۱
۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۱۰

اینستاگرام: سرگرم درخواست ایران برای نمایندگی در تهران نمی‌شویم

ایتنا - شرکت متا، مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، می‌گوید این شرکت به درخواست ایران برای تعیین نماینده‌ای در تهران اهمیتی نمی‌دهد.
اینستاگرام: سرگرم درخواست ایران برای نمایندگی در تهران نمی‌شویم
شرکت متا، مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ، می‌گوید این شرکت به درخواست ایران برای تعیین نماینده‌ای در تهران اهمیتی نمی‌دهد.

به گزارش ایتنا یک سخنگوی متا به بی‌بی‌سی فارسی گفت: «ما وارد مکالمه با مقام‌های ایران نمی‌شویم. همچنین سرگرم درخواست آنها برای تعیین یک نماینده در ایران نخواهیم شد.»

گفتنی است چند ساعت قبل عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات ایران گفت که ایران برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ شروطی تعیین کرده که آنها را برای شرکت متا ارسال کرده، اما این شرکت هنوز پاسخی نداده است.
پیش از این دولت ایران از یک ضرب‌الاجل ۱۰ روزه برای پاسخگویی متا خبر داده بود.

شایان ذکر است که اینستاگرام و واتس‌اپ از آغاز اعتراضات جاری در ایران فیلتر شده‌اند.

این سخنگوی متا ضمن رد درخواست دولت ایران برای تعیین نماینده گفت: «ما به شدت مخالف تلاش‌های مقام‌ها برای قطع ارتباط مردم ایران با بقیه جهان هستیم.»

دولت ایران هنگام طرح مساله ضرب‌الاجل برای رفع فیلتر اینستاگرام و واتس‌اپ، شرکت متا را متهم کرد که به نشر اخبار جعلی، تشویق به خشونت، تجارت غیرقانونی اسلحه، نفرت‌پراکنی، هرزه‌نگاری، روسپی‌گری و نشر تصاویر نامناسب از کودکان کمک کرده و اقدام متناسب برای محدودیت چنین محتوایی در نظر نگرفته است.
در طرف مقابل،‌ شرکت متا اعلام کرده که در نامه ایران برای تعیین نماینده، مستندات مرتبط با چنین اتهامی نگرفته است.
متا می‌گوید سیاست‌های روشنی علیه «محتوای آسیب‌زا»، از جمله «نفرت‌پراکنی، هرزه‌نگاری، تجارت سکس، سوءاستفاده جنسی از بزرگسالان، سوءاستفاده جنسی از کودکان، تروریسم و تجارت اسلحه» دارد و چنین محتوایی را به طور مستمر حذف و درباره آن در گزارش‌های شفافیت فصلی خود اطلاع‌رسانی می‌کند.

گفتنی است که روز سه‌شنبه جواد نیک‌بین، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، به باشگاه خبرنگاران جوان گفت: «طبق گزارش‌های داده شده، به احتمال زیاد اینستاگرام و واتس‌اپ به ایران می‌آیند و تا جایی که مطلع هستم به اجمال شرایط ایران را قبول کردند.»
اما روز چهارشنبه وزیر ارتباطات این صحبت‌ها را تکذیب کرد.
آقای زارع‌پور در توصیح درخواست تعیین نماینده در ایران گفت: «واتس‌اپ و اینستاگرام در کشورهایی که پلتفرم غالب هستند، به درخواست آن کشور دفتر داشته و قواعد آن کشور را می‌پذیرند. نامه را مرکز ملی زده است و من صبح از آنها سوال کردم که گفتند هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم و آنچه از سوی یک نماینده مجلس مطرح شده، حدس و گمان است.»

به گزارش ایتنا، اکنون و با این پاسخ رسمی شرکت متا، به نظر می‌رسد که عملا شرط دولت ایران برای آزاد کردن پلتفرم‌های اینستاگرام و واتس‌اپ بلاموضوع شده،‌ و بدین ترتیب این دو پلتفرم برای زمان نامعلوم همچنان فیلتر خواهند بود و امیدی به رفع مسدودیت آنها نیست.
 
کد مطلب: 70999
برچسب ها: متا اینستاگرام
نام شما
آدرس ايميل شما


امید
feedback
Iran, Islamic Republic of
اونقد دروغ گفتن دگ ما هیچ حرفی رو باور نمیکنیم.‌ فقط خوبیش اینه که برعکسش درسته!
مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام