کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

احتمال تولید آیپد در هند قوت گرفت

15 آذر 1401 ساعت 10:06

ایتنا - ​​​​​​​هند سرگرم بررسی گزینه‌هایی برای انتقال بخشی از تولید آیپد اپل از چین به هند است.




شبکه سی‌ان‌بی‌سی به نقل از دو منبع آگاه در دولت هند نوشت: اپل مذاکراتی با مقامات هندی داشته است. هنوز هیچ برنامه‌ای مشخص نیست اما اگر این مذاکرات موفقیت آمیز باشد، حضور اپل در هند را تقویت می‌کند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، اپل اوایل امسال تولید مدل آیفون ۱۴ در هند را اعلام کرد. بعضی از مدل‌های قدیمی‌تر آیفون، چند سالی است که در هند تولید می‌شوند. این غول فناوری آمریکایی در پی اعتراضات گسترده‌ای که طی دو هفته گذشته در چین بر سر سیاست سخت گیرانه پکن برای مقابله با کرونا، برگزار شد، سرگرم بررسی متنوع کردن زنجیره تامین خود و انتقال بخشی از آن از چین، به منطقه دیگری بوده است.

در همین حال، شرکت تایوانی فاکسکان که بزرگترین تولیدکننده قراردادی محصولات اپل است، در پی مختل شدن فروش این شرکت به دلیل شیوع کووید در شهر ژنگژوی چین، کاهش ۱۱.۴ درصدی فروش در نوامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته را گزارش کرد. شیوع کووید باعث وضع قرنطینه‌های دولتی، فرار کارکنان و اعتراضات خشونت آمیز آنها در کارخانه ژنگژو شد که به آیفون سیتی معروف است.

اپل پیش بینی کرده است به دلیل این اختلالات، امسال تعداد کمتری آیفون به بازار عرضه شود. تحلیلگران متعدد برآوردشان از میزان عرضه مدلهای جدید آیفون به بازار را پایین‌تر برده‌اند. موسسه یوبی‌اس ماه جاری اعلام کرد عرضه مدلهای آیفون ۱۴ ممکن است ۱۶ میلیون دستگاه کمتر از حد انتظار باشد.

فاکسکان اطمینان داده که وضعیت تحت کنترل درآمده و تولیدش تا پایان سال بهبود پیدا خواهد کرد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین قرنطینه کووید را به بعضی از شهرها از جمله ژنگژو برگرداند که مقامات آن روز یکشنبه پایان فوری تست اجباری کووید برای ورود به اتوبوس، مترو، تاکسی و مکانهای عمومی را برای افرای که از شهر خارج می‌شوند یا به کافه‌های اینترنتی می‌روند، اعلام کرده بودند.


کد مطلب: 70842

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70842/احتمال-تولید-آیپد-هند-قوت-گرفت

ايتنا
  https://www.itna.ir