۰
plusresetminus
پنجشنبه ۳ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۲۱

موجودات زیر دریا با هم حرف می‌زنند

ایتنا - تمام مهره‌دارانی که از طریق بینی نفس می‌کشند و برای برقراری ارتباط از صدا استفاده می‌کنند، از یک نیای واحد در ۴۰۰ میلیون سال پیش منشا گرفته‌اند.
موجودات زیر دریا با هم حرف می‌زنند

یک دانشمند دریافت موجودات دریایی که پیش از این تصور می‌شد ساکت‌اند، در واقع می‌توانند ارتباط برقرار کنند.

دانشمندی به نام گابریل جورجویچ کوهن می‌گوید ۵۳ موجود دریایی یافته‌شده در تمام مدت قادر به ارسال پیام بودند؛ اما انسان‌ها برای گوش دادن به آن‌ها قدمی برنداشته‌اند.

او برای ضبط صدای این گونه‌ها، از جمله لاک‌پشت‌ها، از میکروفون استفاده کرد و متوجه شد وقتی می‌خواهند جفت‌گیری کنند یا از تخم بیرون بیایند، با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند. این یافته‌ها ادعا می‌کند برخی چیزهایی را که در مورد تکامل می‌دانیم، به صورت دیگری بیان می‌کند.

این یافته‌ها نشان می‌دهد که تمام مهره‌دارانی که از طریق بینی نفس می‌کشند و برای برقراری ارتباط از صدا استفاده می‌کنند، از یک نیای واحد در ۴۰۰ میلیون سال پیش منشا گرفته‌اند.

جورجویچ کوهن، دانشجوی دکترا در دانشگاه زوریخ سوییس، کار خود را با این حدس شروع کرد که جانوران دریایی ممکن است با صدا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. او به منظور ضبط صدای ۵۳ گونه تحت مراقبت در سراسر جهان از جمله در باغ‌ وحش چستر در انگلستان، از تجهیزات صوتی و تصویری استفاده کرد.

این موجودات ۵۰ لاک‌پشت، یک سوسمار پل‌دماغی، یک ماهی شش‌دار و یک سسیلین بودند.

این تصور وجود داشت که همه این جانوران ساکت‌اند؛ اما جورجویچ کوهن می‌گوید که آن‌ها شنیده نشده‌اند، چون تشخیص صداهایشان دشوار است.

او به بی‌بی‌سی نیوز گفت: «ما می‌دانیم که یک پرنده چه زمان آواز می‌خواند. لازم نیست کسی به شما بگوید که این چیست. اما برخی از این جانوران بسیار ساکت‌اند یا هر دو روز یک بار، صدا تولید می‌کنند.»

جورجویچ کوهن اضافه کرد انسان‌ها نسبت به موجوداتی که در خشکی زندگی می‌کنند، تعصب و تمایل دارند و از این رو، گونه‌های زیر آب را نادیده می‌گیرند.

ویدیوی ضبط‌شده از حیوانات زمانی که سروصدا می‌کنند، به او امکان داد صدا را با یک رفتار مرتبط، ارتباط دهد- تا صداهای تصادفی را که پیامی ارسال نمی‌کنند، تشخیص دهد.

او توضیح داد: «لاک‌پشت‌های دریایی از داخل تخم‌های خود آواز می‌خوانند تا خروج از تخم را هماهنگ کنند. اگر از داخل هم را صدا کنند، همه با هم بیرون می‌آیند؛ با این امید که از خورده شدنشان جلوگیری کند.»

او گفت که لاک‌پشت‌ها همچنین صداهایی تولید می‌کنند که نشان می‌دهد می‌خواهند جفت‌گیری کنند و به ویدیوهایی از صدای جفت‌گیری لاک‌پشت‌ها اشاره کرد که در رسانه‌های اجتماعی پرطرفدار است.

جورجویچ کوهن همچنین صدای سوسمارهای پل‌دماغی را ضبط کرد که برای محافظت از قلمرو خود، صداهایی تولید می‌کردند. او سپس بررسی این موضوع را که این کشف در خصوص تکامل حیوانات صداساز، چه چیز را روشن می‌کند، آغاز کرد.

جورجویچ کوهن با استفاده از روشی به نام بررسی تبارزایی شناختی، رابطه بین حیوانات صداساز را ردیابی کرد.

او به این نتیجه رسید که تمام ارتباطات صوتی در مهره‌داران از یک نیای واحد در ۴۰۰ میلیون سال پیش که دوره دونین (Devonian) بوده، نشات گرفته است؛ زمانی که بیشتر گونه‌ها زیر آب زندگی می‌کردند.

منبع: ایندیپندنت
کد مطلب: 70690
برچسب ها: لاک پشت
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام