کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

با رها کردن تنبلی در حوزه بادام به ثروت رسیدم

7 آذر 1401 ساعت 11:00

برای ثروتمند و پولدار شدن هیچ‌ گاه کارهای خود را به تعویق نیاندازید! بهترین راه برای کنار گذاشتنِ تنبلی این است که «قانون ۵ ثانیه» را اجرایی کنید. من با این قانون در حوزه بادام که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد به موفقیت رسیدم.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


برای ثروتمند و پولدار شدن هیچ‌ گاه کارهای خود را به تعویق نیاندازید! بهترین راه برای کنار گذاشتنِ تنبلی این است که «قانون ۵ ثانیه» را اجرایی کنید. من با این قانون در حوزه بادام که در ادامه با آن بیشتر آشنا خواهید شد به موفقیت رسیدم.

 

بادام زمینی گلستان


کاهش کلسترول یکی از خاصیت های بادام درختی است. اما فواید بسیار مهم دیگری نیز برای این دانه آجیلی ذکرشده است. میزان اسیدهای چرب اشباع‌شده در آن بسیار پایین است. این محصول مملو از اسیدهای چرب اشباع‌نشده بوده و فیبر زیادی در خود دارد. بادام زمینی گلستان مقوی است.

بادام زمینی ها عمدتا به طور عمده از سرطان، بیماری های قلبی، بیماری های عصبی و یا هر نوع قارچ ویروسی جلوگیری می کند و تولید اکسید نیتریک در بدن را افزایش می دهد.

ریسک کمتری در چاقی دارند. برای جلوگیری از چاقی، توصیه می شود به طور منظم بادام زمینی بخورید. آنها حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان موجود در بادام زمینی هستند که وقتی آب‌پز می شوند، فعال تر می شوند. جنیستئین و آنتی اکسیدانی به نام بیوچنانین خسارت ناشی از رادیکال های آزاد در پوست را درمان می کند. بادام زمینی باعث می شود جوان تر به نظر برسید.

 

بادام هندی


بادام هندی به ویژه غنی از چربی‌های غیراشباع است؛ بادام هندی مفید است. نوعی از چربی‌ها که با کاهش خطر مرگ زودرس و بیماری‌های قلبی مرتبط هستند. این آجیل ترد و خوشمزه همچنین حاوی قند کمی است، منبعی مفید برای فیبر محسوب می‌شود و میزان پروتئین موجود در آن نیز برابر با همان میزان گوشت پخته شده است. بعلاوه بادام هندی حاوی مقادیر قابل‌توجهی مس است؛ ماده‌ی معدنی مفیدی که برای تولید انرژی، رشد سالم مغز و تقویت سیستم ایمنی بدن ضروری است. بادام هندی همچنین منبع خوبی از منیزیم و منگنز است که برای سلامت استخوان‌ها بسیار مفید هستند. بد نیست حال که به جدول غذایی بادام هندی اشاره کردیم شما را به مطالعه مطلبی که درباره خواص بادام درختی نوشتیم نیز دعوت کنیم. شباهت‌هایی که بین نژاد این دو مغز وجود دارد در فواید مصرفشان نیز وجود دارد.

 

بادام درختی پوست کاغذی


بادام درختی برگریز است. ارتفاع آن به ۴ تا ۱۰ متر و قطر یک تنه آن تا ۳۰ سانتی متر می‌رسد. شاخه‌های جوان ابتدا سبز هستند و در معرض نور خورشید به رنگ بنفش در می‌آیند. بادام درختی پوست کاغذی کیفیت مناسبی دارد. سپس در سال دوم خود خاکستری می شوند. برگ‌ها ۸ تا ۱۳ سانتی‌متر طول دارند، دارای حاشیه دندانه‌دار و دمبرگ ۲.۵ سانتی‌متری می‌باشند. گل‌های آن سفید تا صورتی کم‌رنگ با قطر ۳ تا ۵ سانتی‌متر و با پنج گلبرگ می‌باشد. این گلبرگ‌ها به صورت منفرد یا جفت رشد می‌کنند و در اوایل بهار قبل از برگ‌ها ظاهر می‌شوند. بادام در آب و هوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های گرم و خشک و زمستان های ملایم و مرطوب بهترین رشد را دارد. دمای مطلوب برای رشد آنها بین ۱۵ تا ۳۰ درجه سانتیگراد است. جوانه‌های درخت بادام برای بیدارشدن از خواب به ۲۰۰ تا ۷۰۰ ساعت ماندن در سرمای زیر ۷.۲ درجه سانتیگراد نیاز دارند.

بادام در سال سوم پس از کاشت به بار می‌نشیند. درختان پنج تا شش سال پس از کاشت به ظرفیت نهایی خود می‌رسند. میوه درخت بادام در پاییز ۷ تا ۸ ماه پس از گلدهی می‌رسد. خواص بادام درختی، در همه دنیا موردتوجه است. مغز بادام  پوست کنده کاربردهای زیادی دارد؛ به طوری که به‌عنوان اسنک از آن می‌توان استفاده کرد. برای تهیه کره، شیر و آرد بادام به کار می‌رود. در تولید بسیاری از لوسیون‌های بدن و عطرها کاربرد دارد.
 

 


کد مطلب: 70751

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70751/رها-کردن-تنبلی-حوزه-بادام-ثروت-رسیدم

ايتنا
  https://www.itna.ir