۰
plusresetminus
سه شنبه ۴ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۵۳

توافق نوکیا و سامسونگ در همکاری مشترک برای تولید گوشی

ایتنا - ​​​​​​​شرکت نوکیا یک توافق جدید چند ساله استفاده متقابل از امتیازهای انحصاری با سامسونگ الکترونیکس امضا کرد که به این سازنده گوشی اجازه می‌دهد از فناوری نوکیا در محصولاتش استفاده کند.
توافق نوکیا و سامسونگ در همکاری مشترک برای تولید گوشی

شرکت فنلاندی نوکیا در بیانیه‌ای اعلام کرد این توافق پس از انقضای توافق قبلی در پایان سال ۲۰۲۲ صورت گرفته و ابداعات اساسی در فناوری نسل پنجم (۵G) و فناوری‌های دیگر را پوشش می‌دهد. سامسونگ از اول ژانویه، پرداختهایی به نوکیا خواهد داشت اما جزئیات بیشتر مربوط به این توافق، فاش نشده و مفاد آن محرمانه اعلام شده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، جنیفر لوکاندر، رئیس بخش فناوری‌های نوکیا در این باره گفت: از این که به توافق دوستانه دست یافتیم، خردسندیم. این توافق به هر دو شرکت آزادی برای نوآوری می‌دهد و منعکس کننده قدرت مجموعه امتیازهای انحصاری نوکیا، چند دهه سرمایه‌گذاری در تحقیقات و توسعه و مشارکت در استانداردهای سلولاری و فناوری‌های دیگر توسط این شرکت فنلاندی است.

مجوزدهی در نوکیا، طی یک دهه گذشته از زمانی که این شرکت، تولید تلفن‌های همراه را متوقف کرد و به تجهیزات شبکه و مالکیت معنوی معطوف شد، اهمیت بیشتری پیدا کرده است. این شرکت همچنان اتکای بالایی به دریافت حق امتیاز نوآوری‌هایش که در بازار تلفن هوشمند جهانی استفاده می‌شوند، دارد اما در سالهای اخیر به سمت منابع دیگر درآمد مالکیت معنوی رفته و از خودروسازان برای استفاده از نوآوری‌هایش، حق امتیاز دریافت می‌کند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، نوکیا که قرار است گزارش درآمد سالانه خود را پنج‌شنبه هفته جاری منتشر کند، اعلام کرد این توافق با دورنمایی که پیش از این افشا شده بود، هماهنگ است. نوکیا در دسامبر قرارداد صدور مجوز استفاده از امتیاز انحصاری با شرکت هواوی را تمدید کرد اما هنوز با دو شرکت سازنده تلفن هوشمند چینی اوپو و ویوو به توافق نرسیده است.
کد مطلب: 71541
برچسب ها: نوکیا سامسونگ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام