۰
plusresetminus
سه شنبه ۱۳ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۱

آموزش: این کارها به باتری گوشی آسیب می‌زنند!

ایتنا - یکی از بدترین و خطرناک‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از کابل‌های ارزان‌قیمت یا ناسازگار با گوشی خود استفاده کنید. اگر تابه‌حال داستانی در مورد آتش گرفتن خودبه‌خود تلفن شنیده‌اید، معمولاً تقصیر کابل است.
آموزش: این کارها به باتری گوشی آسیب می‌زنند!

چیزهای زیادی وجود دارند که می‌توانند باتری‌ گوشی‌ها را به‌سرعت خراب کند. اما بهتر برای سلامت گوشی، بهتر است که از انجام آنها اجتناب کنید.

باتری گوشی‌های هوشمند باگذشت زمان ضعیف‌تر می‌شوند، این امر اجتناب‌ناپذیر است. سیستم‌هایی برای کاهش سرعت آن تا حد امکان وجود دارد، اما برخی از چیزها این فرآیند را سرعت می‌بخشند و حتی می‌توانند تا آخر آن رد شوند.
 
 

استفاده از کابل‌های ارزان‌قیمت یا آسیب‌دیده


یکی از بدترین و خطرناک‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که از کابل‌های ارزان‌قیمت یا ناسازگار با گوشی خود استفاده کنید. اگر تابه‌حال داستانی در مورد آتش گرفتن خودبه‌خود تلفن شنیده‌اید، معمولاً تقصیر کابل است.
بهتر است از لوازم جانبی شارژ سازنده گوشی یا برندهای مورد اعتماد خود استفاده کنید. از لوازم جانبی بسیار کم‌هزینه که نقدهای زیادی ندارند اجتناب کنید. کاربران آیفون می‌توانند به دنبال برچسب «Made for iPhone» باشند تا احساس امنیت کنند. همه این‌ها در مورد شارژرهای بی‌سیم نیز صدق می‌کند.

 

رسیدن شارژ باتری به صفر


چرخه‌های شارژ بیشترین تأثیر را بر طول عمر باتری دارند. چرخه ثابت شارژ و دشارژ به‌آرامی سلامت باتری را کاهش می‌دهد. چیزی که اوضاع را بدتر می‌کند این است که تلفن شما مرتباً چرخه را از 0٪ شروع می‌کند.

بهتر است گوشی خود را تا حد امکان بین 20 تا 80 درصد شارژ نگه‌دارید. برخی از تلفن‌ها دارای ویژگی‌هایی هستند که به شما در انجام این کار کمک می‌کنند، اما آن‌ها فقط می‌توانند کارهای زیادی انجام دهند. چرخه‌های شارژ کوتاه‌تر برای باتری بهتر است، بنابراین سعی کنید اجازه ندهید که کمتر از 20 درصد باشد

 
این کارها به باتری گوشی آسیب می‌زنند!
 

بیش از حد شارژر کردن گوشی


در جهت مخالف هم پیش می‌رود. 100% وصل نگه‌داشتن تلفن همراه خود را همیشه به همان اندازه بد است که اجازه دهید به 0% برسد. شارژ کردن گوشی در طول شب لزوماً بد نیست، اما نباید آن را بیش‌ازحد نیاز شارژ کنید.

هنگامی‌که باتری به 100٪ شارژ می‌رسد، با توقف شارژ از خود محافظت می‌کند. بااین‌حال، به‌محض اینکه به 99٪ کاهش یابد، دوباره تا 100٪ شارژ می‌شود. این چرخه کوچک بارها و بارها تکرار می‌شود و برای باتری خوب نیست.

خبر خوب این است که آیفون و برخی از تلفن‌های اندرویدی اکنون دارای ویژگی‌های شارژ «Adaptive» یا «Optimized» هستند تا این چرخه‌های شارژ را یک‌شبه کاهش دهند. آن‌ها باتری را در بیشتر ساعات شب در حدود 80٪ نگه می‌دارند و سپس 20٪ آخر را در زمان معمول بیدار شدن شما تمام می‌کنند.

 

قرار دادن گوشی در معرض گرمای شدید


بیشتر وسایل الکترونیکی گرما را دوست ندارند. این به‌ویژه در مورد باتری‌ها، ازجمله باتری‌های موجود درگوشی شما صادق است. گرمای بیش‌ازحد می‌تواند طول عمر باتری را کاهش دهد. این‌یکی دیگر از دلایلی است که باعث می‌شود همیشه گوشی خود را به برق وصل نکنید.

گرما می‌تواند از منابع دیگر نیز باشد. انجام بازی‌هایی که به منابع زیادی نیاز دارند، گذاشتن گوشی در ماشین داغ یا اجازه دادن به آن در ساحل در زیر نور خورشید بپزد. همه این موارد می‌توانند گوشی شمارا بیش‌ازحد داغ کنند و در این فرآیند به باتری آسیب برسانند.

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 71259
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام