۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۱

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران + درآمد برنامه نویسان ایرانی

در این مقاله به معرفی بهترین و پردرآمدترین زبان های برنامه نویسی در ایران پرداختیم و گفتیم هر زبان برنامه نویسی چه بازار کار و درآمدی در ایران دارد.
بهترین زبان برنامه نویسی در ایران + درآمد برنامه نویسان ایرانی
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------




بهترین زبان برنامه نویسی در ایران چیست؟ این یکی از سوالات متداولی است که برای افرادی که می‌خواهند آموزش برنامه نویسی را به صورت حرفه‌ای دنبال کنند، پیش می‌آید. با پیشرفت فناوری و دسترسی آسان‌تر به دنیای وب، آشنایی با کدنویسی برای شروع و یا بهبود کسب و کارها نیاز است و به همین دلیل، برنامه نویسی به یکی از پرمخاطب‌ترین حوزه‌ها برای تحصیل و کار تبدیل شده است.
در این مقاله قصد داریم تا درمورد بهترین زبان برنامه نویسی در بازارکار ایران صحبت ‌کنیم. ابتدا عوامل تاثیرگذار در میزان درآمد برنامه نویس در ایران را بررسی کرده و سپس بهترین زبان‌های برنامه نویسی در بازار کار ایران اشاره می‌کنیم. این مقاله به شما کمک می‌کند تا بفهمید از لحاظ بازارکار، آموزش php برایتان مناسب‌تر است یا آموزش برنامه نویسی اندروید و...
 

پردرآمدترین زبان برنامه نویسی در ایران


اگر به دنبال یافتن بهترین زبان برنامه نویسی در ایران از لحاظ پرداخت حقوق و درآمد بالا هستید، باید بدانید که یک زبان برنامه نویسی پولساز وجود ندارد. شناسایی نیازمندی‌های بازارکار و در مرحله بعدی اینکه چگونه به این نیازمندی‌ها پاسخ مناسب دهید، باعث می‌شود تا درآمد خوبی داشته باشید. پس می‌توانید در هر زمینه‌ای و با هر زبان برنامه نویسی به درآمد بالا برسید.
برخی نیز فقط و فقط به دلیل درآمد بالای برنامه نویسی وارد این حوزه می‌شوند. برنامه نویسی یک مهارت فکری است و به میزان حوصله و چگونگی حل مسائل بستگی دارد. اغلب افرادی که به برنامه نویسی علاقه ندارند، به مرور دچار خستگی شغلی شده و حتی بعد از مدتی آن را رها می‌کنند. این کار باعث می‌شود تا زمان و هزینه مالی زیادی برای این گونه افراد تلف شود.
 

بهترین زبان برنامه نویسی در ایران چیست؟


آشنایی کلی با بهترین زبان‌های برنامه نویسی در هر زمینه برای نازه کاران بسیار مفید است. بیش از 200 زبان برنامه نویسی وجود دارد که ممکن است بررسی مزایای یادگیری، نیاز بازار کار و در نهایت تصمیم گیری درباره انتخاب آن به کاری بسیار دشوار تبدیل شود.
بسیاری از زبان‌های برنامه نویسی که در گذشته محبوب بودند دیگر پرطرفدار نیستند. بسیاری از این زبان‌ها در گذر زمان به جایگاه پایینتری سقوط کردند و حتی منسوخ شدند. به همین دلیل در ادامه این مقاله یک لیست برای معرفی بهترین زبان‌ برنامه نویسی در بازارکار ایران را تهیه کردیم. این لیست با استفاده از سایت‌های کاریابی آنلاین داخل کشور به دست آمده است و به شما کمک می‌کند تا با سرعت بیشتری در ایران به هدف خود برسید.
 

زبان برنامه نویسی پایتون


پایتون یک زبان برنامه نویسی عمومی سطح بالا است. این زبان یکی از قوی ترین و پردرآمدترین زبان‌های برنامه نویسی است. پایتون در اغلب زمینه‌های برنامه نویسی کاربرد دارد. یادگیری پایتون به نسبت به سایر زبانها آسان و موقعیت‌های شغلی آن در ایران و سایر نقاط جهان بسیار زیاد است. چهار زمینه‌ای که سبب شده است تا پایتون در بازارکار ایران محبوب شود عبارتند از: هوش مصنـوعی و علوم داده، طراحی وب، ساخت وب اپلیکیشن‌های کاربردی و زمینه هک و امنیت.
 

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت


جاوا اسکریپت مهم ترین زبانی است که برای ورود به حوزه وب باید آن را یاد بگیرید. در گذشته از جاوا اسکریپت تنها در حوزه فرانت اند استفاده می‌شد اما امروزه برای توسعه بک اند نیز از آن استفاده می‌شود. جاوا اسکریپت به دلیل فریمورک‌های زیادی که دارد (مانند انگولار، ری اکت و...) در ایران بسیار محبوب است و موقعیت‌های شغلی فراوانی دارد. تایپ اسکریپت که یکی از زبان‌های محبوب این حوزه است، به عنوان برادر جاوا اسکریپت شناخته می‌شود. دوره‌های بسیاری تحت عنوان آموزش طراحی وب وجود دارند که شامل آموزش جاوا اسکریپت، HTML و CSS می‌شوند.
 
 

زبان برنامه نویسی جاوا


زبان برنامه نویسی جاوا یکی از پرطرفدارترین زبان‌ها در میان کارفرمایان و یکی از محبوب ترین زبان در میان توسعه دهندگان است. جاوا که در گذشته برای توسعه محصولات به خصوص در بخش بانکداری و تست خودکار به کار گرفته می‌شد، در حال حاضر به عنوان انتخاب اول برای ساخت اپلیکیشن‌های پلتفرم اندروید و همچنین توسعه وب سمت سرور شناخته می‌شود. اندروید استودیو که محیط ساخت برنامه‌های اندرویدی است، با زبان جاوا و کاتلین کار می‌کند که در ادامه معرفی لیست بهترین زبان برنامه نویسی در بازارکار ایران به آن نیز می‌پردازیم.
 

زبان برنامه نویسی کاتلین


پس از جاوا، زبان کاتلین به عنوان زبان توسعه اندروید معرفی شده است. این زبان برنامه نویسی به سرعت در حال توسعه است و مزایای متعددی دارد. به دلیل محبوبیت رو به رشد کاتلین، پیش بینی می‌شود که به زودی اپلیکیشن‌های سیستم عامل اندروید به صورت انحصاری با استفاده از این زبان برنامه نویسی نوشته شوند. بنابراین به کسانی که می خواهند به سراغ آموزش زبان برنامه نویسی اندروید بروند توصیه می‌شود که نگاه دقیق تری به آن داشته باشند.
 

زبان برنامه نویسی PHP


در ایران PHP یکی از زمینه‌های محبوب و پردرآمد است و با یادگیری آن شانس زیادی برای یافتن یک موقعیت شغلی دارید. یادگیری دوره آموزش PHPبه افرادی پیشنهاد می‌شود که پیش نیازی از برنامه نویسی ندارند اما می‌خواهند در کوتاه ترین زمان ممکن وب سایت خود را بسازند. جالب است بدانید که وردپرس که یکی از محبوب ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در جهان است با زبان PHP نوشته شده است.
 
 

زبان برنامه نویسی GO


زبان برنامه نویسی گو ( GO) که با نام Golang نیز شناخته می‌شود، یک زبان برنامه نویسی متن باز است که ساخت نرم افزارهای ساده، قابل اعتماد و کارآمد را آسان می‌کند. در چند سال گذشته، محبوبیت GO به لطف مزایایی برای وظایف چند رشته‌ای مانند پردازش بهینه فرایندهای موازی، سرعت بالا در زمان راه اندازی و استفاده از حافظه تنها در مواقع ضروری، رشد چشمگیری داشته است. بسیاری از کارشناسان GO را زبان آینده می‌دانند. موقعیت‌های شغلی این زبان روز به روز در حال افزایش است.
 

زبان برنامه نویسی Objective - C


از زبان Objective - C برای توسعه اپلیکیشن‌ها در اکوسیستم اپل (یعنی در Mac OS X و iOS) استفاده می‌شود. Objective - C یکی از طولانی‌ترین زبان‌های برنامه نویسی موجود است و همچنین یکی از زبان های برنامه نویسی است که برنامه نویسان آن را به خوبی می‌شناسند. جالب است بدانید که علی رغم ظهور زبان برنامه نویسی سوئیفت و محبوبیت بالای آن، زبان Objective - C هنوز هم یک گزینه قابل انتخاب در میان توسعه دهندگان است. انتخاب این زبان و ارتباط آن با اپل روند جستجوی شغلی برای یک متخصص را تسهیل می‌کند و فرصت‌های بیشتری به شما می‌دهد تا به سرعت به سطح بالایی از درآمد برسید.
 

زبان‌های خانواده سی


زبان‌های خانواده سی توسط ماکروسافت ساخته شده و در زمینه‌های مختلفی کاربرد دارند. بسیاری از شرکت‌های ایران از سی شارپ (C#) تحت پلتفرم .NET برای برنامه‌های تحت دسکتاپ خود استفاده می‌کنند. در حال حاضر نیز زبان C# برای توسعه بازی سازی در موتور یونیتی و همچنین برنامه های متنوع زیادی تحت وب به میلیون‌ها کاربر خدمت رسانی می‌کند.
سی پلاس پلاس (C++) و سی (C) نیز به طور گسترده برای شروع آموزش برنامه نویسی در مراکز عالی کشور استفاده می‌شوند. این زبانها در حوزه‌های مختلف برنامه نویسی مانند توسعه نرم افزار، توسعه بازی، توسعه مرورگر، برنامه‌های بانکی و... استفاده می‌شود.
 
 

درآمد برنامه نویسی در ایران

میزان حقوق برنامه نویس در ایران دارای یک بازه‌ی گسترده است و از 5 میلیون شروع شده و حتی به بالاتر از 50 میلیون نیز می‌رسد. شرایط مختلفی در تعیین درآمد برنامه نویس در ایران وجود دارد و میزان حقوق دارای نوسانات زیادی است: به همین دلیل نمی‌توان رقم دقیقی برای حقوق برنامه نویس در ایران مشخص کرد. برای تخمین بهتر میزان حقوق می‌توانید از سایت‌های کاریابی آنلاین استفاده کنید. برای مثال لیست زیر به همین روش گردآوری شده است و قصعا در آینده نیز افزایش خواهند داشت:
   - برنامه نویس PHP و فرانت ‌اند (HTML، CSS، جاوا اسکریپت): از 8 تا 10 میلیون تومان و ارشد از 15 میلیون تومان به بالا
   - برنامه نویس فول استک: از 15 تا 18 میلیون تومان و ارشد حداقل 20 میلیون تومان
   - برنامه نویس وردپرس: از 5 میلیون تومان و ارشد از 12 میلیون تومان
   - توسعه دهنده موبایل: از 10 میلیون تومان و ارشد از 18 میلیون تومان به بالا
   - برنامه نویس پایتون: از 6 تا 20 میلیون تومان (از تازه کار به بالا)
   - برنامه نویس Golang ارشد: 20 میلیون تومان
    - علم داده و هوش مصنوعی: از 10 میلیون تومان به بالا

 

جمع بندی


در این مقاله چند زبان محبوب از لیست بهترین زبان برنامه نویسی در ایران را معرفی کردیم. در رقابت با سایر برنامه نویسان، هرچه مهارت بالاتری داشته باشید شانس استخدام و کسب درآمد و میزان حقوق برنامه نویسی بیشتر می‌شود. مهارت بالا با انتخاب درست حوزه برنامه نویسی براساس علاقه و هدف شما، یافتن نقشه راه مناسب و شناخت درست بازار به دست می‌آید و در ادامه به میزان درآمد برنامه نویسان در ایران پرداختیم که از این راه چگونه می توان به درآمد های میلیونی رسید ، فقط کافیست یادگیری برنامه نویسی را شروع کنید و در این راه قدم بردارید تا بیشترین نتایج را کسب نمایید.(نویسنده: نازنین کریمی مقدم)
 
کد مطلب: 71171
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام