کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

۷ نکته کاربردی در صفحه اول گوگل

24 دی 1401 ساعت 8:00

مراحل زیادی برای رتبه‌بندی در صفحه اول گوگل وجود دارد. شما باید یک وب سایت قوی داشته باشید، بدانید چگونه سایت خود را برای رتبه بالاتر بهینه کنید، و بدانید که چگونه کسب و کار خود را تبلیغ کنید که مخاطبان به صفحه شما جذب شوند. در این مطلب به هفت نکته می‌پردازیم که می‌تواند در هر مرحله به شما کمک کند.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



سئو و بهینه‌سازی صفحات وب‌سایت یک استراتژی رو به تکامل است. الگوریتم‌های گوگل دائما در حال تغییر  است و اگر با آن‌ها آشنا نباشید، از فهرست جستجو حذف خواهید شد. بسیاری از مواردی که سال‌ها پیش از نظر سئو، کاربردی و موثر به نظر می‌رسید، دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند.
این دستورالعمل‌های جدید گوگل است که مشخص می‌کند برای رسیدن به بالای لیست روی چه چیزی باید تمرکز کنیم. آنچه امروز در سئو اهمیت دارد مواردی مانند کیفیت محتوا، به‌روزرسانی منظم، نظرات کاربران و ... است که از مطالعه الگوریتم‌های گوگل به دست آمده‌اند.
می‌بینید که مراحل زیادی برای رتبه‌بندی در صفحه اول گوگل وجود دارد. شما باید یک وب سایت قوی داشته باشید، بدانید چگونه سایت خود را برای رتبه بالاتر بهینه کنید، و بدانید که چگونه کسب و کار خود را تبلیغ کنید که مخاطبان به صفحه شما جذب شوند. در این مطلب به هفت نکته می‌پردازیم که می‌تواند در هر مرحله به شما کمک کند.
 

نکته اول: یک محتوای عالی ایجاد کنید!


اهمیتی ندارد که شما روی سئو سایت فروشگاهی کار می‌کنید و یا به دنبال نوشتن یک پست برای معرفی خدمات خود هستید، برای کسب رتبه در صفحه اول گوگل باید محتوایی عالی ایجاد کنید. شاید در نگاه اول به نظر ساده باشد، اما نکات بسیار ریزی دارد که بدون رعایت آن‌ها نمی‌توانید به نتیجه دلخواه خود برسید. برخی از این نکات عبارتند از:
1.     قبل از در نظر گرفتن تکنیک‌های سئو و کلمات کلیدی، به مخاطبان خود فکر کنید. ابتدا روی نوشتن محتوای جذاب، آموزنده و روان تمرکز کنید که مخاطبان شما از خواندن آن لذت ببرند. الگوریتم‌های گوگل تصریح کرده‌اند که سیستم رتبه‌بندی آن‌ها برای «ارائه اطلاعات مفید و قابل اعتمادی طراحی شده‌اند که برای نفع مردم ایجاد شده‌اند، نه کسب رتبه‌بندی موتورهای جستجو.»
2.     مطمئن شوید که دقیق و کامل روی محتوای خود تحقیق کرده‌اید.  گوگل از محتوای باکیفیت حمایت می‌کنید بنابراین پیش از انتشار مطلب، مطمئن شوید تمام اطلاعاتی که کاربران انتظار دارند، در اختیار آن‌ها قرار داده‌اید. محتوای شما تکراری نیست و اطلاعات آن کامل و درست است.
3.     محتوای خود را مرتبا به‌روزرسانی کنید. هرچه بیشتر سایت خود را با مقالات جدید به‌روز کنید، بیشتر مورد استقبال گوگل قرار می‌گیرد.
4.     محتوای خود را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنید. هرچه افراد بیشتری از محتوای شما بازدید کنند، رتبه صفحه در موتورهای جستجو بالاتر می‌رود.
با رعایت این نکات می‌توانید یک محتوای عالی ایجاد کنید که رنکینگ شما را در گوگل بالا خواهد برد.

 

نکته دوم: محتوا و صفحه خود را برای گوشی‌های هوشمند بهینه‌سازی کنید!

 
۷ نکته کاربردی در صفحه اول گوگل

محتوای وب‌سایت شما باید با هر نوع دستگاه هوشمندی سازگاری داشته باشد تا در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. منظور از سازگاری با وسایل هوشمند این است که وب‌سایت شما باید متناسب با اندازه صفحه نمایش هر دستگاهی شامل لپ‌تاپ، تبلت، تلفن هوشمند و ... تنظیم شود. در غیر این صورت، احتمالا در صفحه‌های کوچک‌تر به صورت آشفته‌ای بالا می‌آید که کاربران را ناامید کرده، باعث می‌شود صفحه شما را ترک کنند. گوگل این باگ را تشخیص می‌دهد و وب‌سایت‌هایی را که با موبایل سازگار نیستند، با پایین آوردن رتبه جریمه می‌کند.
برای اطمینان از سازگاری محتوای وب با تلفن همراه، می‌توانید از ابزارهایی مانند Google’s Mobile-Friendly Test استفاده کنید. کافی است آدرس وب‌سایت خود را وارد کنید و گوگل به شما خواهد گفت که آیا برای موبایل مناسب است یا خیر؛ و اگر پاسخ منفی باشد، نحوه رفع اشکالات را پیشنهاد خواهد کرد.
 

نکته سوم: به طور منظم محتوا تولید کنید!


اگر می‌خواهید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، باید به طور منظم مطلب منتشر کنید. این به معنای ایجاد متناوب مطلب جدید در قالب پست‌های وبلاگ، ویديو یا اینفوگرافیک است. هرچه محتوای باکیفیت‌تری ایجاد کنید، شانس بیشتری برای رتبه‌بندی در نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت.
سعی کنید حداقل یک بار در هفته، یک مطلب مرتبط منتشر کنید. اگر بتوانید این تعداد را افزایش دهید، بهتر است اما نباید کیفیت را فدای کمیت کنید. چرا که مطلب بی‌کیفیت هیچ تأثیری در سئو سایت نخواهد داشت.
اگر به دنبال جذب مخاطب و ایجاد وفاداری در کاربران خود هستید، باید مطالبی جذاب، آموزنده و مرتبط تولید کنید. به طور مثال در سئو سایت گردشگری باید روی مسائل مربوط به سفر، آداب‌ و رسوم مناطق مختلف و ... تمرکز کنید؛ نوشتن در مورد خواننده‌های محبوب و مطرح، اگرچه محتوای جذابی به نظر می‌رسد، اما به دلیل مرتبط نبودن هیچ تأثیری روی بالا بردن سایت نخواهد داشت و برعکس شما را از سوی گوگل جریمه خواهد کرد.
 

نکته چهارم: سئوی فنی سایت را نادیده نگیرید!


تمرکز استراتژی سئوی خود را روی بهبود سلامت فنی سایت بگذارید. بهینه‌سازی معماری سایت، اطمینان از قابلیت خزش و ایندکس شدن صفحات و بهبود تجربه کاربر مواردی است که در سئوی فنی باید در نظر بگیرید. به این ترتیب به گوگل کمک می‌کنید بهتر سایت شما را پردازش کند و درک کامل‌تری از محتوای شما به دست بیاورد.
 

نکته پنجم:‌ روی بک‌لینک‌ها سرمایه‌گذاری کنید!


بک‌لینک‌ها فاکتور مهمی در رتبه‌بندی به شمار می‌روند. نه تنها الگوریتم‌های گوگل این نکته را نشان می‌دهند، بلکه تمام مطالعات مرتبط با سئو نیز رابطه مثبتی بین ترافیک جستجوی ارگانیک و بک‌لینک‌ها مشاهده کرده‌اند.
بنابراین هر چه بک‌لینک‌های باکیفیت بیشتری داشته باشید، شانس شما برای رتبه‌بندی بیشتر خواهد بود. سعی کنید از وب‌سایت‌های معتبری که در حوزه فعالیت شما کار می‌کنند، بک‌لینک بگیرید.
 

نکته ششم: شما در حال رقابت هستید!

 
۷ نکته کاربردی در صفحه اول گوگل

اگر می‌خواهید رنکینگ پیج خود را بالا ببرید، باید در رقابت سختی شرکت کنید. این بدان معناست که باید برای ایجاد محتوای عالی، ایجاد بک‌لینک باکیفیت بالا و بهینه‌سازی وب‌سایت خود برای موتورهای جستجو تلاش کنید. اگرچه ممکن است کار دشواری باشد، اما رسیدن به صفحه اول گوگل و حفظ جایگاه سایت در این فهرست نیازمند صرف زمان و تلاش زیادی است:‌
در گام اول باید بدانید با چه کسانی در رقابت هستید. ابتدا کلمه کلیدی خود را جستجو کنید و به صفحه اول نتایج نگاه کنید؛ شما لیستی از بزرگ‌ترین رقبای خود را خواهید دید. با بررسی وب‌سایت آن‌ها ایده‌های خوبی برای بهینه‌سازی صفحات خود پیدا می‌کنید.
 

نکته هفتم:‌ بر رتبه‌ بندی خود نظارت کنید!


آخرین مرحله در این پروسه، نظارت بر رتبه‌بندی سایت است که اتفاقا اهمیت بسیار زیادی دارد؛ رتبه‌بندی شما در طول زمان نوسان خواهد داشت و شما باید از این تغییرات آگاه باشید. یکی از راه‌های ردیابی رتبه‌بندی استفاده از ابزارهای مخصوص این کار مانند SERPWatcher یا Rank Tracker است.
پس از اینکه رتبه‌ وب‌سایت را به دست آوردید، آن‌ها را زیر نظر داشته باشید و مطمئن شوید که خیلی افت نمی‌کنند. افت رتبه نشان می دهد که چیزی در سئو تغییر کرده و ممکن است نیازمند تغییر استراتژی باشید.
در پایان باید اشاره کنیم که هیچ روش تضمینی برای رتبه‌بندی در صفحه اول گوگل وجود ندارد، چرا که هیچ‌کس نمی‌داند الگوریتم گوگل دقیقا چگونه کار می‌کند؛ و علاوه بر آن متأسفانه کسب رتبه بالا در صفحه اول گوگل زمان‌بر است. حدود ۹۵ درصد از وب‌سایت‌هایی که در بین ده صفحه اول پیشنهادی گوگل می‌بینید، بیش از یک سال قدمت دارند. البته اگر محتوای مناسبی ایجاد کرده و روی سئو سرمایه‌گذاری کنید، اغلب خیلی سریع‌تر به این جایگاه خواهید رسید.
با پیروی از نکاتی که در بالا به آن اشاره کردیم، می‌توانید شانس خود را افزایش دهید و دفعه بعد که کسی عبارتی را در مورد حوزه فعالیت شما جستجو کند، با احتمال بسیار بالایی صفحه شما را در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل خواهد دید.
 


کد مطلب: 71377

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71377/۷-نکته-کاربردی-صفحه-اول-گوگل

ايتنا
  https://www.itna.ir