کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

توسط TSMC؛

تولید انبوه تراشه‌ در تایوان آغاز شد

9 دی 1401 ساعت 22:33

ایتنا - ​​​​​​​شرکت تراشه‌سازی TSMC تولید انبوه پیشرفته‌ترین تراشه‌های خود را در جنوب تایوان آغاز کرد.



تولید انبوه تراشه‌هایی که با فناوری سه نانومتری تولید می‌شوند، توجه جهانی را به برنامه‌های سرمایه‌گذاری بزرگترین تولیدکننده تراشه قراردادی جهان در داخل و خارج از کشور خانه خود معطوف کرد. شرکت TSMC موقعیت برتر در تولید تراشه‌های پیشرفته در فناوری‌های مختلف از تلفن‌های همراه گرفته تا هواپیماهای جنگنده دارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مارک لیو، رئیس هیات مدیره شرکت TSMC در مراسمی به مناسبت آغاز تولید و توسعه ظرفیت در شهر تاینان گفت: این شرکت برتری فناوری خود را حفظ کرده و همزمان، سرمایه گذاری قابل توجهی در تایوان انجام می‌دهد. تقاضا برای تراشه سه نانومتری این شرکت تحت تاثیر فناوری‌های جدید شامل محصولات رایانشی قدرتمند و فناوری نسل پنجم، بسیاری قوی بوده است.

این شرکت اوایل دسامبر اعلام کرد سرمایه‌گذاری برنامه‌ریزی شده خود در کارخانه جدید آریزونا را سه برابر کرده و به ۴۰ میلیارد دلار می‌رساند.

 شرکت تایوانی TSMC که اپل و انویدیا از جمله مشتریان بزرگش به حساب می‌آیند، در حال ساخت یک کارخانه تراشه در ژاپن است و اعلام کرده در مراحله اولیه بررسی توسعه احتمالی فعالیت به آلمان قرار دارد.

مارک لیو در پاسخ به این نگرانی که سرمایه‌گذاری خارجی شرکت TSMC، موقعیت کلیدی تایوان در نیمه‌رساناها را ضعیف خواهد کرد، گفت: تولید انبوه تراشه‌های پیشرفته نشان می‌دهد که شرکت TSMC اقدام واقعی برای توسعه فناوری پیشرفته و گسترش ظرفیت تولید در تایوان، انجام می‌دهد.

شرکت TSMC اعلام کرد که در حال ساخت کارخانه برای تولید تراشه‌های نسل بعدی دو نانومتری است ک قرار است در شمال و مرکز تایوان تولید شوند.

بر اساس گزارش رویترز، شرکت TSMC مکررا اعلام کرده است که عمده تولیدش در تایوان خواهد ماند.


کد مطلب: 71200

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/71200/تولید-انبوه-تراشه-تایوان-آغاز

ايتنا
  https://www.itna.ir