کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زندگی رویایی خودم را با آجر ساختم

30 آبان 1401 ساعت 8:00

من یک بنای ساده بودم که با کمک افراد با تجربه و موفق توانستم در حوزه آجر یک ثروتمند شوم و اکنون یک فرد موفق در این حوزه هستم. قصد دارم با انواع آجر ها شما را آشنا کنم.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------


من یک بنای ساده بودم که با کمک افراد با تجربه و موفق توانستم در حوزه آجر یک ثروتمند شوم و اکنون یک فرد موفق در این حوزه هستم. قصد دارم با انواع آجر ها شما را آشنا کنم.

 

آجر نسوز مشکی


آجر نسوز مشکی میتوانند با بندکشی سیاه ترکیبی بسیار زیبا برای نمای ساختمان ها بسازند. این ساختمانها به زیبایی نشان می دهند که چگونه این محصول ساده و مقرون به صرفه می تواند ساختاری با پیچیدگی و ظرافتی نفس گیر را ایجاد کند. از نظر یک طراح و مهندس ساختمان، آجر نما مشکی بی انتها و با اصالت است و توسط این آجر میتوان چیزهای بسیار جدیدی ساخت. آجر مشکی نما بعنوان آجر شومینه و برای طرح پشت تلویزیون نیز به کار می رود. آجرهای مشکی می توانند ظاهری مدرن داشته باشند و همچنین می توانند به صورت سنتی یا حتی تاریخی به نظر برسند. به عنوان تیره ترین آجرهای خنثی، آجرهای مشکی از تنوعی مانند مشکی کم رنگ، دودی و مشکی تیره برخوردار هستند. برای کم و زیاد کردن میزان تیرگی در زمان تهیه آجر، میزان منگنز و ترکیبات مرتبط کاهش یا افزایش پیدا میکند.
 

آجر نسوز قزاقی

یکی از مصالح کاربردی در صنعت ساختمان، آجر است. آجر نسوز قزاقی انواع متفاوتی دارند، از آجر نما و آجر نسوز گرفته تا آجرهای سه سانتی. استفاده از آجر قدمت زیادی دارد. یکی از این آجرها که از قدیمی‌ترین آجرهای سنتی در ایران است، آجر قزاقی نامیده می‌شود. دلیل این نامگذاری، به دوران ورود قزاق‌ها به ایران باز می‌گردد. البته در زمان‌های بسیار قدیم نیز از این نوع آجر استفاده‌هایی می‌شده است. به طوری که در بناهایی مانند طاق کسری و مسجد جامع اصفهان و یزد استفاده از این نوع آجر مشاهده شده است. آجر قزاقی نوعی آجر قدیمی است که خاک موردنیاز برای تولید آن، خاک رس سرند شده است. آجر قزاقی با نام آجر سنتی نیز شناخته می‌شود. این نوع آجر به صورت سنتی و دستی تولید می‌شود. روش تولید این آجر سنتی به این ترتیب است که خاک رس سرند شده را گل می‌کنند و درون قالب‌های چوبی قرار می‌دهند. پس از خشک شدن، خشت‌های آجر را در کوره می‌گذارند تا پخته شود. جالب است بدانید که زمان پخت آجر، رنگ آجر را تعیین می‌کند.
 
 

آجر نسوز رستیک

آجر رستیک ، آجر نسوز رستیک دارای خلل و فرج می باشد.آجر قزاقی به دلیل شیوه تولید آن بسیار نزدیک طیعت هستند و حالت رستیک به صورت طبیعی دارند ولی در بسیاری از مواقع با استفاده از دستگاههایی آجر قزاقی را رستیک می نمایند و از آنجایی که آجرهای قزاقی سنتی استقامت و استحکام آنها به اندازه آجرهای صنعتی و نسوز نمی باشد ، دستگاههای مورد استفاده در آنها متفاوت می باشد و درجه قدرت آنها پایین تر است.ولی در عین حال استقامت آجر قزاقی بسیار قابل قبول است و بناهای قدیمی موجود خود گویای این استقامت می باشد.در مکان هایی که دوستدار طراحی سنتی می باشند اکثرا از آجرهای قزاقی و با توجه به طرح نمای خود آجر رستیک قزاقی استفاده می نمایند تا بنا علاوه بر داشتن حس سنتی گونه ای از حالت طبیعی را نیز به خود بگیرد.
 

 


کد مطلب: 70640

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70640/زندگی-رویایی-خودم-آجر-ساختم

ايتنا
  https://www.itna.ir