۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۵

اهدافم مرا به موفقیت مالی رساند

ممکن است کلیشه ای به نظر برسد اما مشخص نمودن اهدافم در همان ابتدای مسیر که شروع به تولید مواد اسیدی کرده بودم امری بود که سبب شد امروز موفقیت مالی را تجربه کرده و فردی ثروتمند شوم و در ادامه این مقاله به بررسی کاربرد و ویژگی های انواع مواد اسیدی خواهیم پرداخت.
اهدافم مرا به موفقیت مالی رساند
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



ممکن است کلیشه ای به نظر برسد اما مشخص نمودن اهدافم در همان ابتدای مسیر که شروع به تولید مواد اسیدی کرده بودم امری بود که سبب شد امروز موفقیت مالی را تجربه کرده و فردی ثروتمند شوم و در ادامه این مقاله به بررسی کاربرد و ویژگی های انواع مواد اسیدی خواهیم پرداخت.

 

اکسید روی


اولین مزیتی که می توان برای اکسید روی قائل شد این است که یک نیمه رسانای خوب بوده و قدرت انتشاری به اندازه اشعه ماورای بنفش دارد. دومین ویژگی بسیار خوب آن برخورداری از قابلیت پیزوالکتریک است، این پدیده که با نام اثر فشار برقی نیز عنوان می شود در برخی پلیمر ها اتفاق می افتد.
این پدیده به این صورت است که اگر نیروی خارجی به پلیمر مورد نظر وارد شود، دو قطبی هایی که در این پلیمر ها موجود هستند تحریک شده و یک میدان الکتریکی ایجاد می کنند، از این نوع مواد که داری این خاصیت هستند معمولا در وسایلی استفاده می شود که انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی و یا برعکس تبدیل می کنند. بسیاری از قطعات الکترونیکی و همچنین حس گر ها از این پدیده در ساختار خود استفاده می کنند. بنابراین اکسید روی با برخورداری از این پدیده کاربردی می تواند در تجهیزات الکترونیکی بسیاری مورد استفاده قرار گیرد.

 

اکسید گرافن


اصطلاح اکسید گرافن توسط شیمی دانان هانز-پیتر بوهم ، رالف ستتون و ابرهارد استامپ در سال ۱۹۸۶ به عنوان ترکیبی از کلمه گرافیت ، با اشاره به کربن در شکل کریستالی مرتب شده آن مانند هیدروکربن های معطر چند حلقه ای که در آنها اتمهای کربن ساختارهای حلقوی شش ضلعی یا شش ضلعی تشکیل می دهند، بکار برده شد.
در سال ۲۰۰۴ فیزیكدانان دانشگاه منچستر ، كنستانتین نووسلوف و آندره گیم و همكارانش با استفاده از یك روش بسیار ساده لایه برداری از گرافیت ، گرافن یك لایه را جدا كردند. آنها با استفاده از نوار چسب لایه های بالایی یک نمونه گرافیتی را برداشتند. وقتی نوار برداشته شد ، مقداری از این ماده به صورت تک لایه روی آن باقی مانده است. در حقیقت ، استخراج این ترکیب به خودی خود کار دشواری نیست. هر بار که شخصی با مداد روی کاغذ می کشد ، رد مداد حاوی کسری کوچک از گرافن یک لایه و چند لایه است.
 

اکسید منگنز


به طور کلی اکسید منگنز یک ماده معدنی ضروری برای بدن است اما اگر در مصرف آن زیاده‌روی شود می‌تواند سمی باشد و در سبزیجات برگ‌دار مانند کلم و اسفناج و همچنین در آناناس، خشکبار و چای منگنز وجود دارد. نام عنصر منگنز از منطقه مگنزیا در یونان گرفته شده‌ و بسیاری از کانی‌های آن از آنجا استخراج شده‌اند. در سال ۱۷۷۴ یوهان گوتلیب برای نخستین بار منگنز را به صورت ناخالص جداسازی نمود.
یون‌های منگنز به دلیل تولید رنگ‌های مختلف، به عنوان رنگدانه در صنعت استفاده می‌شوند. یکی از کاربردهای منگنز دی‌اکسید در باتری‌های قلیایی به عنوان کاتد است. همچنین درر فرایندهای زیستی، یون منگنز نقش کوفاکتور را برای بسیاری از آنزیم‌ها ایفا می‌کند. آنزیم‌های منگنز در سم‌زدایی رادیکال‌های آزاد سوپراکسید در بافت‌هایی که از شکل عنصری اکسیژن استفاده می‌کنند، اهمیت دارند. منگنز، فلزی نقره‌ای رنگ و مشابه آهن بوده و سخت و شکننده می‌باشد. این فلز به سختی به نقطه جوش می‌رسد اما به راحتی اکسید می‌شود. منگنز و یون‌های اصلی آن، پارامغناطیس هستند. همچنین مانند آهن در هوا به کندی کدر می‌شود و زنگ تولید می‌نماید.
 
کد مطلب: 70672
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام