۰
plusresetminus
شنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۹

برنامه جدید اپل برای تولید تراشه در امریکا

ایتنا - ​​​​​​​تیم کوک، رئیس اپل فاش کرده که این شرکت در آینده تراشه‌های ساخته شده در کارخانه شرکت تی اس ام سی تایوان در فونیکس آریزونا را برای استفاده در آیفون و رایانه‌های مک خریداری خواهد کرد.
برنامه جدید اپل برای تولید تراشه در امریکا

در حالی که کوک نحوه استفاده از این تراشه‌ها را افشا نکرده، انتظار می‌رود تراشه‌های ۴ و ۳ نانومتری نسل بعدی آیفون‌ها، رایانه‌های مک و سایر محصولات کلیدی در خود آمریکا تولید شوند. اپل در حال حاضر بزرگترین مشتری تی اس ام سی است.

به گزارش ایتنا از مهر، شرکت‌های فناوری آمریکا بیم دارند در صورت درگیری این کشور با چین بر سر تایوان نتوانند به تراشه‌ها و نیمه هادی‌های تولیدی در تایوان دسترسی داشته باشند و از همین رو سرمایه گذاری‌های گسترده‌ای برای تولید انواع سخت افزار در درون خاک آمریکا انجام داده‌اند.

انتظار می‌رود کارخانه فونیکس در سال ۲۰۲۴ تولید خود را آغاز کند. به دلیل افزایش تقاضا، کارخانه بعدی در سال ۲۰۲۶ راه اندازی می‌شود. در مجموع، این دو کارخانه سالانه حدود ۶۰۰۰۰۰ ویفر تراشه خواهند ساخت. شرکت تایوانی ۴۰ میلیارد دلار برای راه اندازی این کارخانه‌ها هزینه می‌کند و با استفاده از مزایای قانون تراشه و علم که به منظور ایجاد انگیزه برای تولید داخلی نیمه هادی ایالات متحده تصویب شده، یارانه نیز دریافت می‌کند.

اینتل هم در حال ساخت کارخانه‌هایی در آریزونا و اوهایو است. این شرکت قصد دارد یک کارخانه ریخته‌گری برای سایر شرکت‌هایی که به دنبال برون‌سپاری تولید تراشه هستند، راه اندازی کند و برای ساخت قطعات مورد نیاز اپل هم ابراز علاقه کرده است.
کد مطلب: 70907
برچسب ها: تراشه سخت افزار
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام