکت‌های مرتبط و چه از طریق ناممکن کردن استفاده از محصولات رقیب.

مریک بی گارلند، دادستان کل در این بیانیه گفت: «شکایت امروز گوگل را متهم کرده است از رفتارهای ضدرقابتی، استثنایی و غیرقانونی برای از بین بردن یا کاهش شدید هرگونه تهدید برای تسلط خود بر فناوری‌های تبلیغات دیجیتال استفاده کرده است. وزارت دادگستری قوانین ضد انحصار کشور را، فارغ از اینکه در چه صنعتی و یا برای چه شرکتی باشد، با جدیت اجرا خواهد کرد تا از مصرف‌کنندگان محافظت کند، از رقابت حفاظت کند و از عدالت اقتصادی و فرصت برای همه اطمینان حاصل کند».
کد مطلب: 71578
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام