۰
plusresetminus
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۵۰

حقوق مدیرعامل اپل ۴۰ درصد کم شد!

ایتنا - ​​​​​​​اپل بسته حقوق و مزایای تیم کوک، مدیرعامل این شرکت را به درخواست خود او و رهنمود سهامداران، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۴۰ درصد کاهش داده و به ۴۹ میلیون دلار می رساند.
حقوق مدیرعامل اپل ۴۰ درصد کم شد!


اپل در یک اظهارنامه رگولاتوری اعلام کرد در راستای این تغییرات، درصد سهامی که به تیم کوک داده می‌شود و منوط به عملکرد اپل است، از ۵۰ درصد، به ۷۵ درصد در سال ۲۰۲۳ و همچنین در سالهای آینده افزایش خواهد یافت. تیم کوک برای سال ۲۰۲۲ مجموعا ۹۹.۴ میلیون دلار دریافت کرد که شامل سه میلیون دلار حقوق پایه، حدود ۸۳ میلیون دلار سهام و یک پاداش نقدی بود. این رقم اندکی بالاتر از سال ۲۰۲۱ بود که مجموع پرداختی اپل به کوک، ۹۸.۷ میلیون دلار بود.

به گزارش ایتنا از ایسنا، سازنده آیفون در اظهارنامه رگولاتوری اعلام کرد: پرداختی امسال به کوک، بر مبنای بازخورد سهامدار، عملکرد استثنایی اپل و توصیه از سوی آقای کوک است.

اپل از سوی گروههایی مانند خدمات سهامداران موسسه‌ای درباره بسته پرداختی قبلی تیم کوک هدف انتقاد قرار گرفته است. اما اکثر سهامداران سال گذشته به تصویب این بسته رای دادند. شرکت مشاوره "آی اس اس" اینکه نیمی از سهام که به تیم کوک داده می شود، به معیار عملکرد مانند قیمت سهام شرکت بستگی نداشته است، انتقاد کرد.

بسته پرداختی ۴۹ میلیون دلاری به تیم کوک برای سال ۲۰۲۳، شامل سه میلیون دلار حقوق و شش میلیون دلار پاداش نقدی مانند سال۲۰۲۲ و همچنین پاداش در قالب سهامی به ارزش ۴۰ میلیون دلار است. ارزش سهامی که به عنوان پاداش تیم کوک در سال ۲۰۲۲ داده شد، ۷۵ میلیون دلار بود. مجموع دریافتی تیم کوک در سال ۲۰۲۳ بر مبنای عملکرد سهام اپل، ممکن است تغییراتی پیدا کند.

تیم کوک ۶۲ ساله وعده داده است ثروت خود را برای آرمانهای خیرخواهانه هزینه خواهد کرد.

اما سهامداران به میزان فزاینده‌ای با پرداخت چنین بسته هایی به مدیران ارشد، مخالفت نشان می دهند.

اپل همچنین بسته پرداختی سال ۲۰۲۲ برای لوکا مائستری، مدیر ارشد مالی، کیت آدامز، مشاور کل، دیردره اوبرایان، مدیر ارشد خرده‌فروشی و جف ویلیامز، مدیر ارشد عملیاتی را افشا کرد. این مدیران همگی حدود ۲۷ میلیون دلار در قالب حقوق، سهام و پاداش نقدی در سال ۲۰۲۲ دریافت کردند که اندکی نسبت به سال پیش از آن افزایش داشت.

این غول فناوری مستقر در کوپرتینوی کالیفرنیا همچنین اعلام کرد مجمع سالانه سهامدارانش به صورت مجازی در ۱۰ مارس برگزار می شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، ارزش سهام اپل سال میلادی گذشته ۲۷ درصد کاهش پیدا کرد. با این حال، این کاهش کمتر از افت چشمگیری بود که شاخص نزدک کامپوزیت تجربه کرد.
کد مطلب: 71401
برچسب ها: تیم کوک اپل
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام