۱
۰
plusresetminus
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۵

درباره پاول دورف، موسس اپلیکیشن محبوب تلگرام

ایتنا - پاول دورف ۳۸ ساله، موسس و صاحب اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام است. دورف متولد سن پترزبورگ روسیه است و طبق گزارش فوربس، ۱۵.۱ میلیارد دلار ثروت دارد.
درباره پاول دورف، موسس اپلیکیشن محبوب تلگرام

پاول دورف، موسس تلگرام و زاکربرگ روسیه، سال‌ها پیش از روسیه گریخت و اکنون در دوبی زندگی می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، پاول دورف ۳۸ ساله، موسس و صاحب اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام است. دورف متولد سن پترزبورگ روسیه است و طبق گزارش فوربس، ۱۵.۱ میلیارد دلار ثروت دارد.

بیشتر ثروت دورف از تلگرام به دست آمده که ۷۰۰ میلیون کاربر فعال دارد و ارزش آن ۳۰ میلیارد دلار است. پیش از راه اندازی تلگرام، دورف یک شبکه اجتماعی روسی به نام ف‌کنتاکته را تاسیس کرد که برای او شهرت و ثروت به همراه آورد اما باعث شد هدف کرملین قرار بگیرد. دورف این شبکه اجتماعی را در سال ۲۰۰۶ تاسیس کرد و ۱۲ درصد سهم این شرکت را به مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۵ فروخت.

این سایت باعث شهرت او شد و دورف به عنوان بزرگترین کارآفرین روسیه معروف شد اما پس از این که حاضر نشد با خواسته مسکو برای فراهم کردن دسترسی به اطلاعات رهبران اعتراضات اوکراین در ف‌کنتاکته موافقت کند، به دردسر سیاسی افتاد.

دورف می‌گوید در آوریل سال ۲۰۱۴ از مقام خود به عنوان مدیرعامل ف‌کنتاکته اخراج شد زیرا نهادهای مورد حمایت دولت روسیه، درصدد کنترل این شبکه برآمدند. گروه "میل. رو| (Mail.Ru) که متعلق به آلیشر عثمانف، الیگارش روسی است، این شبکه را اواخر همان سال به ارزش ۱.۴۷ میلیارد دلار خرید.

سرویس مطبوعاتی عثمانف به بیزنس اینسایدر اعلام کرد ف‌کنتاکته را در  دسامبر فروخت و این شبکه اکنون متعلق به شرکت بیمه دولتی سوگاز است.

دورف به نیویورک تایمز گفته است در سال ۲۰۱۴ پس از این که یک گروه ضربت در خانه او ظاهر شدند، مجبور شد مسکو را ترک کند. اما رویارویی دورف با کرملین به ف‌کنتاکته ختم نشد.

تلگرام در سال ۲۰۱۸ پس از این که با درخواست کرملین برای دسترسی به اطلاعات کاربران موافقت نکرد، در روسیه ممنوع شد. در اعتراض به این ممنوعیت، صدها نفر اعتراض کردند و بعضی آنها پلاکاردهایی را با تصویر دورف که به شکل یک قدیس نقاشی شده بود، در دست گرفتند. دسترسی به این اپلیکیشن دو سال بعد در روسیه آزاد شد و اکنون، تلگرام در جنگ اوکراین، نقش مهمی ایفا می‌کند.

دورف در پستی در تلگرام قول داد از اطلاعات کاربران اوکراینی حفاظت کند. دورف تبار اوکراینی دارد.

دورف ۳۰ نوامبر در پستی در تلگرام اعلام کرد تلگرام قصد دارد یک کیف رمزارز ایجاد کند. وی افزود: ساخت فرگمنت، پنج هفته طول کشید و پنج نفر از جمله خودم در آن مشارکت داشتند. دورف مدعی شد نامهای کاربری به ارزش ۵۰ میلیون دلار، در کمتر از یک ماه در فرگمنت خریداری شدند.

دورف در سال ۲۰۱۷ به دوبی نقل مکان کرد و فعالیتهای تلگرام را به دفتری در مدیا سیتی دوبی منتقل کرد. مقر این پیام رسان پیشتر در برلین بود. وی در دسامبر سال ۲۰۱۷ در مصاحبه با بلومبرگ گفت: نقل مکان به دوبی، راه‌های بهتری برای استفاده او از پول به نفع جامعه فراهم کرد زیرا این کشور، مالیات بر درآمد شخصی ندارد.

طبق گزارش نسخه روسی فوربس، دورف فوریه سال ۲۰۲۱ شهروندی امارات متحده عربی را کسب کرد. دورف شهروند چهار کشور است. وی ژانویه سال ۲۰۱۸ در توییتر نوشت: بعید است تلگرام هرگز مکانی را مقر دائمی خود بداند.

طبق گزارش سال ۲۰۲۱ خلیج تایمز، دورف ثروتمندترین شخص در امارات متحده عربی است و جوان‌ترین میلیاردر خودساخته در خاورمیانه به شمار می‌رود. دورف با این که ۱.۳ میلیون هوادار در توییتر دارد اما کسی را دنبال نمی‌کند اما یک بار، ایلان ماسک را دنبال کرد. دورف ۱۸ مارس در حساب رسمی تلگرام خود مدعی شد هیچ هواپیمای جت شخصی، کشتی تفریحی، خودرو یا خانه ای ندارد و برخلاف اکثر میلیاردرهاست.

دورف در پست وبلاگ در سال ۲۰۲۰ علیه سیلیکون‌ولی صحبت کرد و گفت: این منطقه، زندگی فرهنگی محدودی دارد. این پست در پاسخ به فیلمی درباره سیلیکون‌ولی بود که توسط یوری دود ساخته شده و ۴۵ میلیون بازدید در یوتیوب داشت.

دورف در این پست به هفت دلیل برای عدم تمایل به نقل مکان به سیلیکون‌ولی اشاره کرده و گفته بود: آمریکا بهترین مکان برای زندگی یا اداره یک کسب و کار آی‌تی نیست. برنامه ‌نویس‌های محلی، گران بوده و به دلیل جریان پیشنهادها و ایده‌های بیرونی، قادر نیستند به کار تمرکز کنند. وی آمریکا را یک کشور سیاسی توصیف کرده بود.

از پلتفرم‌های فناوری که تاسیس کرده تا اظهاراتش، دورف با جنجال بیگانه نیست. بخشی از این جنجال، ناشی از ماهیت شبکه‌های اجتماعی است که او ساخته است. به عنوان مثال، طبق بررسی موسسه تحقیقات رسانه خاورمیانه، تلگرام، اپلیکیشن منتخب گروه تروریستی داعش بوده است.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، وی در مصاحبه‌ای با شبکه سی ان ان در فوریه سال ۲۰۱۶ گفته بود: ما نمی‌توانیم فناوری پیام‌رسان را برای همه بجز تروریستهای افراطی، امن کنیم. این فناوری، یا امن است یا امن نیست.
کد مطلب: 71221
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
رشد وظهور نوابغ و ابداعات ، نشانه ، تمایل و ضرورت رشد جوامع انسانی ست ، میل و ضرورتی که هر بار قرعه اش به نامی میخوزد ، فرد یا افرادی که علاوه بر توانمند ساختن خود ، ابزار توانمندی بیشتر جامعه و عموم را فراهم می کنند ، همانگونه که طفلی مراحل رشد و شکوفایی را طی می کند ، جوامع هم مستثنی از این قاعده نیست ، در جهان بینی دینی و الهی همین است و دز جهان بینی غیر دینی هم ، چنین است ، رشد و تکامل ضرورت خلقت و طبیعت است و هر دوره ای اژ تاریخ بشر با ابداع ابزاری توانسته به جلو گام بردارد ، و در این روزگار ، دنیای دیجیتال و مجازی بر بستر اینترنت ابزار این رشد هستند و گریری از آن نیست و معقول ترین گزینه تعامل با آن و تلاش در ابداع ابزاری بهتر و کامل تر. انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام