۰
plusresetminus
يکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۴۵

باج گوگل به اکتیویژن برای حفظ انحصار در بازی‌های موبایلی پلی‌استور

ایتنا - بازی‌های موبایلی یکی از درآمدسازترین منابع مخزن‌های اپ‌ها، همچون App Store و Google Play Store، هستند. بر اساس داده‌های وبسایت Sensor Tower، بازی‌های موبایل نصب‌شده از پلی استور و اپ استور در ماه ژوئن، 6.4 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند.
باج گوگل به اکتیویژن برای حفظ انحصار در بازی‌های موبایلی پلی‌استور
گوگل در مرکز یک توفان ضد انحصار دیگری قرار گرفته است. این بار، این شرکت متهم شده است که خود را در بخش بازی‌های موبایل طمع کرده است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از اسلش‌گیر، بر اساس شکایتی که توسط Epic Games مطرح شده و به طور جداگانه توسط بلومبرگ و رویترز گزارش شده است، گوگل میلیون‌ها دلار به Activision Blizzard و Riot Games پرداخت کرده تا آنها را از راه‌اندازی فروشگاه‌های خود برای توزیع اپ‌ها، یا به عبارت دقیق‌تر بازی‌های موبایلی، باز دارد.
 
بازی‌های موبایلی یکی از درآمدسازترین منابع مخزن‌های اپ‌ها، همچون App Store و Google Play Store، هستند. بر اساس داده‌های وبسایت Sensor Tower، بازی‌های موبایل نصب‌شده از پلی استور و اپ استور در ماه ژوئن، 6.4 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند. این عدد قابل توجه است، زیرا گوگل (و همچنین اپل) تا 30 درصد از تراکنش درون‌برنامه‌ای برای خرید ارز بازی‌ها و سایر موارد مانند پوسته‌ها و سلاح‌ها را کارمزد می‌گیرند.
 

بنابراین طبیعی است که گوگل بخواهد غول‌های دنیای گیم همچون Activision Blizzard و Riot Games در پلی استور قفل شوند. بر اساس گزارش‌ها، هر دو شرکت در مورد طرح‌هایی برای ایجاد فروشگاه‌های اپلیکیشن خود برای توزیع بازی‌های موبایل و محصولات مرتبط بحث کرده‌اند. در صورت تحقق این اهداف، گوگل سهم برجسته‌ای از درآمد حاصل از کارمزد استفاده از پلی استور خود را از دست می‌دهد که در درازمدت ضرر قابل توجهی محسوب خواهد شد.
 
گفته می‌شود که گوگل با قراردادی با اکتیویژن بلیزارد موافقت کرد که شامل پرداخت حدود 360 میلیون دلار در طول سه سال می‌شود تا اطمینان حاصل کند که این شرکت به طرح‌های اختصاصی خودش در زمینه مخزن اپ‌ها جامه عمل نخواهد پوشاند. شرکت اپیک، که اخیراً درگیر یک نبرد حقوقی شدید با گوگل بر سر فورتنایت بود، ادعا می‌کند که گوگل در سال 2022 قرارداد خود را با اکتیویژن بلیزارد منعقد کرده است. جالب اینجاست که اکتیویژن بلیزارد در ژانویه امسال به مبلغ 70 میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد، معامله‌ای که خودش مورد بررسی نهادهای قانونی قرار گرفته است.
 
از سوی دیگر، گوگل مدعیست که شرایط این معامله به اشتباه توصیف شده است. گوگل ادعا می‌کند که، به عنوان بخشی از پروژه Hug، به توسعه‌دهندگان «مشوق‌هایی» ارائه کرده است تا بتوانند پیش‌نمایش اولیه پروژه‌های خود را منحصراً در پلی استور نگه دارند. گوگل کاری مشابه در هند انجام داد که چند هفته پیش توسط نهاد ناظر بر رقابت این کشور بیش از 100 میلیون دلار جریمه شد.
 
کد مطلب: 70618
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام