۰
plusresetminus
چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۴۹

معرفی بهترین مکان های تقریحی قشم

ما بهترین مکان‌های تفریحی و گردشگری قشم را به شما معرفی کرده‌ایم، پس در ادامه با ما همراه باشید.
معرفی بهترین مکان های تقریحی قشم
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



قشم، جزیره‌ای بسیار زیبا در استان هرمزگان است و نام او به دلیل طبیعت خاص و بی‌نظیرش در لیست عجایب هفتگانه به چشم می‌خورد. مکان‌های تفریحی و تجاری این منطقه سبب شده است تا مسافران، این جزیره را به عنوان یک منطقه توریستی و گردشگری انتخاب نمایند.
این منطقه آزاد گردشگری، بیش از 30 موقعیت تفریحی را برای مسافران آماده کرده است. از شمال تا جنوب این جزیره را مناطق تفریحی، تجاری و گردشگری در برگرفته که با یک برنامه‌ریزی درست در طول سفر خود، می‌توانید از تمامی این مناطق دیدن کنید.
در این مقاله، ما بهترین مکان‌های تفریحی و گردشگری قشم را به شما معرفی کرده‌ایم؛ همچنین اگر قصد سفر به این جزیره را دارید، می‌توانید از شرکت هواپیمایی قشم ایر، بلیط خود را تهیه نمایید.
 

بهترین مکان های تفریحی قشم


شناختن بهترین مکان‌های تفریحی قشم، اولین قدم برای مسافرت به این جزیره است. هر جایی از این جزیره را که شما قدم بگذارید، چیزی جز زیبایی، اصالت تاریخی و نماهای فرهنگی نمی‌بینید.
در ادامه این قسمت از مقاله، ما به بررسی بهترین مکان‌های تفریحی قشم می‌پردازیم و جذاب‌ترین مناطق گردشگری این جزیره را به شما معرفی می‌کنیم.
از بهترین مکان‌های تفرحی و گردشگری جزیره قشم می‌توان به موراد زیر اشاره کرد که عبارت‌اند از:
 

دره ستارگان


دره ستارگان، یک منطقه تاریخی است که قدمت آن به بیش از 2 میلیون سال می‌رسد. ستون‌های نازک، تندیس‌هایی از جنس ماسه و رنگ‌های کرمی و خاکستری که با خاک این دره آمیخته شده‌اند، جذابیت این منطقه را دوچندان کرده است.
هر کدام از صخره‌های ماسه‌ای و دیوارهای سنگی دره ستارگان، نوعی از اشکال هندسی بسیار زیبا را برای ما به تصویر می‌کشند. اگر در هنگام غروب آفتاب و تاریکی شب به این دره بروید، بدون شک، محو زیبایی‌ ستارگان در آسمان می‌شوید که این امر می‌تواند یک شب به‌یاد ماندنی را برای شما به ارمغان بیاورد.
 

جزیره دلفین قشم


پارک دلفین قشم که با نام دلفیناریوم هم شناخته می‌شود، یکی دیگر از مکان‌های دیدنی این جزیره است. این پارک، علاوه بر نمایش دلفین‌ها از جذابیت‌های گردشگری دیگری مانند درختان نخل، کوه آتشفشان، نمایش شیرهای دریایی هم برخوردار است.
اگر قصد سفر به جزیره قشم را دارید، حتما از این منطقه گردشگری هم دیدن کنید؛ تماشای رقص و نمایش دلفین‌ها بدون شک، خاطره‌ای جذاب را برای شما به ارمغان می‌آورد.
 

غار نمکدان قشم


دالان‌های غار، رطوبت و هوای خنکی که داخل غار حاکم است، قطراتی که از قندیل‌ها روی صورت گردشگران می‌چکد و خفاش‌هایی که در این غار زندگی می‌کنند، به جذابیت هر چه بیشتر این غار می‌افزایند.
تعداد دالان‌های غار نمکدان بسیار زیاد است که بعضی از این دالان‌ها به عنوان یک جاذبه گردشگری کاربرد دارند و برخی دیگر از آن‌ها هم معادنی از نمک هستند. قندیل‌ها هم که از دیگر ویژگی‌های توریستی این غار محسوب می‌شوند، زیبایی آن را دوچندان می‌کنند.

 
 

جنگل‌های حرا


درختان حرا و چندلیان از زیبایی‌های جنگل‌های حرا به شمار می‌روند؛ جنگل حرا که با نام جنگل دریایی نیز شناخته می‌شود از جمله مناطق جذاب جزیره قشم است که در هر فصلی از سال، سرسبزی خود را حفظ می‌کند.
قایق‌سواری و عکاسی از درختان و پرندگان از جمله تفریحات جنگل‌های حرا محسوب می‌شوند. اگر برای تماشای جنگل‌های حرا به جزیره قشم می‌روید، حتما قایق‌سواری در این منطقه را امتحان نمایید تا خاطره‌ای دلنشین از سفر برایتان باقی بماند.
 

جزیره ناز


جزیره ناز یکی از بهترین مکان‌های قشم محسوب می‌شود که تماشای جذر و مد دریا را می‌توان یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این جزیره دانست. پارکینگ، دست‌فروشانِ محصولات سنتی، فروشندگان خوراکی‌های ضروری و مکان‌هایی برای ایجاد کمپ، از جمله امکانات جزیره ناز هستند.
پرندگان مهاجر، ماهی‌ها، جلبک‌های دریایی و آبزیان جزیره ناز از دیگر جاذبه‌های دیدنی این جزیره به شمار می‌روند؛ خوب است بدانید که جزیره ناز از 2 جزیره جدا از هم تشکیل شده است.
 

تنگه چاهکوه قشم


ارتفاع زیاد دیوارهای چاهکوه و حفره‌های کم عمق این تنگه، از جذابیت‌های دیدنی تنگه چاهکوه هستند. حفره‌هایی که در این تنگه به چشم می‌خورند به مقدار کافی از آب‌های جاری پر شده‌اند؛ که همین امر به زیباتر شدن این تنگه کمک کرده است.
اشکال هندسی که در اثر فرسایش، روی صخره‌ها و دیوارهای تنگه چاهکوه ایجاد شده‌اند، جلوه‌ای شگفت‌انگیز و چشم‌نواز را به این منطقه از جزیره قشم هدیه کرده است.
 

بندر لافت


بادگیرهای روستا، کوچه‌های تنگ، بافت تاریخی، بام لافت، قلعه نادری، قبرستان روستا، قلعه پرتغالی‌ها و گنبد مدون از جمله مکان‌هایی در بندر لافت هستند که سبب جذابیت هر چه بیشتر آن می‌شود.
این روستا هر ساله، میزبان تعداد زیادی از گردشگران ایرانی و خارجی است. از مهم‌ترین امکانات این روستا هم می‌توان به آلاچیق‌ها، رستوران‌ها، کافه‌ها، نیکمت‌ها، سوپرمارکت‌ها و غیره اشاره نمود.
 
 

بهترین بازارهای جزیره قشم


جزیره قشم از بازارها و اماکن تجاری متعددی برخوردار است که برخی از بهترین آن‌ها عبارت‌اند از:
   - منطقه درگهان
   - بازار ستاره قشم
   - بازار قدیم قشم
   - بازار فردوسی
   - بازار خلیج فارس
   - سیتی‌سنتر قشم
   - مجتمع تجاری دریا
   - مجتمع تجاری نور
   - بازار اطلس
   - بازار نخل قشم
 

کلام‌آخر


شناسایی بهترین مکان‌های قشم می‌تواند به شما برای سفر به بزرگ‌ترین جزیره ایران کمک کند. بالاتر، در رابطه با اینکه چه مکان‌هایی را می‌توانید برای سفر به جزیره قشم انتخاب کنید، صحبت کردیم.
برای تهیه بلیط هواپیما تهران کیش هم لازم نیست نگران باشید؛ زیرا می‌توانید برای این کار از شرکت هواپیمایی قشم ایر، کمک بگیرید. اگر در زمینه تهیه بلیط هواپیما تهران کیش، سوالی دارید، می‌توانید از اطلاعات شرکت هواپیمایی فلای تودی استفاده کنید.
سایت فلای تودی با داشتن کادری مجرب، پشتیبانی 24 ساعته، رزرو بلیط با کمترین هزینه و درج قیمت‌ بلیط‌ها به صورت آنلاین، به عنوان یک مرجع معتبر می‌تواند به شما در این زمینه خدمت‌رسانی کند.

 
کد مطلب: 70552
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام