کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جریمه ۵ میلیون یورویی تیک‌تاک در فرانسه

23 دی 1401 ساعت 10:45

ایتنا - ​​​​​​​فرانسه اپلیکیشن ویدئوی کوتاه تیک تاک را به دلیل کوتاهی در پرداختن به موضوع کوکی‌های آنلاین، ۵ میلیون یورو معادل ۵.۴ میلیون دلار جریمه کرد.



دیده بان حفاظت از دیتای فرانسه (CNIL) اعلام کرد تحقیقات تنها مربوط به وب سایت تیک تاک بوده و اپلیکیشن‌های تلفن هوشمند این سرویس که استفاده بسیار بیشتری از آنها می‌شود را شامل نشده است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این دیده بان در تحقیقاتش پی برد که برای کاربران وب سایت تیک تاک، مخالفت با استفاده از کوکیهای آنلاین به راحتی ممکن نیست. رگولاتوری فرانسه همچنین دریافت کاربران اینترنت درباره استفاده تیک تاک از کوکیها به حد کافی مطلع نشده اند.

سخنگوی تیک تاک گفت: این یافته ها، مربوط به شیوه های گذشته بود که حدود یک سال پیش مورد رسیدگی قرار گرفت و اکنون مخالفت با کوکیهای غیرضروری راحتتر شده و اطلاعات بیشتری درباره هدف برخی از این کوکی ها فراهم شده است. خود دیده بان حمایت از دیتای فرانسه به همکاری ما در طول روند تحقیقات اشاره کرد و حریم خصوصی کاربران، اولویت اصلی برای تیک تاک مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، تحت مقررات اتحادیه اروپا،   وب‌سایت‌ها باید برای استفاده از هرگونه کوکی (قطعه کوچک داده که در هنگام مرور وب ذخیره می شود) موافقت کاربران را از قبل دریافت کنند. همچنین باید رد کوکی ها را راحتتر کنند.


کد مطلب: 71396

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71396/جریمه-۵-میلیون-یورویی-تیک-تاک-فرانسه

ايتنا
  https://www.itna.ir