۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۸ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۲۲

جریمه ۱۷ میلیون دلاری اپل در روسیه

ایتنا - سرویس فدرال ضد انحصار روسیه (FAS) اعلام کرد که غول فناوری آمریکا یعنی شرکت اپل را به دلیل نقض قوانین به پرداخت جریمه ۱.۱۷ میلیارد روبلی (بیش از ۱۷ میلیون دلار) محکوم کرده است.
جریمه ۱۷ میلیون دلاری اپل در روسیه

سرویس فدرال ضد انحصار روسیه (FAS) روز سه‌شنبه اعلام کرد که غول فناوری آمریکا یعنی شرکت اپل را به دلیل نقض قوانین به پرداخت جریمه 1.17 میلیارد روبلی (بیش از 17 میلیون دلار) محکوم کرده است.

به گزارش ایتنا از تسنیم، این جریمه ناشی از حکمی است که در ژوئیه گذشته صادر شد، زمانی که این سازمان نظارتی متوجه شد که اپل با قوانین اپ‌استور AppStore  خود قوانین ضد انحصار روسیه را نقض می کند، قوانینی که توسعه دهندگان را مجبور می کند فقط از سیستم پرداخت ارائه شده توسط خود شرکت استفاده کنند.

سرویس فدرال ضد انحصار روسیه در بیانیه خود نوشت: قوانین اپ استور توسعه دهندگان اپلیکیشن iOS را از اطلاع رسانی به مشتریان درون برنامه ای در مورد امکان پرداخت برای خریدهای خارج از اپ استور و همچنین استفاده از روش های پرداخت جایگزین منع می کند.

به گفته این سازمان، اپل از توسعه دهندگان خواسته است که پیوندهای سایت های اینترنتی خود را حذف کنند و عملکرد برنامه را تغییر دهند تا از منتهی شدن فرم های ثبت نام به سایت های خارجی جلوگیری شود.

بنا بر این گزارش، حجم غیرمعمول جریمه اپل از این واقعیت ناشی می شود که بر اساس درآمد سالانه این شرکت در روسیه محاسبه شده است.

سرویس فدرال روسیه پیش از این غول‌های فناوری خارجی را به دلیل نقض قوانین ضد انحصاری، بین یک صدم تا 15 صدم درصد از درآمدشان جریمه می‌کرد.
کد مطلب: 71484
برچسب ها: اپل روسیه جریمه
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام