کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ادامه دادن راه پدرم مرا ثروتمند کرد

3 آذر 1401 ساعت 11:33

پدرم فروشنده سنجد بود و درآمد زیادی نداشت. بعدها در مورد فروش سنجد ایده ای به ذهنم رسید که با عملی کردنش توانستم زندگیم را متحول کنم و به جمع ثرتمندان بپیوندم. حال بیاید شما را با چند نوع از انواع سنجد آشنا کنم.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



پدرم فروشنده سنجد بود و درآمد زیادی نداشت. بعدها در مورد فروش سنجد ایده ای به ذهنم رسید که با عملی کردنش توانستم زندگیم را متحول کنم و به جمع ثرتمندان بپیوندم. حال بیاید شما را با چند نوع از انواع سنجد آشنا کنم.

 

سنجد


سنجد یا همان Elaeagnus Angustifolia بر خلاف ظاهر ساده ای که دارد، میوه ای جادویی ست که خواص بسیاری را برای آن برشمرده اند. سنجدها سه فرم مختلف دارند که هر یک در مناطق مختلف جهان رشد می‌کنند و در تمام گونه ها فواید سنجد، به صورت یکسان گزارش شده است. ما اغلب نوع سنجد هلاگنوس آن را استفاده می‌کنیم که نه تنها شیرین بلکه درشت می­باشد و حاصل از درختی با برگ هایی پهن است.
سنجد در طب سنتی به عنوان یکی از داروهای پر خاصیت استفاده‌های بی شماری دارد. قبل از بررسی خواص سنجد، بهتر است به مواد مغذی و ارزش های غذایی که در سنجد وجود دارد اشاره کنیم که درک این همه خواص از این میوه برای شما نیز ساده ‌تر باشد.

 

سنجد خوشه ای


ویتامین A موجود در سنجد خوشه ای در بهبود راندمان سیستم ایمنی، تشکیل و مستحکم شدن استخوان‌ها، باروری و بزرگ شدن جنین بسیار با اهمیت می باشد.
ویتامین A گونه ای ویتامین می باشد که در چربی نقش محلول را بازی می کند که خواص بسیاری برای بدن دارد. از جمله مزایای این ویتامین محافظت از پوست، مو و مخاط است.
ویتامین A موجود در این میوه با خاصیت سنجد، همراه می­شود تا در سلامت چشم و بینایی یک عامل تقویت کننده شناخته شود. خوشبختانه این ویتامین در سنجد به وفور یافت می­شود، همچنین جلوگیری از مشکلات معده و التهابات روده و انواع سرطان‌ها یکی دیگر از وظایف این ویتامین است.
یکی دیگر از خاصیت های سنجد وجود ویتامین ب میباشد. ویتامین ‌های ب نوعی ویتامین محلول در آب هستند که برای سلامت بدن به خصوص سیستم عصبی بسیار با اهمیت تلقی می‌شوند. ویتامین B1 یا تیامین جهت تقویت حافظه و سیستم عصبی، همچنین پیشگیری از اختلال در کارایی سلول ‌های عصبی که باعث بی حسی دست و پا و… می‌شوند، مورد نیاز است.
 
 

سنجد درشت


سنجد درشت نیز برای کاهش زوال مهارتهای تفکر به دلیل افزایش سن، کاهش بیماری ناشی از سرطان و همچنین محدود کردن سمیت درمان شیمیایی سرطان، تعادل سیستم ایمنی، درمان معده و بیماریهای روده‌ای از جمله زخمها و ریفلاکس مری (ترش کردن)، درمان شب کوری و خشکی چشم و به عنوان یک مکمل ویتامین C، A، E، بتاکاروتن، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و اسیدهای چرب استفاده می‌شود.

 


کد مطلب: 70687

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70687/ادامه-دادن-راه-پدرم-مرا-ثروتمند

ايتنا
  https://www.itna.ir