کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دورهمی که مرا به یک تاجرموفق تبدیل کرد

5 آذر 1401 ساعت 14:00

وتی که در دورهمی با اقوام بودم توسط یکی از آشنایان موضوعی مطرح شد که مرا به فکر فرو برد در خصوص تجارت و سود و پول میلیاردی که داشت سخن میگفت و من هم عزمم راجذب کردم و شروع به تجارت ددر زمینه کود کردم که خود را به یک فرد ثروتمند تبدیل کردم.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



وتی که در دورهمی با اقوام بودم توسط یکی از آشنایان موضوعی مطرح شد که مرا به فکر فرو برد در خصوص تجارت و سود و پول میلیاردی که داشت سخن میگفت و من هم عزمم راجذب کردم و شروع به تجارت ددر زمینه کود کردم که خود را به یک فرد ثروتمند تبدیل کردم.

 

کود سولفات آمونیوم


قیمت کود سولفات آمونیوم باعث پرفروش تر شدن این محصول شده است، در حالت استاندارد کود سولفات آمونیوم گرانوله سفید رنگ است و شکل آن به صورت کریستال بوده و از نظر ظاهری به صورت دانه های ریز بلوری است.
سولفات آمونیوم خاصیت زیادی دارد به عنوان مثال این مواد دارای قدرت جذب رطوبت بسیار زیادی است که می تواند س70 درصد رطوبت آب موجود در هوا را به خود جذب کند.
همچنین در دمای بالای 200 درجه از بین خواهد رفت. همچنین باید توجه داشت که سولفات آمونیوم دارای اسید بسیار قوی می باشد و ترکیب آن با آب می تواند یک محلول اسیدی را ایجاد کند همچنین این مواد قابل اشتعال نبوده و در استون و الکل حل نمی شود.
در حالت کلی کود سولفات آمونیوم یک کود شیمیایی طبیعی بوده، همانطور که در بالا اشاره کردیم در صنعت کشاورزی کاربرد زیادی را دارد و در مواقعی که خاکتان نیاز به گوگرد داشته باشد نقش این کود بیشتر به چشم می آید و می توان از آن در این مواقع استفاده کرد.
جالب است بدانید که برای تهیه سیر، پیاز و غیره برای اینکه جز خوراکیهای سنگین به شمار می رود ترکیب کود سولفات آمونیوم می تواند نقش بسیار زیادی را در رشد این محصولات داشته باشد و موادهای مغذی و آب که پیش نیاز رشد سریع است را به خوبی به خاک انتقال دهد

 

کود اوره


قیمت کود اوره در چند روز گذشته تغییر پیدا کرد که در ادامه خواهیم  خواند، کود اوره با کیفیترین کود در نظر گرفته می شود زیرا در خاک متحرک است. وقتی که برای اولین بار در خاک به کار گرفته می شود اوره در محلول خاک حل می شود و به آمونیوم و سپس به نیترات تبدیل می شود.
زمان مورد نیاز برای اوره تا تبدیل به آمونیوم شود به شرایط دما و رطوبت بستگی دارد. اغلب، این واکنش 24 ساعت بعد از استعمال رخ خواهد داد و در مدت 2 تا 5 روز کامل می شود.
البته، این واکنش در سرما و شرایط اشباع از آب خیلی کندتر است. اوره دسترسی طولانی تری برای جذب توسط گیاهان و نرخ های رها شدنی که با دقت بیشتری مرتبط با رشد گیاه هستند.
کود اوره مقدار نیتروژن بالایی در حدود 46 درصد دارد. یک ترکیب شیمیایی آلی کریستالی سفید و خنثی که توانایی سازگاری با همه ی زمین ها و محصولات را دارد اوره یک محصول زائد است که به طور طبیعی از متابولیسم پروتئین در انسان و همین طور سایر پستانداران، دوزیستان و برخی ماهی ها به وجود می آید.
البته اگر کود اوره درست در مکان و زمان مناسب به کار گرفته نشود مشکلاتی هم به بار خواهد آورد
 

کود سولوپتاس


قیمت کود سوپتلاس جزو مناسب ترین کالا به شمار می آید،  دیده شده حداقل چیزی نزدیک به 200 درصد تغییر قیمت داشته است  که این خود یک ضعف بزرگ است صنعتگر و تولیدکننده و البته خود کشاورز را امنیت شغلی اش را به مخاطره می اندارد.
بدیهی که با توجه به عملکرد ضعیف مسئولین در حوزه کشاورزی کوچ نشینیهایی نیز صورت گرفته شده که خود عاملی است بر تضعیف سازندگی و در ادامه بخطر انداختن سلامت هم میهنانمان است.
در یک مقاله ای که سالها سرتیتر یکی از روزنامه ای چاپ گاردین بود اشاره ای بعبارتی شده بود که نوع نگاه شگرفی که نویسنده داشت بازخورد قابل تاملی برای من داشت و ان این بود که چین، یک میلیارد چهارصد میلیون نفر، آیا این یک تهدیداست یا یک فرصت.
در اشاره به این مطلب باید گفت که می توان از نگون بختیها، بد اقبالیها و همه اتفاقات ناگواری که افتاده است را می توان به نحو احسنت نتیجه مطلوب و قابلی را گرفت

 


کد مطلب: 70720

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70720/دورهمی-مرا-یک-تاجرموفق-تبدیل

ايتنا
  https://www.itna.ir