کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اتحادیه اروپا: متا اجازه تبلیغات با داده‌های کاربران را ندارد

16 آذر 1401 ساعت 10:11

ایتنا - ​​​​​​​به گفته یک منبع آگاه، ناظر حریم خصوصی داده های اتحادیه اروپا تصمیم گرفته تا به متا پلتفرمز اجازه ندهد با استفاده از داده های کاربران تبلیغات انجام دهد.




به گفته یک منبع آگاه، طبق تصمیم ناظر حریم خصوصی اتحادیه اروپا، از این پس متا نمی تواند آگهی هایی در پلتفرم هایش نمایش دهد که براساس داده های خصوصی کاربران و رضایت آنها جمع آوری می شود.

به گزارش ایتنا از مهر، هیات حفاظت از داده اروپا (ناظر حریم خصوصی اتحادیه اروپا) یک ماه به رگولاتور حریم خصوصی ایرلند فرصت داده تا در این باره تصمیم گیری کند. به گفته منبع آگاه تصمیم رگولاتور ایرلندی احتمالا شامل جریمه های سنگینی نیز می شود.

این درحالی است که حدود یک هفته قبل رگولاتور داده های خصوصی ایرلند جریمه ای ۲۶۵ میلیون یورویی برای فیس بوک وضع کرد و به این ترتیب مجموع جریمه های شرکت مادر آن( متا پلتفرمز) به حدود یک میلیارد یورو رسید.

این جریمه مربوط به تحقیقی است که از سال گذشته آغاز شد و به کشف مجموعه ای از داده های خصوصی منجر شد که بین می ۲۰۱۸ تا سپتامبر ۲۰۱۹ میلادی از فیس بوک جمع آوری شده و در فضای آنلاین عرضه شده بودند.

همچنین به فیس بوک دستور داده شده تا اقداماتی اصلاحی در این زمینه را انجام دهد. متا در آن زمان اعلام کرد به طور کامل با تحقیق کمیسیونر داده های خصوصی ایرلند(DPC) همکاری می کند و در بازه مذکور تغییراتی در سیستم اش انجام داد.


کد مطلب: 70863

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70863/اتحادیه-اروپا-متا-اجازه-تبلیغات-داده-های-کاربران-ندارد

ايتنا
  https://www.itna.ir