۲
۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۳۲

محدودیت دو پلتفرم خارجی برداشته می‌شود؟

ایتنا - ​​​​​​​عضو شورای عالی فضای مجازی گفت: نهادهای امنیتی به محض اینکه احساس کنند شرایط امنیتی به حالت معمولی و عادی خود برگشته است می‌توانند تصمیم بگیرند که قطعی پلت‌فرم‌های خارجی همیشگی نباشد.
محدودیت دو پلتفرم خارجی برداشته می‌شود؟


رضا تقی‌پور در یک گفت‌وگوی تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا محدودیت استفاده از دو پلت‌فرم خارجی موقتی است و این پیام‌رسان‌ها دوباره وصل می‌شوند، اظهار کرد: خواهشی که دارم این است که این موارد را از یکدیگر تفکیک کنیم. مواقعی است که زمان جنگ است و همانطور که می‌دانید فعالیت‌های اقتصادی شکل دیگری پیدا می‌کند و فعالیت‌های روزمره شکل عادی را ندارد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: این تصمیم فعلی را شورای امنیت کشور گرفته است ولی تصمیمات راهبردی مانند اینکه باید شبکه ملی اطلاعات درست شود، داخلی‌ها باید توسعه پیدا کنند و این شبکه باید مستقل باشد، اتفاقا بسیاری از پاسخ‌هایی که کاربران عزیز دادند، همان الزامات شبکه ملی اطلاعات بود؛ مثلا گفته‌اند باید امن و فراگیر باشد و همه کاربرها را پاسخ بدهد.

عضو شورای عالی فضای مجازی در پاسخ به سوال مجری درباره اینکه چون الزامات هنوز کاملا مهیا نیست، پس قطعی و محدودیتی که برروی پلت‌فرم‌های خارجی گذاشته شده فعلا نباید همیشگی باشد، گفت: این امر بستگی به تصمیم نهادهای امنیتی دارد و به محض اینکه احساس کنند که شرایط امنیتی به حالت معمولی و عادی برگشته، می‌توانند تصمیم بگیرند که این اتفاق هم رخ دهد.
کد مطلب: 71075
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
United States
دروغ میگه
feedback
Iran, Islamic Republic of
بزرگوار سرور بسیاری از سایت های ایرانی که به نوعی ابزار درآمد بسیاری از افراد هستند از دسترس خارج شده ، مانند سایتهایی که نمودارهای قیمت بورس را نمایش می دهند و یا فروشگاه های اینترنتی که مراجعان بسیار دارد.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام