۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۳:۰۵
تا سال ۲۰۳۰

زندگی بشر روی کره ماه ممکن می‌شود

ایتنا - به گفته یک مقام ناسا، فضانوردان قادر خواهند بود در بازه‌های زمانی طولانی ساکن ماه شوند و از وسایل نقلیه استفاده کنند.
زندگی بشر روی کره ماه ممکن می‌شود

به گفته یک مقام ناسا، فضانوردان پیش از پایان این دهه، می‌توانند روی ماه زندگی و کار کنند.

به گزارش ایتنا از ایندیپندنت، هوارد هو، رئیس برنامه ماه‌نشین اورایون ناسا، گفت بشر تا پیش از سال ۲۰۳۰، قادر خواهد بود در بازه‌های زمانی طولانی روی ماه سکونت داشته باشد و از وسایل نقلیه برای کار و جابه‌جایی استفاده کند.

او در برنامه «یکشنبه با لورا کوینسبرگ» در شبکه جهانی بی‌بی‌سی گفت: «قصد داریم افرادی را به سطح ماه بفرستیم، و آن‌ها آن‌جا زندگی و کار علمی خواهند کرد.»

در همین حال، ناسا در ۱۶ نوامبر سرانجام موشک ۹۸ متری آرتمیس را به ماه فرستاد. این موشک کپسول فضاپیمای اورایون را حمل می‌کند و اکنون در فاصله ۱۳۴ هزار کیلومتری ماه قرار دارد.

هو گفت: «این اولین قدم ما برای کاوش بلندمدت در اعماق فضا است، نه فقط برای آمریکا بلکه برای جهان.» او افزود: «داریم به ماه بازمی‌گردیم. داریم روی برنامه‌ای پایدار کار می‌کنیم و این وسیله‌ای است که انسان را می‌برد و دوباره بر سطح ماه می‌نشاند.»

این فضاپیما در ماموریتی ۲۵ روزه مسافتی ۲ میلیون کیلومتری را طی خواهد کرد، دورترین مسافتی که یک فضاپیمای دارای قابلیت حمل انسان تاکنون سفر کرده است. پیش‌بینی می‌شود این فضاپیما روز ۱۱ دسامبر، در بازگشت به زمین، در سواحل سن‌دیه‌گو فرود بیاید.

موفقیت این ماموریت راه را برای ماموریت‌های آرتمیس ۲ و ۳ هموار خواهد کرد، که در هر دو ماموریت قرار است انسان به ماه فرستاده و بازگردانده شود.

پیش‌بینی می‌شود ماموریت آرتمیس ۳، که احتمالا تا پیش از سال ۲۰۲۶ انجام نخواهد شد، انسان را برای اولین بار پس از ماموریت آپولو ۱۷ در دسامبر ۱۹۷۲، به سطح ماه باز‌گرداند. ناسا در نظر دارد در ماموریت آرتمیس ۳، اولین فضانورد زن را به ماه بفرستد.

ناسا در چارچوب برنامه آرتمیس همچنین قصد دارد در ماه یک ایستگاه فضایی برای سکونت فضانوردان بسازد. هوارد هو به سرویس جهانی بی‌بی‌سی گفت: «حرکت بعدی واقعا به سمت مریخ است. این پله بزرگ‌تری است، سفری دو ساله، بنابراین شناخت فضای فراسوی مدار زمین بسیار مهم خواهد بود.»
کد مطلب: 70698
برچسب ها: کره ماه فضا ناسا
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام