۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۲۴

نظر سنجی ایلان ماسک برای کناره‌گیری از مدیریت توییتر

ایتنا - ایلان ماسک، یک نظرسنجی را در توییتر آغاز کرد و در آن از کاربران درباره کناره گیری خود از مدیرعاملی این پلتفرم نظرخواهی کرد.
نظر سنجی ایلان ماسک برای کناره‌گیری از مدیریت توییتر

این نظرسنجی حدود ساعت ۳ روز دوشنبه به وقت ایران به پایان می رسد و ایلان ماسک اعلام کرده است به نتایج آن عمل خواهد کرد اما مالک میلیاردر توییتر توضیح نداد اگر نتایج این نظرسنجی نشان داد که او باید از مقام مدیرعامل توییتر کناره گیری کند، چه زمانی این کار را انجام خواهد داد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، ایلان ماسک در پاسخ به اظهارنظر یک کاربر درباره تغییر احتمالی مدیرعامل، اظهار کرد: جانشینی وجود ندارد.

ماسک ماه گذشته به دادگاهی در دِلاویر اعلام کرد مدت زمان حضور خود در توییتر را کاهش خواهد داد و احتمالا مدیرعامل جدیدی برای این شرکت پیدا می کند.
برگزاری این نظرسنجی پس از به روزرسانی جدید خط مشی توییتر آغاز شد که ایجاد حساب کاربری در این پلتفرم با هدف تبلیغ شرکتهای رسانه اجتماعی دیگر و محتوایی که حاوی لینکها یا نام کاربری پلتفرمهای رقیب است را ممنوع می کند.

دقایقی پیش از این نظرسنجی، ماسک عذرخواهی کرد و نوشت: از این پس، تغییرات مهم در خط مشی توییتر، به رای گذاشته می شوند.
چند ساعت بعد، توییتر یک نظرسنجی را آغاز کرد و از کاربران پرسید آیا باید این پلتفرم سیاستی داشته باشد که از تبلیغ پلتفرمهای شبکه اجتماعی دیگر در توییتر توسط حسابهای کاربری، جلوگیری کند.

بخش پشتیبانی توییتر در توییتی نوشت: تغییر خط مشی مذکور، بر محتوا از پلتفرمهای شبکه اجتماعی دیگر مانند فیس بوک و اینستاگرام و همچنین ماستودون، تروت سوشال، تریبل، نوستر (Nostr) و پست، تاثیر خواهد گذاشت اما امکان پست همزمان محتوا در پلتفرمهای دیگر را می دهد.

جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر که اخیرا در پلتفرم شبکه اجتماعی نوستر  سرمایه گذاری کرده است، در واکنش به این توییت نوشت: چرا؟ و در واکنش به پست کاربر دیگری درباره ممنوعیت تبلیغ نوستر، نوشت: این کار بی معنی است.
پلتفرم ویدئویی تیک تاک که متعلق به شرکت چینی بایت دنس است، در فهرست مذکور قرار ندارد.

توییتر هفته گذشته شورای اعتماد و امنیت که یک گروه داوطلبانه بود و در سال ۲۰۱۶ برای مشاوره به این پلتفرم درباره تصمیمات سایت تشکیل شده بود را منحل کرد.
این تغییرات خط مشی، پس از اقدامات شتاب زده در توییتر از زمان خریداری شدن این شرکت توسط ایلان ماسک انجام شده است. ماسک، مدیران ارشد و نیمی از کارکنان توییتر را اخراج کرده و نرخ اشتراک سرویس توییتر بلو را افزایش داده است.

بر اساس گزارش رویترز، ماسک در مشاجره ای که بر سر انتشار عمومی اطلاعات هواپیمای شخصی او روی داد، حساب خبرنگاران متعددی را در توییتر تعلیق کرد اما پس از انتقاد مقامات دولتی، گروههای کنشگر و سازمانهای ژورنالیستی، حساب این خبرنگاران را از تعلیق خارج کرد.
کد مطلب: 71052
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام