کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

از شاگردی در بازار تره بار تا درآمد میلیاردی

28 آبان 1401 ساعت 12:13

شاگرد میوه فروشی بودم در بازار که پخش خیار داشت. همیشه فکر میکردم اینطور ادامه دهم همیشه شاگرد می مانم. تصمیم گرفتم با درآمدم نهال درخت خیار بخرم. بعد گلخانه ای کوچک ساختم و آرام آرام مسیرم را پیدا کردم. امروز من خیلی بیشتر از میوه فروش دوران نوجوانی ام درآمد دارم و هنوز جوانم.


---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



شاگرد میوه فروشی بودم در بازار که پخش خیار داشت. همیشه فکر میکردم اینطور ادامه دهم همیشه شاگرد می مانم. تصمیم گرفتم با درآمدم نهال درخت خیار بخرم. بعد گلخانه ای کوچک ساختم و آرام آرام مسیرم را پیدا کردم. امروز من خیلی بیشتر از میوه فروش دوران نوجوانی ام درآمد دارم و هنوز جوانم.

 

خیار صادراتی


خیار گلخانه ای تفاوت زیادی نسبت به خیار مزرعه ای دارا می‌باشد که یکی از بارز ترین آن در خیار صادراتی گلخانه ای این محصول جای بذر وجود دارد اما خبری از خود بذر نخواهد بود.
این نوع میوه همچون گوجه فرنگی گلخانه ای دارای ویژگیهای خاص و منحصر به فرد خواهد بود که هر کدام از آن خاصیت خاص خودش را دارا می‌باشد.
خیار گلخانه ای شکل ظاهری مناسب و خوش فرمی را خواهد داشت که بسیار قلمی و رنگ سبز با کیفیت دارا می‌باشد. همچنین این محصول بخاطر اینکه مواد کود مناسبی را مصرف خواهد کرد دارای بافتی ترد و خوش طعم خواهد بود.

 

خیار گلخانه ای


کشت و خرید خیار به دو صورت انجام می شود گلخانه ای و غیر گلخانه ای که زمان برداشت خیار گلخانه ای در فصلهای پاییز و زمستان است و این خیار به خیار قلمی معروف می باشد.
یکی از شایع ترین تشخیص خیار گلخانه با غیر گلخانه ای بذرهایی است که درون آنها است خیار گلخانه ای دارای بذری نیست فقط اثر آن درون خیار مشخص است ولی در خیار غیر گلخانه ای بذر مشخص هست و می توانید در زیر دندانهای خود حس کنید  و می توان از خیارهای گلخانه ای برای پذیرایی استفاده نمود.
یکی دیگر از ویژگیهای منحصربه ‌فرد کشت گلخانه‌ ای به دست آوردن محصولی سالم می ‌باشد که به ‌دور از هر گونه بیماری و آسیب به دست می ‌آید.
از دیگر فواید کشت گلخانه ‌ای خیار می ‌توان به صرفه ‌جویی در منابع طبیعی مانند آب خاک نور و مدیریت دقیق این منابع است داشتن تعادل و ایجاد محیطی بسیار امن برای رشد محصولات کشاورزی به‌ صورت مغذی و درجه یک در گلخانه‌ ها ایجاد می ‌شود.
 

خیار درختی


در مورد خیار بوته ای و درختی باید گفت که خیار درختی نسبت به بوته ای ظاهر زیباتری دارد. یکی از تفاوتهای دیگری که بین خیارهای مزرعه ‌ای و خیار گلخانه ای گالاردو وجود دارد این است که در صورتی ‌که خیار گلخانه ‌ای را از وسط به دو قسمت تقسیم کنید فقط جای بذرها را می‌ بینید در صورتی‌ که اگر خیارهای مزرعه‌ ای را از وسط نصف کنید بذرهای گیاه کاملاً قابل ‌مشاهده هستند و در زیر دندان هم کاملاً حس می‌گردند.
خیارهای گلخانه ‌ای اصولاً در فصلهای پاییز و زمستان مورد کشت قرار می ‌گیرند و حدوداً تا اواخر بهار هم در بازار وجود دارند و در تابستان اصولاً این خیارها در بازار دیده نمی‌ شوند و فقط انواع درختی و بوته ای را در تابستان می توان خریداری کرد.
 


کد مطلب: 70585

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70585/شاگردی-بازار-تره-بار-درآمد-میلیاردی

ايتنا
  https://www.itna.ir