کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آیا اینستاگرام موقعیت مکانی دقیق شما را به دیگران نشان می‌دهد؟

30 آبان 1401 ساعت 4:17

ایتنا - ​​​​​​​آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام ادعاهایی مبنی بر اینکه این شبکه اجتماعی داده‌های با ردیابی مکان کاربران آن را برای دیگران به اشتراک می‌گذارد را رد کرد.



مطالبی اخیرا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده‌اند که ادعا می‌کنند در به‌روز رسانی اخیر آی‌او‌اس، کاربران می‌توانند مکان دقیق شما را از اینستاگرام پیدا کنند. این مطالب می‌گویند که اگر گوشی آیفون یا آی‌پد دارید مکانی را که در یک پست یا استوری برچسب‌گذاری می‌کنید، مکان تقریبی نیست و موقعیت دقیق مکانی شما را نشان می‌دهد و تمام فالوئرهای شما نیز می‌توانند آن را مشاهده کنند.

این موضوع باعث شد تا بسیاری از کاربران تنظیمات اینستاگرام را تغییر دهند و مجوزهای مکان برای این شبکه اجتماعی را غیرفعال کنند.


آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام ادعاهایی مبنی بر اینکه این شبکه اجتماعی داده‌های با ردیابی مکان کاربران آن را برای دیگران به اشتراک می‌گذارد را رد کرد.

اینستاگرام در قوانینی که به کاربران نیز آن‌ها را اعلام کرده است می‌گوید به موقعیت مکانی دقیق او مخصوصا در آی‌او‌اس دسترسی دارد. اینستاگرام مانند سایر شبکه‌های اجتماعی از کاربران درباره حق دسترسی به مکان سوال می‌پرسد. اما اینستاگرام یا هر شبکه اجتماعی دیگر به غیر از افزودن مکانی که مستقیما از سوی کاربر تعیین شده است، به هیچ وجه این موقعیت مکانی را به‌صورت عمومی به اشتراک نمی‌گذارد. طبق گزارش‌ها، هیچ نمونه‌ای از انتشار موقعیت جغرافیایی یک کاربر بدون اطلاع وی گزارش نشده است.

حساب کاربری اینستاگرام در توییتر برای شفاف‌سازی این موضوع گفت: «بدیهی است که ما موقعیت مکانی شما را با دیگران به اشتراک نمی‌گذاریم. مانند دیگر رسانه‌های اجتماعی ما از «موقعیت مکانی دقیق» برای برچسب‌های لوکیشن و قابلیت‌های مپ (نقشه) استفاده می‌کنیم.»

منبع: یورونیوز


کد مطلب: 70624

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70624/آیا-اینستاگرام-موقعیت-مکانی-دقیق-دیگران-نشان-می-دهد

ايتنا
  https://www.itna.ir