کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تیک‌تاک وارد حوزه فروش کتاب شد

سايت خبری ايتنا , 1 آذر 1401 ساعت 2:26

ایتنا - نویسندگان متعددی هستند که حداقل بخشی از موفقیت خود را مدیون این پلتفرم اجتماعی هستند: مانند نویسنده ویکتوریا آویارد، که در تصویر نشان داده شده است، که سری «ملکه سرخ» خود را تنها چند ماه قبل از ایجاد تیک‌تاک معرفی کرد، اما تقریباً هشت سال است که این سری در تیک‌تاک موج‌های متعددی از موفقیت را رقم می‌زند


به طور فزاینده ای برای خوانندگان، نویسندگان و ناشران به طور یکسان روشن می‌شود که تیک‌تاک می‌تواند نویسنده یا کتاب جدیدی به دنیا معرفی کند یا او را شکست دهد. این اپ شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری ویدیو اکنون در تلاش است تا، با فراهم آوردن امکان برای خرید مستقیم کتاب‌ها از طریق این اپ برای کاربرانش، از این فرصت سودی به جیب بزند. نویسندگان متعددی هستند که حداقل بخشی از موفقیت خود را مدیون این پلتفرم اجتماعی هستند: مانند نویسنده ویکتوریا آویارد، که در تصویر نشان داده شده است، که سری «ملکه سرخ» خود را تنها چند ماه قبل از ایجاد تیک‌تاک معرفی کرد، اما تقریباً هشت سال است که این سری در تیک‌تاک موج‌های متعددی از موفقیت را رقم می‌زند، بنابراین جای تعجب نیست که این اپ اکنون سهم خود را از این موفقیت‌ها مطالبه کند.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، جامعه خوانندگان و نویسندگان تیک‌تاک، که در نهایت «BookTok» لقب گرفت، ثابت کرده است که مکانی سرشار از فرصت برای نویسندگان مستقل و کم‌بودجه با هدف تبلیغات برای آثارشان است. طبق گزارش گاردین، تیک‌تاک به لطف همکاری با ناشران مختلف از جمله Bloomsbury، HarperCollins UK، WH Smith و bookshop.org، کتاب‌ها را مستقیماً از طریق بازار آنلاین «TikTok Shop» خود به فروش خواهد رساند.
 
«فروشگاه تیک‌تاک» در حال حاضر یک پلتفرم تجارت الکترونیکی است که آفرینندگان می‌توانند محصولات زیبایی، مد و فناوری‌های مصرفی را بفروشند - اما برخی از کاربران نگران هستند که آستانه ورود به آن برای بسیاری از نویسندگانی که تار و پود جامعه کتابخوانی تیک‌تاک را تشکیل می‌دهند بسیار دشوار باشد.
 


زای سیلا، عضو BookTok، با بیان این دغدغه به گاردین گفت در حال حاضر فقط کتاب‌های بسیار محبوب در این فروشگاه وجود دارند - که معمولاً از نویسندگانی هستند که با شرکت‌های انتشاراتی بزرگ همکاری می‌کرده و بودجه بازاریابی قابل توجهی در اختیار داشته‌اند.
 
این اپ با چندین BookToker دارای پلتفرم‌های بزرگ همکاری کرده است تا بخش کتاب‌های این پلتفرم فروشگاهی را گسترش دهد. با این حال، سیلا می‌گوید که بسیاری از کتاب‌هایی که او می‌خواهد بخواند یا به دیگران توصیه کند در این فروشگاه موجود نیستند، و تعداد بیشماری از اعضای BookTok وجود دارند که ممکن است همین احساس را داشته باشند. بسیاری می‌خواهند دست انتشارات بزرگ از BookTok دور بماند، زیرا نگران هستند که روندها و توصیه‌های کتاب معمول در معرض خطر باشد. یکی دیگر از اعضای BookTok، هم گفت که بهترین بخش از جامعه کتابخوانی آنلاین «جنبه معتبر و صیقل‌داده‌نشده آن است» و تجاری‌سازی بیش از حد و عدم تنوع در نویسندگان این ویژگی آن را تهدید می‌کند.
 


کد مطلب: 70622

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70622/تیک-تاک-وارد-حوزه-فروش-کتاب

ايتنا
  https://www.itna.ir