۰
plusresetminus
سه شنبه ۶ دی ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۴۱
عکس روز ناسا

شهاب‌های لئونید در سحابی شکارچی

ایتنا - بارش شهابی به تصویر کشیده شده در تصویر برگزیده امروز ناسا، لئونیدهای ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد که در اوایل این ماه به اوج خود رسید و منظرهٔ آن مربوط به یکی از شهرهای چین است که رو به دریای چین جنوبی است.
شهاب‌های لئونید در سحابی شکارچی

شهاب بعدی کجا ظاهر می‌شود؟ حتی در هنگام بارش شهابی، عملاً غیرممکن است که بدانیم شهاب بعدی کجا پیدا خواهد شد. بنابراین، یک راه خوب برای لذت بردن از بارش شهابی این است که مکانی را پیدا کنیم که بتوانیم در آن راحت بنشینیم و پهنهٔ بزرگی از آسمان تاریک را زیر نظر بگیریم. به اشتراک گذاشتن این تجربه با یک دوست می‌تواند بسیار دلچسب و رضایت‌بخش باشد.

به گزارش ایتنا، بارش شهابی به تصویر کشیده شده در تصویر برگزیده امروز ناسا، لئونیدهای ۲۰۲۲ را نشان می‌دهد که در اوایل این ماه به اوج خود رسید و منظرهٔ آن مربوط به یکی از شهرهای چین است که رو به دریای چین جنوبی است. رگه‌های شهاب‌سنگی که طی چند ساعت ثبت شده بودند جدا شده و به تصویر پیش‌زمینه که قبلاً ثبت شده بود، اضافه شدند. از این مکان و زمان، شهاب‌های لئونید که به صورت فلکی لئو برمی‌گردند، روی صورت‌های فلکی دیگر از جمله شکارچی دیده می‌شوند. سیارهٔ قرمز روشن که در نزدیکی بالای تصویر ظاهر شده است، مریخ است.

این دو دوستدار شهاب‌سنگ‌ها در این ماه جشن تولد مشترک خود را جشن می‌گیرند و به دلیل عشق به ستاره‌شناسی، با هم ازدواج کرده‌اند.
 

 
کد مطلب: 71059
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام