۰
plusresetminus
پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۵۲

پایتخت آلمان چه ویژگی‌هایی دارد؟

اگر بخواهیم از مهم‌ترین کشورهای اروپا صحبت کنیم، بدون شک آلمان نه تنها یکی از بزرگ‌ترین کشورها به شمار می‌رود، بلکه یکی از مهم‌ترین کشورهای این منطقه نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل ثبت شرکت در آلمان توسط بسیاری از سرمایه گذران مهاجر رایج است.
پایتخت آلمان چه ویژگی‌هایی دارد؟
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



اگر بخواهیم از مهم‌ترین کشورهای اروپا صحبت کنیم، بدون شک آلمان نه تنها یکی از بزرگ‌ترین کشورها به شمار می‌رود، بلکه یکی از مهم‌ترین کشورهای این منطقه نیز محسوب می‌شود و به همین دلیل ثبت شرکت در آلمان توسط بسیاری از سرمایه گذران مهاجر رایج است. آلمان کشوری در اروپای مرکزی است که جزء صنعتی‌ترین کشورهای جهان شناخته می‌شود. همچنین به دلیل ثبات اقتصادی خوب آلمان را می‌توان ثروتمندترین کشور عضو اتحاد اروپا نامید. در این مقاله قصد داریم در مورد ویژگی‌های پایتخت آلمان یعنی شهر برلین صحبت کنیم. آشنایی هر چه بیشتر با فرهنگ، آداب، رسوم و ... کشورهای موفق دنیا می‌تواند سرنوشت را به گونه‌ای دیگر رقم بزند. چنانچه شما نیز در مورد ویژگی‌های این شهر پیشرفته کنجکاو هستید، پیشنهاد می‌کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
 

برلین؛ پایتخت آلمان


شهر برلین که پایتخت کشور پیشرفته و صنعتی آلمان محسوب می‌شود، تنها یکی از شهرهای ترقی یافته این کشور نیست.، بلکه مونیخ، فرانکفورت، دوسلدورف، هامبورگ و ... نیز از دیگر شهرهای مشهور آلمان به شمار می‌روند. برلین همچون نگینی زیبا در قسمت شمال شرقی کشور آلمان قرار دارد. آلمان که در طی دو جنگ جهانی دچار آسیب و خسارات فراوانی شده بود، توانست با کمک و اخذ وام از کشورهای متفق به بازسازی شهرهای خود بپردازد و به همین ترتیب به قطب صنعت اروپا تبدیل شود.
 

جمعیت و مذهب


برلین که بزرگترین شهر آلمان است حدود 6/3 میلیون جمعیت دارد. جمع بسیاری از مردم آلمان و شهر برلین دارای دین مسیحیت هستند و اکثریت آن‌ها را کاتولیک و سپس پروتستان تشکیل می‌دهند. پس از آن اسلام رتبه دوم را دارا است. برلین هر ساله پذیرای جمعیت زیادی از مهاجران سراسر دنیا خواهد بود و این به دلیل ویژگی‌های پایتخت آلمان است که جاذبه را برای ایجاد یک جمعیت سرزنده در آن ایجاد می‌کند.
 

مناطق معروف


پایتخت بی‌نظیر کشور آلمان با داشتن جاذبه‌های تفریحی و گردشگری نیز یکی از امتیازهای مثبت آن محسوب می‌شود. کشور آلمان با چهار فصل بودن خود پذیرای مسافران زیادی از سراسر دنیا است. به دلیل مهاجرت تعداد زیادی از افراد به این کشور و تسلط مردم آلمان به زبان انگلیسی پس از زبان آلمانی نگرانی و دغدغه‌ای در مورد برقراری ارتباط با دیگران وجود نخواهد داشت.
یکی از ویژگی‌های پایتخت آلمان که آن را خاص جلوه می‌کند، مدرن بودن این شهر در کنار تاریخ غنی آن است. هر گوشه از شهر یادآور دوره‌ای تاریخی برای مردم این سرزمین است، ولی پویایی و مدرنیته بودن برلین می‌تواند هر فردی را مجذوب و متحیر کند. دیوار معروف برلین گویای بخشی مهم از تاریخ آلمان است. کلیساها، موزه‌های معروف برلین، بزرگ‌ترین باغ وحش و آکواریوم اروپا، کاخ شارلوتن بورگ، برج مخابراتی 360 متری در میدان الکساندر، یادبود قربانیان هولوکاست، کلیسای جامع شهر، دروازه براندنبورگ و ... تنها گوشه‌ای از دیدنی‌های معروف شهر برلین محسوب می‌شود.
 

طبیعت برلین


اختلاف ساعت کم بین ایران و آلمان که حدود 2 ساعت و 30 دقیقه است را می‌توان دلیل خوبی برای مناسب بودن شرایط برای توریست‌ها دانست. کشور آلمان به دلیل بارش فراوان باران و برف در فصول پاییز و زمستان پذیرای مسافران زیادی از سراسر دنیا در ماه‌های ژوئن، جولای، آگوست و سپتامبر خواهد بود. بهترین روزهای سال را برای گردش و تفریح در خیابان‌های برلین مابین ماه‌های اردیبهشت و مهرماه است. روزهایی که تمامی کافه و رستوران‌های شهر امکان پذیرایی از مهمانان را در فضای باز خواهند داشت.
گشت و گذار در سطح شهر برای دیدن مناظر طبیعی، ساختمان‌های مدرن و آثار تاریخی را می‌توان از دیگر ویژگی‌های پایتخت آلمان دانست که جاذبه زیادی برای افراد دارد. پوشش گیاهی سرسبز و آب و هوای خوب از مشخصه‌های بارز کشور آلمان و شهر برلین به شمار می‌رود.
 

هنر در برلین


اگرچه همه آلمان را صنعتی و ماشینی قلمداد می‌کنند، ولی جایگاه هنر را در این کشور نمی‌توان نادیده گرفت. شهرت بالای شهر برلین به دلیل وجود ارکستر فیلارمونیک، اپرای برلین، میراث جهانی یونسکو و جزیره موزه است. ساله‌های طولانی این شهر بزرگ و باشکوه با آغوشی باز از علاقمندان به موسیقی و هنر دعوت به عمل می‌آورد. زندگی افراد مشهوری همچون باخ، بتهوون و موتزارت در آلمان در سال‌های نه چندان دور تاثیری شگرف در عرصه هنر و موسیقی این کشور گذاشته است.
 

یکی از ویژگی‌های پایتخت آلمان که شهرت جهانی دارد، برگزاری رویدادی مهم و هنری در ماه فوریه است. شهر برلین محل برپایی جشنواره بین المللی فیلم برلیناله که از رویدادهای مهم عرصه هنر در سراسر جهان محسوب می‌شود، است.
 

حمل و نقل


شاید بتوان ادعا کرد که مهم‌ترین ویژگی‌های پایتخت آلمان با وجود پیشرفت جهانی در عرصه خودروسازی رواج داشتن استفاده سیستم حمل و نقل عمومی است. آلمان و برلین دارای سیستم حمل و نقل عمومی قدرتمندی است. می‌توان اذعان داشت که مترو در شهرهای مهم این کشور پوشش دهی فوق العاده‌ای دارد. همچنین استفاده از دوچرخه، اتوبوس، اسکوتر و کالسکه در شهرهای مختلف آلمان مرسوم بوده و به نوعی فرهنگ در این کشور تبدیل شده است. این موضوع می‌تواند به دلیل قیمت بالای بنزین در این کشور نیز باشد. جالب است بدانید که حتی مدیران ارشد در کشور آلمان و شهر برلین برای رفت و آمد از مترو استفاده می‌کنند.
 

نکات جالب توجه در شهر برلین


   - نماد این شهر خرس قهوه‌ای بزرگ است که از دیدن آن در سراسر شهر نباید متعجب شد.
   - یکی از ویژگی‌های پایتخت آلمان که برای هر توریست و مهاجری جالب است، عدم دستگیری افراد فراری از زندان توسط پلیس خواهد بود.
   - جالب است بدانید در هر نقطه‌ای از برلین می‌توان تکه‌هایی از بقایای دیوار برلین را به عنوان سوغات و یادگاری تهیه کرد.
   - کشور آلمان و شهر برلین را علاوه بر صنعت خودرو می‌توان به قطب اینترنت و کامپیوتر نیز تشبیه کرد.
   - برلین با وجود مدرن بودن شامل رودخانه، جنگل و طبیعت زیبایی است که می‌تواند فضایی مناسب را برای تعطیلات آخر هفته برای مردم ایجاد کند.
   - واحد پول این آلمان و برلین یورو است.

 

کلام آخر


کشور آلمان که دارای 16 ایالت فدرال است و شهر برلین که پایتخت آن به شمار می‌رود، قطب علم نیز محسوب می‌شود. وجود 34 دانشگاه‌ در این شهر مهاجران زیادی را برای تحصیل به این اقلیم فرا می‌خواند. شاید یکی از ویژگی‌های پایتخت آلمان که مهاجران زیادی را به این شهر دعوت کرده است، مرکزیت علمی و فناوری و شرایط ثبت شرکت در آلمان با فرآیند حرفه ای آن باشد. اگرچه نمی‌توان از اقتصاد پویا، امنیت بالا، کیفیت زندگی با توجه به درآمد و مخارج و قانونمندی آلمان‌ها صرف نظر کرد، ولی پیشرفت صنعتی، علمی و هنری را نیز در این شهر نمی‌توان نادیده گرفت. بازسازی برلین پس از جنگ‌های جهانی در سال‌های کوتاهی انجام شد که همین موضوع می‌تواند مدیریت خوب این سرزمین را آشکار سازد.

 
کد مطلب: 71101
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام