کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

به خوشمزگی سنجد، ثروت در زندگی من جریان پیدا کرد

3 آذر 1401 ساعت 8:45

درست زمانی که برای ایجاد کسب و کار خودم نیاز به راهنمایی داشتم با یک شرکت تجاری آشنا شدم و بعد از انتخاب سنجد بعنوان محصول، فعالیت خودم را در این زمینه شروع کردم و خوشبختانه در مدت زمان کوتاهی توانستم طعم میلیونر شدن را در زندگیم بچشم.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



درست زمانی که برای ایجاد کسب و کار خودم نیاز به راهنمایی داشتم با یک شرکت تجاری آشنا شدم و بعد از انتخاب سنجد بعنوان محصول، فعالیت خودم را در این زمینه شروع کردم و خوشبختانه در مدت زمان کوتاهی توانستم طعم میلیونر شدن را در زندگیم بچشم.

 

سنجد


شاید بسیاری از ما با شنیدن اسم سنجد، به یاد سفره‌ های هفت سین زیبای عید نوروز بیفتیم خواص سنجد به گونه ای می باشد که به عنوان یکی از مواد غذایی مقوی و خوش طعم به حساب می‌ آید که نیاکان ما از دیر زمان استفاده از آن را توصیه می‌کردند.
اگر سنجد را فقط با عنوان خوراکی یاد می کنید، باید بگوییم که بی شک در اشتباهید! چرا که نه تنها از این میوه کوچک شیرین، بلکه از هسته، گل و همچنین برگ‌های درخت سنجد در صنایع بزرگی مانند صنایعی همانند: دارویی، آرایشی و بهداشتی و البته صنعت ساخت عطر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

سنجد تلخ


سنجد تلخ یا خولان گیاهی است که در مناطق جنوب خراسان، قهستان و اقلید به صورت انبوده می‌روید.برگ، گل، دانه و میوه‌های گیاه استفاده دارویی دارند. از برگ و گل این گیاه برای درمان آرتروز، زخمهای گوارشی، تقرس و دانه‌های روی پوست که بوسیله بیماریهای عفونی همچون سرخک ایجاد شده باشد، به کار می‌رود. از چای حاوی برگهای سنجد تلخ به عنوان منبع ویتامینها، آنتی اکیسدانها، واحدهای سازنده پروتئین (اسیدهای آمینه)، اسیدهای چرب و مواد معدنی برای بهبود فشار خون و کاهش کلسترول، پیشگیری و کنترل بیماری عروق خون و تقویت سیستم ایمنی استفاده می‌شود.
از میوه این گیاه برای پیشگیری از عفونت، بهبود بینایی و کاهش فرایند پیری استفاده می‌شود. دانه یا روغن میوه آن به عنوان یک اکسپکتورانت برای کاهش خلط؛ به منظور درمان آسم، اختلالات قلبی از جمله درد قفسه سینه (آنژین) و کلسترول بالا به منظور پیشگیری از بیماری عروق خونی و به عنوان یک آنتی اکسیدان استفاده می‌شود.
 
 

سنجد خرمایی


بر اساس شواهد به دست آمده سنجد خرمایی ممکن است برای درمان مشکلات معده، روده، بهبود فشار خون و کلسترول خون، پیشگیری از بیماریهای خونی یا قلبی، تقویت ایمنی، جلوگیری از عفونت، درمان چاقی، بهبود بینایی و خشکی چشم، درمان مشکلات تنفسی مانند آسم و درمان سرماخوردگی و ذات الریه مفید باشد.
از دیگر کاربردهای سنجد خرمایی تلخ همچون سویق سنجد استفاده از آن به عنوان کرم ضد آفتاب برای انواع مشکلات پوستی مانند سوختگی، آکنه، درماتیت یا خشکی و زخم بستر است.
البته باید توجه داشته باشید که شواهد علمی کافی برای تایید اینکه سنجد خرمایی تلخ برای اکثر این مشکلات موثر است وجود ندارد اما برخی تحقیقات محدود وجود دارد که نشان می‌دهد ممکن است برای خشکی چشم و درماتیت اتوپیک مفید باشد.
 


کد مطلب: 70685

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70685/خوشمزگی-سنجد-ثروت-زندگی-جریان-پیدا

ايتنا
  https://www.itna.ir