۰
plusresetminus
شنبه ۱ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۴۶

وزیر ارتباطات: برخی سرویس‌های محدود شده رفع فیلتر می‌شوند

ایتنا - زارع‌پور: بعضی سرویس‌ها و خدمات که از نظر ما قابلیت بازنگری دارند بازمی‌شوند و مشخصا کلاب هوس طی روزهای آینده رفع فیلتر می‌شود، اما اینستاگرام و واتس اپ شامل این اتفاق نیستند.
وزیر ارتباطات: برخی سرویس‌های محدود شده رفع فیلتر می‌شوند


عیسی زارع پور روز شنبه درباره دلیل اختلال ایجاد شده در زمینه اینترنت طی چند روز اخیر اظهار کرد: روز چهارشنبه و پنج شنبه در مرکز تبادل ترافیک تهران مشکلی را طی یک الی دو ساعت داشتیم که با همت دوستان برطرف شد و الان هیچ مشکلی در مرکز تبادل ترافیک وجود ندارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، وزیر ارتباطات درباره رفع فیلتر بعضی از پلتفرم‌های خارجی به صورت کامل اظهار کرد: من قبلاً اعلام کرده‌ام که کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه، متولی فیلترینگ است و حدود ۱۳عضو دارد که دولت یکی از اعضای آن است‌. تلاشمان این است محدودیت‌هایی که قابلیت برطرف شدن دارند، برداریم و ان‌شاالله طی دو روز آینده خبرهای خوشی در این زمینه خواهید شنید.

وی ادامه داد: البته دو پلتفرم اینستاگرام و واتس اپ که با مصوبه نهادهای امنیتی مسدود شدند، فعلا مشمول این اتفاق نیستند و در این زمینه نهادهای امنیتی تصمیم گرفتند اما سرویس ها و خدماتی هستند که از نظر ما قابلیت بازنگری دارند و اکنون مسیری را دنبال می‌کنیم که این اتفاق رخ دهد. مشخصا کلاب هوس طی روزهای آینده رفع فیلتر می‌شود.
 

بار آخری است که اینترنت به خاطر کنکور قطع شد


وی با عذرخواهی از هموطنان بابت مشکلاتی که در محدوده  BTS های حوزه‌های امتحانی پیش آمده بود، گفت: ما به سازمان سنجش اعلام کردیم این بار آخری است که اینترنت به خاطر کنکور قطع می‌شود و حتما باید برای دور بعدی کنکور به فکر راهکاری جایگزین باشند و به هیچ وجه دیگر اینترنت را به خاطر کنکور قطع نمی کنیم.
زارع پور درباره قطعی اینترنت در زمان کنکور هم تاکید کرد: همانگونه که در گذشته اعلام کردم، مخالف این اقدام بودیم؛ دوستان سازمان سنجش تقاضایشان بیش از این بود اما با مخالفتی که وزارت ارتباطات انجام داد، این میزان قطعی به حداقل ممکن رسید و تلاش شد فقط در حوزه برگزاری کنکور اینترنت قطع شوند اما همانگونه که می‌دانید سیگنال‌های بی‌سیم محدوده را پوشش می‌دهد و طبیعی است که فقط در همان نقطه نیست.

زارع پور در ادامه سخنانش گفت: همانگونه که اعلام شد، بیش از ۹۱ درصد دستگاه‌های اجرایی به پنجره ملی خدمات هوشمند متصل شدند و امیدوارم تا دهه فجر بقیه دستگاه‌ها هم خود را برسانند. اتفاق بزرگی است که تمام دستگاه‌های اجرایی خدمات خود را از طریق پنجره ملی خدمات هوشمند ارایه می‌کنند و تا پایان امسال حدود ۵۰ درصد خدمات و امیدواریم در سال آینده شاهد ارایه صد در صدی خدمات همه دستگاه‌های اجرایی کشور از طریق این پنجره باشیم.
او ادامه داد: فاز اول این موضوع را در دهه فجر افتتاح خواهیم کرد و امیدوارم اقدامی در جهت رفاه عمومی و کاهش مراجعات مردم به دستگاه‌های اجرایی باشد. همچنین پلیس هم به این دستگاه متصل شده و بخشی از خدمات عمومی خود مانند گرفتن خلافی خودرو، کارت پایان خدمت و گواهی نامه را که خودم بررسی  کردم، در پنجره ملی خدمات دولت هوشمند آورده است. امسال قانون تکلیف کرده بود ۳۰ درصد خدمات تا شهریورماه و ۵۰ درصد تا پایان سال باید از این طریق ارایه شود، طبیعی است که بخشی از خدمات در سال آینده ارائه خواهند شد و اولین گام انجام شده است.

وی تأکید کرد: پنجره واحد خدمات دولت هوشمند که دهه فجر با حضور حداکثری دستگاه‌ها رونمایی می‌شود تا تردد مردم در ادارات را کاهش دهد و امیدوارم تا پایان دولت سیزدهم شاهد ارائه تمام ۶۰۰۰ خدمت دولتی از طریق پنجره هوشمند دولت باشیم. تا پیش از این پست هوشمند مورد تاکید بود اما اکنون به پست هوشمند سبز نیاز داریم و باید در راستای آن قدم برداریم.
 

تعرفه تلفن ثابت افزایش پیدا نکرده!


وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تغییر تعرفه تلفن‌های ثابت هم اظهار کرد: نظر ما این است که نظر شورای رقابت نظر کارشناسی نیست و گروهی از دوستان سازمان تنظیم مقررات ارتباطات را مأمور کردیم تا پاسخ لازم را برای این مصوبه تهیه کنند و حتما به این مصوبه اعتراض خواهیم کرد و انحصاری وجود ندارد.
او تأکید کرد: ‌هیچ تعرفه‌ای افزایش پیدا نکرده است؛ تعرفه تعریفی دارد و این است که حداقل‌های هزینه کارکرد را برای تلفن ثابت پرداخت کنند. تعهدی که از شرکت مخابرات ایران گرفتیم و جزو الحاقیه پروانه آن شده این است که بخش قابل توجهی از این درآمد را به سمت توسعه زیرساخت‌ها ببرد و شبکه انتقال در استان‌ها را ارتقا دهد. 
 

نقش وزارت ارتباطات در کاهش آلایندگی هوا


عیسی زارع‌پور همچنین در آیین رونمایی از موتور سیکلت‌های برقی موزعین شرکت ملی پست کشور  که با حضور رییس سازمان محیط زیست و شهردار تهران برگزار شد، اظهار کرد: پیش از هر چیزی تشکر می کنم از همه عزیزانی که برای به ثمر رسیدن این پروژه تلاش کردند. اتفاقی که امروز رخ داد نزدیک به یک دهه برای آن زحمت کشیده شده و حاصل تلاش نخبگان کشور است تا این محصول داخلی را در کشور داشته باشیم و امروز به یک سرمایه برای کاهش آلایندگی کشور تبدیل شد. ان‌شاالله در همه حوزه هایی که کشور به آن نیاز دارد، شاهد واقفان باشیم و منابع خود را به این سمت هدایت کنند و این اقدام الگویی برای شهرداران سایر کلان شهرها باشد.

وی درباره نقش وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در کاهش آلایندگی هوا اظهار کرد: حرکت به سمت هوشمندسازی و الکترونیکی کردن خدمات در راستای کاهش آلایندگی در سفرها در این دولت آغاز شده و هدفشان این است که با هوشمندسازی همه بخش‌های کشور آلایندگی را کاهش دهیم و این شدنی است.
 
کد مطلب: 71514
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام