کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مقایسه‌ای برای آیفون ۱۴ و گوگل پیکسل ۷

17 دی 1401 ساعت 11:15

بسیاری از عکس‌های Google Pixel 7 در مقابل iPhone 14 به رنگ‌هایی که شما ترجیح می‌دهید بازمی‌گردند. برای مثال در نمای نزدیک از چند گل‌شمعدانی که با دوربین اصلی هر دستگاه گرفته شده‌است، مطمئناً رویکرد گرمتر و روشن‌تر آیفون 14 را ترجیح خواهید داد.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------




اپل در مدل‌های استاندارد سری آیفون ۱۴ خود تغییر چندانی زیادی نداشته است. اپل از همان تنظیمات اولیه دوربین قبلی استفاده می‌کند، اگرچه سنسور دوربین اصلی بزرگتر از آیفون 13 است. اپل همچنین تغییراتی را در دوربین جلوی آیفون 14 اعمال کرده و لنز فوق عریض صحنه را نسبت به قبل ثبت می‌کند. به همین ترتیب، مشخصات اولیه تنظیمات دوربین Pixel 7 نسبت به Pixel 6 قبلی تغییر نکرده ‌است. تفاوت این زمان حول حسگر جدید Tensor G2 متمرکز است که از یادگیری ماشینی برای بهبود بسیاری از ویژگی‌های مختلف پیکسل، از جمله پردازش عکس، استفاده می‌کند. همانطور که گفته شد، در دوربین جلویی پیکسل 7 نیز شاهد بهبودهایی شدیم.

پیکسل 7 یا آیفون 14 نمی‌توانند ادعا کنند که دوربین برتر ارائه شده، توسط سازندگان مربوطه است، زیرا این مدل ها لنز تله فوتو اختصاصی ارائه می‌دهند. به‌دلیل قیمت پایین‌تر، پیکسل 7 و آیفون 14 احتمالاً دستگاه‌هایی هستند که افراد بیشتری از آن استفاده می‌کنند، بنابراین مقایسه دوربین پیکسل 7 و آیفون 14 مناسب به نظر می‌رسد. در حالی که با هیچ یک از این دو گوشی، لنز تله فوتو نخواهید داشت، اما درعوض دوربین دوگانه پشتی خواهید داشت که هم پیکسل و هم آیفون دارای لنزهای زاویه باز و فوق عریض هستند. قیمت آیفون ۱۴ پرومکس از مدل‌های استاندارد بالاتر است، اما به‌دلیل امکانات ناب آن، ارزش پرداخت خواهد داشت. در مورد پیکسل 7، آن ​​دوربین اصلی دارای یک سنسور 50 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.85 و لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض دارای دیافراگم f/2.2 است.
 

دوربین‌های Google Pixel 7 در مقابل iPhone 14: فضای باز و تاریک


بسیاری از عکس‌های Google Pixel 7 در مقابل iPhone 14 به رنگ‌هایی که شما ترجیح می‌دهید بازمی‌گردند. برای مثال در نمای نزدیک از چند گل‌شمعدانی که با دوربین اصلی هر دستگاه گرفته شده‌است، مطمئناً رویکرد گرمتر و روشن‌تر آیفون 14 را ترجیح خواهید داد. عکس پیکسل 7 برای سلیقه بیشتر افراد خیلی نزدیک است و رنگ‌های مایل به آبی را روی گلبرگ‌های گل به طور دقیق نشان نمی‌دهد. کنتراست دما زمانی که در فضای داخل باشد، ادامه دارد. یک کاسه کاسیاتور مرغ در هر عکس دو گوشی اشتها آور می‌تواند به‌نظر برسد، علیرغم اینکه مقداری نورخورشید از پنجره سمت راست یا چپ به داخل خطور کرده و به هر دو عکس خیره می‌شود. به‌لطف رنگ گرمتر، تابش خیره‌کننده در عکس آیفون 14 کمتر به نظر می‌رسد.

وقتی چراغ ها خاموش شده و فضا تاریک می‌شود، می‌بینیم که تراشه Tensor پیکسل 7 چه تاثیری بر عکس ها دارد. یکی از تغییراتی که گوگل ارائه می‌کند، پردازش سریع‌تر تصاویر Night Sight است، بنابراین تا زمانی که نرم‌افزار عکس، عکس را روشن‌تر می‌کند، مجبور نیستید گوشی خود را به مدت طولانی ثابت نگه‌دارید. برای مثال زمانی که از یک صحنه هالووین مانند که رنگ‌های گرم در آن استفاده می‌شود، پیکسل 7 یک ثانیه سریعتر از آیفون 14 عمل می‌کند، که در تئوری، عکس پیکسل کمتر مستعد هرگونه تاری خواهد بود. در این مورد باید به گوشی گوگل در گرفتن تصاویر نورکم و تاریک برتری دهیم.
 

خرید آیفون ۱۴ پرومکس با توجه به عکس های زوم شده


همانطور که اشاره کردیم، نه پیکسل 7 و نه آیفون 14 دارای لنز تله‌فوتو نیستند. اما این تلفن‌ها از زوم اپتیکال پشتیبانی می‌کنند - تا 8 برابر در مورد Pixel 7 و ۵ برابر برای iPhone 14. ویژگی به‌روز شده Super Res Zoom Pixel همچنین به دوربین اصلی گوشی ضربه می‌زند تا تصویری 2.5 مگاپیکسلی را برای 2 برابر کاهش دهد.
برای اینکه ببینیم آیا این به پیکسل 7 برتری می‌دهد یا نه برای مثال از یک جسم ثابت مانند ساختمان عکاسی می‌کنیم. تلفن‌ها هر عکس را با لحن معمول خود نشان می‌دهند - گرم برای آیفون، خنک برای پیکسل. از آنجایی که هر دو عکس در پایان روز گرفته شده‌اند، رنگ ریخته شده روی عکس پیکسل 7 شرایط نور را بهتر منعکس می‌کند.
با این حال، زوم آیفون 14 در برجسته کردن جزئیات بهتر است. اگر در آیفون 14 زوم را به 5 برابر برسانیم،می‌بینیم که عکس بزرگنمایی شده چقدر می‌تواند متمرکز بماند حتی به نظر می‌رسد که پاسخ به اندازه 2 برابر نبوده و شاید بیش از آن باشد. هنوز هم می‌توانید علامت یا کلمه موجود در عکس‌ها را تشخیص دهید، اگرچه تشخیص بعضی حروف‌ها دشوار است. اگر مقداری تاری در تصویر رخنه کرده باشد، احتمالاً نور به آن کمک چندانی نکرده‌است. پس از آن، پیکسل 7 مجبور می‌شود با همان نور مقابله کند، و زوم 5x آن کمی واضح‌تر است.
 

خرید آیفون ۱۴ پرو مکس از بازرگانی سیب


علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید آیفون ۱۴ پرومکس در کنار تمام مدل‌های دیگر این سری به فروشگاه بازرگانی سیب مراجعه کرده و تنها در عرض ۴۵ دقیقه محصول مورد نظر خود را دریافت کنند .با خرید آیفون ۱۴ پرومکس می‌توانید برترین امکانات و فناوری‌های اپل را در سال ۲۰۲۲ دریافت کنید؛ از جمله این امکانات، به دوربین این گوشی اشاره می‌شود که در هر شرایطی از وضوح بالاتری برخوردار است و شما برای عکاسی نیمه‌حرفه‌ای دیگر نیازی به دوربین‌های دیگر نخواهید داشت زیرا دوربین آیفون ۱۴ پرومکس از هر نظر کیفیت عکس را ساپورت می‌کند. با مطالعه موارد گفته شده و اطلاعات دوربین آیفون ۱۴ پرومکس در مقایسه با پیکسل ۷، سری آیفون ۱۴ می‌تواند انتخابی عالی برای شما باشد و برای خرید آن، فروشگاه بازرگانی سیب یک انتخاب عالی است. برای نشلهدهع قیمت آیفون 14 کلیک کنید.

 


کد مطلب: 71301

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71301/مقایسه-ای-آیفون-۱۴-گوگل-پیکسل-۷

ايتنا
  https://www.itna.ir