۱
۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۸ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۱۱
توضیح شاپرک در مورد درخواست از پرداخت‌یاران برای استفاده از دامنه ir.

الزامی به حذف com. نیست

ایتنا - شاپرک در مقابل نگرانی گروهی که امروز این نامه شاپرک را به قطعی کامل اینترنت یا از دسترس خارج کردن دامنه .com توسط حاکمیت ارتباط می‌داد، را رد و تاکید کرده که الزامی به حذف دامنه .com وجود ندارد.
الزامی به حذف com. نیست

شاپرک در توضیحی کوتاه و مختصر اعلام کرده توصیه‌اش به شرکت‌های پرداخت‌یاری برای انتقال دامنه .com خود به  .ir در راستای صیانت از کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت و کاهش ریسک فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی است. همچنین این شرکت تاکید کرده که الزامی به حذف .com برای پرداخت‌یاران وجود ندارد.

به گزارش روابط عمومی شاپرک، درخواست این شرکت به منظور مقابله با تهدیدات بالقوه ناشی از محدودیت‌های احتمالی تحریم‌های بین‌المللی بوده است.

شاپرک در مقابل نگرانی گروهی که امروز این نامه شاپرک را به قطعی کامل اینترنت یا از دسترس خارج کردن دامنه .com توسط حاکمیت ارتباط می‌داد، را رد و تاکید کرده که الزامی به حذف دامنه .com وجود ندارد و شرکت‌ها باید پیش‌بینی‌های لازم برای انتقال فوری به دامنه.ir در صورت بروز مشکلات احتمالی را داشته باشند، اما شاپرک در انتها هیچ توضیحی در مورد «بروز مشکلات احتمالی» نداده است.
کد مطلب: 71051
برچسب ها: دامنه ir شاپرک
نام شما
آدرس ايميل شما


feedback
Iran, Islamic Republic of
«انتقال دامنه .com خود به .ir در راستای صیانت از کسب‌وکارهای مبتنی بر اینترنت و کاهش ریسک فعالیت‌های اقتصادی در فضای مجازی است»
مگر قرار است چه اتفاقی بیفتد که تغییر دامنه پیشنهاد شده؟
«درخواست این شرکت به منظور مقابله با تهدیدات بالقوه ناشی از محدودیت‌های احتمالی تحریم‌های بین‌المللی بوده است.»
و اما انگاری چند وقت پیش بود که اخبار تحریم دامنه ir مطرح شد و حتی مدتی این دامنه دچار مشکلاتی شد ، و حال با صدور و نشر چنین بخشنامه هایی ، آیا چیزی به غیر از محدودیت زیاد اینترنت بین المللی در ذهن مخاطب ظهور خواهد کرد؟
عزیزان و بزرگوارانی که پیگیر قطع و یا محدودیت اینترنت بین المللی را هستند ، آیا به ضرر و زیان های اقتصادی ، فرهنگی و سیاسی آن توجه دارند؟
و یا شاید علت نشر .چنین بخشنامه هایی صرفا محک زدن افکار عمومی باشد ، در هر حال ، امید که مدیران بزرگوار تحلیل و بررسی اینترنت بین المللی را با استفاده از خرد جمعی و مشورت با متخصصین به بهترین شکل مد نظر داشته باشند و خدای ناخواسته با تصمیمات هیجانی و عجولانه ، عامل ضرر و زیان غیر قابل جبران نشوند.انشااله.
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام