۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۶

تمایل شرکت‌های روسی به حضور در زیرساخت‌های ارتباطی ایران

ایتنا - ​​​​​​​معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه‌های جمعی روسیه روز سه شنبه با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دیدار و در تهران گفت‌وگو کرد.
تمایل شرکت‌های روسی به حضور در زیرساخت‌های ارتباطی ایران


الکساندر شویتوف، معاون وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه روز سه شنبه با عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در تهران دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، در این دیدار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به توافقات انجام شده در سفرش به روسیه که در تابستان گذشته انجام شد، گفت: بخشی از توافقات انجام شده در آن سفر اجرایی و به عقد قرارداد با شرکت های ایرانی منجر شده است که جای خوشحالی دارد. اما هنوز بخش دیگری اجرایی نشده و نیاز به هماهنگی و پیگیری دارد.

زارع پور تحقیق و توسعه روی موضوعات مورد توافق طرفین را از دیگر موضوعات برای همکاری مشترک با طرف روسی عنوان کرد و گفت: در ایران شرکت های دانش بنیانی داریم که ظرفیت های خوبی برای شروع همکاری های مختلف با طرف های روسی دارند که امیدوارم در این سفر با آنها و توانایی هایشان آشنا شوید.

طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وی همچنین با اشاره به همکاری های مشترک بین دو کشور در حوزه های مختلف کاری این وزارتخانه از توسعه زیرساخت های ارتباطی تا همکاری های فضایی، گفت: رفت و آمدها میان دو کشور کمک می کند که موانع موجود این همکاری ها برطرف شود و پیشنهاد می کنم کارگروه مشترک دایمی برای دنبال کردن موضوعات ایجاد شود تا اجرایی شدن توافقات سرعت بیشتری به خود گیرد.

الکساندر شویتوف، معاون وزیر توسعه دیجیتال و ارتباطات جمعی روسیه نیز ضمن ابلاغ سلام گرم و تشکر وزیر توسعه دیجیتال، ارتباطات و رسانه های جمعی روسیه، با اشاره به روند رو رشد همکاری های دو جانبه میان ایران و روسیه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تیمی متشکل از شرکت های روسی در این سفر همراهی‌ام می کنند و آماده‌ایم تا در تهران در مورد موضوعات مورد نظر دو طرف بحث و بررسی نهایی صورت گیرد.

وی در این سفر از حضور شرکت های روسی علاقه مند به توسعه زیرساخت های ارتباطی خبر داد و افزود: باتوجه به وقوع تحریم ها برای کشور روسیه، برنامه ریزی کرده ایم تا ظرف مدت مشخصی نسبت به تولید تجهیزات مورد نیاز خود در داخل کشور اقدام کنیم و در این زمینه می توانیم از توانمندی های شرکت های ایرانی بهره ببریم.

در سفر معاون وزیر توسعه دیجیتال روسیه و تعدادی از شرکت های روسی به تهران قرار است در موضوع توسعه زیرساختهای ارتباطی، سرمایه گذاری برای توسعه فناوری های مورد نیاز طرفین، توسعه صادرات محصولات فناورانه ایران به روسیه توافقاتی صورت گیرد.

همچنین امیر محمدزاده لاجوردی- معاون وزیر، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت- در دیدار دیگری با اشاره به سابقه طولانی همکاریهای مشترک دوجانبه؛ بر گسترش این همکاریها تاکید کرد و خواستار ادامه همکاریهای مثمرثمر دو کشور در زمینه ترانزیت ترافیک مخابراتی، تبادل دانش و تولید محصولات صنعت ICT شد.

وی  افزود: ما می توانیم با تاکید بر اهمیت مباحثی مثل ترانزیت ترافیک مخابراتی منطقه ای، تبادل دانش و تولید محصولات صنعت ICT، ادامه کار بر روی پروژه های مشترک مخابراتی دوجانبه، آینده خوبی را در زمینه همکاریهای دوجانبه رقم بزنیم.

توسعه و تجهیز شبکه های مخابراتی در سطح ملی، توسعه ظرفیتهای متقابل مخابراتی، افزایش زمینه های همکاری علمی و تخصصی و ... از دیگر زمینه های گفتگو در این دیدارها بوده است.
کد مطلب: 70668
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام