کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دسترسی به کد نرم افزاری توییتر مسدود شد

24 آبان 1401 ساعت 12:35

ایتنا - ​​​​​​​توییتر یک بار دیگر به مسدود کردن کد نرم افزاری مبادرت کرد تا محصولات و قابلیت‌های جدید در این پلت‌فرم منتشر نشوند مگر این که مهم باشند.




توییتر فریز مشابه را زمانی که ایلان ماسک اواخر اکتبر مالکیت این شرکت را به دست گرفت، اجرا کرد و توضیح داد این اقدام، به منظور جلوگیری از تغییرات بدون اجازه یا تصادفی این سایت شبکه اجتماعی توسط کارمندان توییتر است.

به گزارش ایتنا از ایسنا، به گفته دو منبع آگاه که مایل نبودند نامشان فاش شوند، اقدام اخیر، کمی متفاوت بوده و شدیدتر است. این بار کارمندان توییتر حتی نمی‌توانند یک کد جدید بنویسند. دلیل این اقدام معلوم نیست اما انتظار می‌رود تا اطلاع ثانوی، ادامه پیدا کند.

ماسک ۲۷ اکتبر کنترل توییتر را به دست گرفت و نیمی از بیش از ۷۰۰۰ کارمند این شرکت شامل همه مدیران ارشد را اخراج کرد. بعضی از افرادی که نگه داشته شده‌اند، برای مدیرعامل مهم بوده‌اند و سایرین نگران هستند که تعدیل مشاغل ممکن است به اختلال توییتر یا محصول آن منتهی شود زیرا اکنون این شرکت مهندسان زیادی ندارد.

ایلان ماسک که خود را طرفدار مطلق آزادی بیان می‌نامد، به اخراج مهندسانی متوسل شده است که در توییتر به انتقاد علنی از او پرداختند. در یک مورد، ماسک اخراج را در یک پیام توییت اعلام کرد و در یک مورد دیگر، کارمند سابق توییتر اعلام کرد وقتی به طور علنی از ماسک انتقاد کرد، اخراج شد.

اریک فرونهافر، مهندسی که در اپلیکیشن توییتر برای سیستم عامل اندروید کار می‌کرد، روز یکشنبه توییت‌های ماسک را بازنشر کرد و نوشت: درک ماسک از بخش فنی اپلیکیشن توییتر، اشتباه است. ماسک پاسخ داد و از فرونهافر خواست توضیح دهد.

پس از این که فرونهافر در یک رشته توییت، به تشریح نظرش پرداخت، یک کاربر از او پرسید چرا نظرش را به طور خصوصی با رئیس در میان نگذاشته است. این مهندس که بیش از هشت سال سابقه فعالیت در توییتر داشت، پاسخ داد شاید او باید سوالات را به طور خصوصی بپرسد. شاید باید از اسلک یا ایمیل استفاده کند.

ماسک روز دوشنبه نوشت: فرونهافر اخراج شده است. فرونهافر این توییت را بازنشر کرد و یک ایموجی سلام فرستاد که بسیاری از کارمندان ماه جاری پس از اخراج شدن از توییتر، استفاده کرده بودند.

توییتر از زمانی که توسط ایلان ماسک خریداری شده، دچار اغتشاش و بی‌نظمی شده است. بسیاری از کارمندان از این که ماسک یک هفته پس از خرید توییتر، نیمی از کارمندان آن را اخراج کرده است، ناراحت هستند. این میلیاردر، فرهنگ توییتر را هم به سرعت تغییر داده است. پیش از این، انتقاد علنی کارمندان از مدیریت مرسوم نبود و کارمندان اغلب در کانالهای داخلی توییتر در اسلک و از طریق ایمیل نظراتشان را مطرح می‌کردند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، کارمندان سابق و فعلی می‌گویند تغییرات ماسک فقدان ارتباط داخلی شده و معلوم نیست چه کسی مسئول است و شرکت چه اولویتهایی دارد.


کد مطلب: 70507

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70507/دسترسی-کد-نرم-افزاری-توییتر-مسدود

ايتنا
  https://www.itna.ir