۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۵۳

غرامت ۵۲۰ میلیون دلاری اپیک گیمز به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان

ایتنا - اپیک گیمز باید جریمه بی سابقه ۲۷۵ میلیون دلاری برای نقض قانون حریم خصوصی کودکان بپردازد و علاوه بر آن تنظیمات حریم خصوصی پیش فرض را برای کاربران جوان قدرتمندتر کند.
غرامت ۵۲۰ میلیون دلاری اپیک گیمز به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان

کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اعلام کرد اپیک گیمز برای تسویه اتهامات جمع آوری غیرقانونی اطلاعات کودکان و فریب کاربران برای انجام خریدهای ناخواسته باید ۵۲۰ میلیون دلار جریمه بپردازد.

به گزارش ایتنا از مهر، این شرکت بازی مشهور «فورت نایت» را توسعه داده است.

طبق گفته کمیسیون فدرال تجارت( FTC) این شرکت باید جریمه بی سابقه ۲۷۵ میلیون دلاری برای نقض قانون حریم خصوصی کودکان بپردازد و علاوه بر آن تنظیمات حریم خصوصی پیش فرض را برای کاربران جوان قدرتمندتر کند. علاوه بر آن اپیک گیمز باید ۲۴۵ میلیون دلار برای بازپرداخت وجه به مشتریانی بپردازد که فریب «الگوهای تاریک» این شرکت را خورده و مجبور به انجام خریدهایی شدند که تمایلی به انجام شان نداشتند.

لینا خان مدیر این کمیسیون در بیانیه ای اعلام کرد: اپیک از تنظیمات حریم خصوصی تهاجمی و روش های فریبکارانه استفاده کرد و کاربران فورت نایت از جمله کودکان و نوجوانان را فریب داده است.

چنین غرامت کلانی در حالی از شرکت اپیک گیمز دریافت می شود که FTC نقش قدرتمندتری در سیاستگذاری صنعت بازی های رایانشی برعهده گرفته است.

اپیک گیمز در بیانیه ای اعلام کرد مکانیسم های «پرداخت برای برنده شدن» و «پرداخت برای پیشروی» را حذف کرده است. این دو مکانیسم زمانی ارائه می شدند که دو کاربر بازی های رایانشی در مقابل یکدیگر رقابت می کردند. همچنین شرکت مذکور اعلام کرد برای ذخیره اطلاعات پرداخت کاربران گزینه ای واضح و شفاف به شکل «بله -خیر» در اختیار آنها قرار می دهد.

به گفته شرکت کاربران می توانند از طریق کارت های اعتباری شان وجه بازپرداختی را دریافت کنند. در بیانیه شرکت آمده است: اگر صاحب کارت یک تراکنش غیرمجاز را رصد کند، می تواند آن را به بانک گزارش دهد تا وجه به حسابش باز گردد.

همچنین اپیک گیمز برای حفاظت از کودکان ویژگی هایی مانند دسترسی آسان تر به کنترل های والدین و یک پین کد الزامی را ارائه کرده که به والدین اجازه می دهد خرید های فرزندشان را تایید کنند.همچنین سقف مشخصی برای خرید در بازی برای کودکان کمتر از ۱۳ سال نیز تعیین شده است.

FTC ادعا می کند کارمندان درباره تنظیمات پیش فرض شرکت برای کودکان ابراز نگرانی کرده بودند.
کد مطلب: 71080
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام