۰
plusresetminus
دوشنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۴۸

مشاغل برتر امنیت سایبری چقدر حقوق می‌گیرند؟

ایتنا - انواع مختلفی از مشاغل امنیت سایبری وجود دارد که برخی از آنها نیاز به مجموعه ای خاص از مهارت ها یا تجربه پیشینه ای نسبت به سایرین دارند.
مشاغل برتر امنیت سایبری چقدر حقوق می‌گیرند؟

انواع مختلفی از مشاغل امنیت سایبری وجود دارد که برخی از آنها نیاز به مجموعه ای خاص از مهارت ها یا تجربه پیشینه ای نسبت به سایرین دارند. در اینجا برخی از بالاترین جایگاه های امنیت سایبری مورد تقاضا آمده است:

تحلیلگر امنیت اطلاعات (60 تا 170 هزار دلار):  تحلیلگران امنیتی اغلب در سطح پایه در نقش امنیت سایبری سطح ابتدایی کار می کنند. آنها مستقیماً برای بررسی داده ها، شناسایی فعالیت های مشکوک و رفع نقص در سیستم کار می کنند. اکثر مشاغل تحلیل گر نیاز به مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر یا سایر زمینه های مرتبط دارند.

مهندس امنیت (80-150 هزار دلار): مهندسان امنیت به تجربه فنی کمی بیشتر (علوم کامپیوتر، مهندسی نرم افزار) نیاز دارند زیرا آنها مسئول ایجاد و طراحی سیستم های امنیتی هستند. آنها از نزدیک با تحلیلگرانی کار می کنند که مشکلات احتمالی را برای مهندسان حل می کنند. امروزه مهندسان امنیت سایبری یکی از پرطرفدارترین مشاغل هستند. مهندسان امنیت با تجربه ممکن است در نهایت به مهندسان امنیت شبکه یا مهندسان امنیت برنامه تبدیل شوند.

معمار/طراح امنیتی (120-160 هزار دلار): معماران برای هر سازمانی حیاتی هستند زیرا آنها مسئول طراحی، آزمایش و اجرای پروتکل های امنیتی هستند. آنها شبکه ها و سیستم ها را ارزیابی می کنند تا اطمینان حاصل شود که زیرساخت های امنیتی خطاناپذیر است و مطابق با فناوری های جدید به روز رسانی ادامه می دهند.

مشاور امنیت سایبری (100-140 هزار دلار): مشاوران امنیت سایبری مسئول طراحی استراتژی امنیتی و بهبود زیرساخت هستند. این بر عهده مشاور است که در عین درک عمیق تر از جرایم سایبری، آموزش مناسب در مورد اقدامات امنیتی را به کارکنان ارائه دهد. در بسیاری از موارد، مشاوران به صورت خارجی توسط شرکت ها استخدام می شوند و معمولاً به CISSP یا CISM نیاز دارند.

هکر اخلاقی (80-120 هزار دلار): مشاغل هک اخلاقی نیاز به درک منحصر به فردی از آسیب پذیری های سیستم و شبکه دارند. آنها برای شناسایی نقاط ضعف با اجرای یک حمله مجاز یا آزمایش نفوذ و گزارش دادن به جایی که سیستم ها می توانند بهبود یابند یا نقاط ضعف نیاز به اصلاح دارند، استخدام می شوند.

توسعه دهنده نرم افزار (80-200 هزار دلار): بسته به اینکه در چه صنعتی کار می کنید، توسعه دهندگان نرم افزار انعطاف پذیرترین و سریع ترین موقعیت ها در دنیای فناوری هستند. اخیراً افزایش زیادی در توسعه دهندگان نرم افزاری که در صنعت امنیت سایبری کار می کنند، مشاهده شده است. بسیاری در سیستم های مبتنی بر ابر تخصص دارند، در حالی که برخی دیگر در حال تحقیق در مورد نرم افزار هوش مصنوعی هستند.

تحلیلگر داده های پزشکی قانونی (80 تا 110 هزار دلار): با توجه به اینکه حملات سایبری در سال های اخیر به بالاترین حد خود رسیده است، تحلیلگران پزشکی قانونی برای کمک به شناسایی، بررسی و ارائه پاسخ حادثه برای هرگونه نقض امنیت یا داده ها تقاضای زیادی دارند. این کار نه تنها برای شناسایی منبع حمله ضروری است، بلکه داده های مورد استفاده در تحقیقات را نیز مستند می کند. تحلیلگران پزشکی قانونی ممکن است از نزدیک با متخصصان فناوری اطلاعات برای ایجاد رویه‌های امنیتی همکاری کنند.

متخصص امنیت ابری (90 تا 120 هزار دلار): با انتقال شرکت های بیشتری به فناوری و خدمات مبتنی بر ابر، متخصصان امنیت ابری برای کمک به امنیت داده ها مورد نیاز هستند. رایانش ابری به طور مشخص با دانش سنتی فناوری اطلاعات متفاوت است و به آموزش اضافی نیاز دارد. مهندسان ابر و توسعه‌دهندگان نرم‌افزار به‌دلیل اینکه مهارت‌هایشان در آینده مقاوم است، دائماً در تقاضای زیادی هستند.

تحلیلگر اطلاعاتی منبع باز (70 تا 150 هزار دلار): تحلیلگران اطلاعاتی منبع باز (OSINT) نقش منحصر به فردی دارند که بر جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های عمومی برای اتخاذ تصمیمات اطلاعاتی تهدیدآمیز متمرکز است. تحلیلگران OSINT طیف وسیعی از داده ها را برای ارزیابی دقیق هرگونه بردار حمله احتمالی یا آسیب پذیری نظارت می کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
کد مطلب: 70628
برچسب ها: امنیت سایبری
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام