۰
plusresetminus
شنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۰۰

اتصال مستقیم موبایل به اینترنت ماهواره‌ای تا سال 2024

ایتتا - اسپیس‌اکس تاکنون سه هزار و ۵۰۰ ماهواره نسل اول استارلینک را در مدار زمین قرار داده و می‌گوید با استفاده از دو هزار ماهواره نسل دوم، توانایی ارائه پوشش «کامل و مداوم» تلفن‌های همراه را از سال ۲۰۲۴ به بعد خواهد داشت.
اتصال مستقیم موبایل به اینترنت ماهواره‌ای تا سال 2024
شرکت اسپیس‌اکس قصد دارد با افزایش ماهواره‌های کوچک خود در مدار پایین زمین به بیش از ١٠ هزار فروند، خدمات تلفن همراه به کاربران شرکت تی-موبایل ارائه کند.

این شرکت آمریکایی تولید کننده محصولات صنایع هوافضایی در ششم دسامبر سال جاری با ارائه درخواستی به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، خواهان کسب مجوز برای تجهیز برخی از ماهواره‌های نسل دوم استارلینک خود به سخت‌افزار «مستقیم به سلولار» شده است.
بدین ترتیب اتصال تی-موبایل به ماهواره‌های استارلینک، دسترسی کاربران این شرکت به اینترنت را تقریبا در سراسر ایالات متحده ممکن می‌کند.

تجهیز ماهواره‌های استارلینک به سخت‌افزار «مستقیم به سلول» اجازه می‌دهد صدا، پیام‌رسانی، و جست‌وجو در اینترنت با سرعت سه یا هفت و دودهم مگابایت در ثانیه و همچنین سرعت دانلود به چهار و چهاردهم یا ١٨ و سه‌دهم مگابایت در ثانیه افزایش یابد.

اسپیس‌اکس تاکنون سه هزار و ۵۰۰ ماهواره نسل اول استارلینک را در مدار زمین قرار داده و می‌گوید با استفاده از دو هزار ماهواره نسل دوم، توانایی ارائه پوشش «کامل و مداوم» تلفن‌های همراه را از سال ۲۰۲۴ به بعد خواهد داشت.
 
کد مطلب: 71032
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام