کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هشدار گوگل: سواستفاده هکرها از شکاف امنیتی مرورگر کروم

15 آذر 1401 ساعت 9:54

ایتنا - ​​​​​​​گوگل به میلیون ها کاربر کروم درباره یک شکاف امنیتی ناشناخته هشدار داده که آنها را در معرض خطر حملات سایبری قرار می دهد.



این شرکت فناوری آمریکایی تایید کرد هکرها از ضعف امنیتی مذکور سواستفاده کرده اند اما از اعلام جزئیات بیشتر برای اجتناب از خطرات احتمالی برای کاربران خودداری کرد.

با این وجود شرکت گوگل فاش کرده شکاف امنیتی عمیق و شامل نوعی از باگ است که در موتور جاوااسکریپت V۸ استفاده می شود.

به گزارش ایتنا از مهر، این نوع شکاف نرم افزاری سبب می شود هکرها بتوانند به حافظه حفاظت شده رایانه دسترسی یابند یا کدهای مخرب وارد دستگاه کنند.

این موتور جستجوی اینترنتی منتظر است تا افراد بیشتری آپدیت امنیتی جدید را نصب کنند تا پس از آن اطلاعات گسترده تری در اختیار عموم مردم بگذارند و از قربانی شدن آنها جلوگیری شود.

باگ مذکور توسط «گروه تحلیل تهدید گوگل» در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۲ میلادی کشف و شرکت مجبور شده یک آپدیت امنیتی جدید برای برطرف کردن آن ارائه کند.

گوگل در بیانیه ای در وبلاگ خود اعلام کرده تا زمانی که اکثریت کارمندان وصله امنیتی را آپدیت کنند، همچنان فعالیتش را محدود حفظ می کند. در بخشی از بیانیه آمده است: همچنین اگر باگی در حافظه طرف سومی باشد که پروژه های مشابه به آن وابسته هستند و هنوز ترمیم نشده ما فعالیت خود را محدود نگه می داریم. همچنین از تمام محققان امنیتی که طی توسعه چرخه برای جلوگیری از دسترسی باگ های امنیتی به کانال های ثابت تشکر می کنیم.

این درحالی است که گوگل چند روز قبل از انتشار این خبر، آپدیتی برای مرورگر کروم ارائه کرد تا ۲۸ مشکل امنیتی دیگر را برطرف کند. با این وجود مهندسان نرم افزاری مجبور شده اند یک آپدیت امنیتی جدید برای مقابله با جدیدترین شکاف رصد شده، ارائه کنند.


کد مطلب: 70841

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70841/هشدار-گوگل-سواستفاده-هکرها-شکاف-امنیتی-مرورگر-کروم

ايتنا
  https://www.itna.ir