کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

امیدواری زاکربرگ به افزایش درآمد واتس‌اپ

28 آبان 1401 ساعت 22:33

ایتنا - ​​​​​​​مارک زاکربرگ، مدیرعامل "متا پلتفرمز" برای حل نگرانی کارمندان این شرکت درباره اوضاع مالی آن، اعلام کرد واتس‌اپ و مسنجر، پیشران موج بعدی رشد فروش متا خواهند بود.



زاکربرگ پس از گذشت یک هفته از اعلام اخراج ۱۱ هزار کارمند متا، در دیدار با کارمندان این شرکت به پاسخگویی سوالات پرداخت. وی اپلیکیشن‌های پیام‌رسان متا را بسیار نزدیک به مرحله درآمدزایی در مقایسه با قدرت‌های تبلیغاتی فیس بوک و اینستاگرام توصیف کرد.

به گزارش ایتنا از ایسنا، مدیرعامل متا گفت: ما درباره فرصت‌های بسیار بلندمدتی نظیر متاورس زیاد صحبت کرده‌ایم اما واقعیت این است که پیام‌رسان تجاری، احتمالا رکن بزرگ بعدی کسب و کار ما خواهد کرد زیرا برای درآمدزایی بیشتر از واتس‌اپ و مسنجر تلاش کرده‌ایم.

متا برای بعضی از مصرف کنندگان امکان گفت و گو با فروشندگان و خرید از طریق اپلیکیشن‌های پیام‌رسان را فراهم کرده و به تازگی قابلیت جدیدی را در برزیل اعلام کرده است.

زاکربرگ هزینه‌ای که متا در واحد "رئالیتی لبز" که مسئول توسعه پروژه متاورس است، انجام داده را کم اهمیت شمرد و گفت: مردم، قابل‌توجه‌ترین هزینه متا بوده‌اند و پس از آن هزینه سرمایه بوده که عمده آن برای زیرساخت به منظور پشتیبانی از مجموعه اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی متا هزینه شده است. حدود ۲۰ درصد از بودجه متا به "رئالیتی لبز" اختصاص پیدا کرده است. در "رئالیتی لبز"، این واحد بیش از نیمی از بودجه خود را برای واقعیت افزوده هزینه کرده و محصولات عینک هوشمند جدید تا چند سال آینده همچنان معرفی می‌شوند و عینکهای واقعیت افزوده تمام عیار تا یک دهه دیگر رونمایی خواهند شد.

حدود ۴۰ درصد از بودجه "رئالیتی لبز" برای واقعیت افزوده اختصاص پیدا کرده و ۱۰ درصد برای پلت‌فرم‌های اجتماعی آینده‌گرا مانند دنیای مجازی هاریزن (Horizon) صرف شده است.

بر اساس گزارش یاهو فاینانس، اندرو بوثورث، مدیر ارشد فناوری متا که "رئالیتی لبز" را اداره می‌کند، اظهار کرد: عینکهای واقعیت افزوده باید مفیدتر از تلفنهای همراه باشند تا بتوانند مشتری پیدا کرده و فراگیر شوند.


کد مطلب: 70597

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70597/امیدواری-زاکربرگ-افزایش-درآمد-واتس-اپ

ايتنا
  https://www.itna.ir