کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شکایت از متاپلتفرمز به دلیل نقض حریم خصوصی کاربران شرکت H&R Block

13 آذر 1401 ساعت 12:09

ایتنا - ​​​​​​​گروهی ازافراد ناشناس که در ۲۰۲۰ میلادی با استفاده از سرویس شرکت H&R Block مالیات هایشان را به طور آنلاین پرداخت کرده اند، شاکی متا هستند زیرا متا حریم خصوصی آنها را زیرپا گذاشته است.



 H&R Block یک شرکت آمریکایی سرویس های پرداخت مالیات است که در کانادا، ایالات متحده و استرالیا فعالیت می کند.

این درحالی است که اخیرا تحقیقی نشان داده بود H&R Block همراه دیگر وب سایت های پرطرفدار پرداخت مالیات مانند TaxAct و TaxSlayer اطلاعات حساس مالی کاربران را از طریق ابزار ردیابی پیکسل به متا ارسال کرده اند.

به گزارش ایتنا از مهر، پیکسل در حقیقت نوعی کد است که شرکت ها در وب سایت شان قرار می دهند تا بتوانند فعالیت های بازدیدکنندگان را ردیابی و کاربران فیس بوک و اینستاگرام را شناسایی کنند تا به این ترتیب آنها را هدف تبلیغات قرار دهند. ظاهرا این وب سایت های پرداخت مالیات اطلاعات خصوصی کاربران مانند داده های مربوط به درآمد و غیره را از طریق همین کد به متا انتقال داده اند. سرویس های پرداخت مالیات در حال حاضر تنظیمات پیکسل خود را تغییر داده اند تا اطلاعات ارسال نشود یا هنگام انتشار گزارش مذکور مشغول ارزیابی شیوه استفاده از این کد بوده اند.

متا در بیانیه ای اعلام کرد آگهی دهندگان اجازه ندارند اطلاعات خصوصی کاربران را فاش کنند و این شرکت از سیستمی خودکار استفاده می کند که می تواند محتوای حساسی که از طریق پیکسل ارسال می شود را فیلتر کند.

شاکیان در شکایت خود ادعا کرده اند متا از کسب وکارهایی که پیکسل را استفاده می کنند می خواهد قبل از هرگونه ارسال اطلاعات، به طور قانونی اجازه جمع آوری، استفاده و اشتراک گذاری داده های کاربران را دریافت کرده باشند. اما آنها مدعی هستند متا هیچ تلاشی برای اجرای این قانون نمی کند و در عوض به یک سیستم ناکارآمد اکتفا کرده که به نقض مکرر قوانین منجر می شود.


کد مطلب: 70822

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70822/شکایت-متاپلتفرمز-دلیل-نقض-حریم-خصوصی-کاربران-شرکت-h-r-block

ايتنا
  https://www.itna.ir