کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

همراه اول برترین اپراتور تلفن همراه در حوزه فروش

3 بهمن 1401 ساعت 20:13

همراه اول در رتبه‌بندی صد شرکت برتر ایران، جایگاه نخست را از منظر «فروش» در بین اپراتورهای تلفن همراه کسب کرد و در گروه ارتباطات و مخابرات دوم شد.



به گزارش اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، «همراه اول» به عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور توانست با فروش بیش از 312 هزار میلیارد ریال در سال 1400، جایگاه دوم گروه «ارتباطات و مخابرات» را در بیست و پنجمین دوره رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران کسب کند.
 
این رویداد سالانه صبح امروز دوشنبه 3 بهمن 1401 به همت سازمان مدیریت صنعتی در مرکز همایش های بین المللی صداوسیما با حضور مقامات کشوری برگزار و از شرکت های بزرگ و موثر در اقتصاد کشور تقدیر و تجلیل شد.
 
در این ارزیابی، شرکت‌های برتر بر اساس شاخص هایی همچون «بیشترین فروش»، «بیشترین سودآوری»، «بالاترین ارزش بازار»، «بالاترین ارزش افزوده»، «بیشترین دارایی»، «بالاترین اشتغال زایی»، «بهره وری کل عوامل» معرفی شدند.
 
با نگاهی به وضعیت گروه «ارتباطات و مخابرات» از منظر بیشترین فروش، هولدینگ مخابرات ایران به عنوان سهامدار شرکت ارتباطات سیار ایران توانسته با بیش از 391 هزار میلیارد ریال فروش در جایگاه نخست و سپس «همراه اول» در جایگاه بعدی قرار گیرد.
 
جایگاه سوم این گروه نیز به شرکت نقش اول کیفیت به عنوان یکی از شرکت های ارائه دهنده سرویس های مدیریت شده مخابراتی و فناوری اطلاعات و همچنین وابسته به همراه اول، با فروش بیش از 29 هزار میلیارد ریال در سال گذشته تخصیص یافته است.
 
گفتنی است سازمان مدیریت صنعتی ایران، به عنوان تنها متولی رسمی و معتبر ارزیابی صنایع کشور، از سال ۱۳۷۷ اقدام به رتبه بندی شرکت‌های برتر ایران کرده و بیست و پنجمین رتبه بندی صورت گرفته بر اساس عملکرد سال 1400 شرکت ها بوده است.
 
بخشی از اهداف سازمان مدیریت صنعتی در رتبه بندی شرکت های برتر ایران شامل «معرفی شرکت های برتر ایران انتخاب شده بر اساس رتبه ‌بندی «100IMI-»، «گردهمایی مدیران ارشد شرکت ‌های دولتی و خصوصی کشور با هدف افزایش سطح همکاری ‌های فی‌ مابین»، «ایجاد زمینه برای تعامل بیشتر مدیران و سیاست گذاران اقتصادی کشور با مدیران بنگاه های اقتصادی»، «گسترش رقابت بین بنگاه‌ های اقتصادی»، «شفاف سازی فضای کسب و کار» است.


کد مطلب: 71539

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71539/همراه-اول-برترین-اپراتور-تلفن-حوزه-فروش

ايتنا
  https://www.itna.ir