۰
plusresetminus
سه شنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۳:۱۳

جف بزوس قصد دارد بیشتر ثروتش را به خیریه بدهد

ایتنا - این نخستین باری است که او اعلام می‌کند قصد دارد بیشتر ثروت خود را به خیریه بدهد.
جف بزوس قصد دارد بیشتر ثروتش را به خیریه بدهد

جف بزوس، بنیانگذار شرکت آمازون، قصد دارد بخش اعظم ثروت خالص ۱۲۴ میلیارد دلاری خود را به خیریه بدهد. او در مصاحبه‌ای با سی‌ان‌ان گفت که بخش عمده‌ای از ثروت خود را برای مبارزه با تغییرات آب‌و‌هوایی و حمایت از افرادی که می‌توانند بشریت را در برابر مشکلات عمیق اجتماعی و سیاسی متحد کنند، به خیریه خواهد داد.»

به گزارش ایتنا و به نقل از ایندیپندنت، اگرچه بزوس جزئیات وعده خود را توضیح نداد، این نخستین باری است که او اعلام می‌کند قصد دارد بیشتر ثروت خود را به خیریه بدهد. بیزوس به دلیل در پیش نگرفتن وعده‌ای که صدها ثروتمند جهان برای اهدای عمده ثروت خود به امور خیریه داده‌اند، با انتقاد مواجه بوده است.

بنیانگذار شرکت آمازون روز شنبه، ۱۲ نوامبر (۲۱ آبان)،  در مصاحبه خود با سی‌ان‌ان در خانه‌اش در واشنگتن دی‌سی، گفت که او و شریک زندگی‌اش «دارند خودشان را  برای از دست دادن این ثروت آماده می‌کنند».
هنگامی که از او سوال شد که آیا قصد دارد عمده ثروت خود را در طول زندگی‌اش اهدا کند یا خیر، بیزوس پاسخ داد: «بله، چنین خواهم کرد.»

گفت‌وگوی ۲۰ دقیقه‌ای با بزوس و شریک زندگی‌اش، طیف گسترده‌ای از موضوعات را پوشش داد؛ از دیدگاه‌های بیزوس در مورد سیاست و احتمال رکود اقتصادی گرفته تا طرح سانچز، شریک زندگی بیزوس، برای بازدید از فضا با گروهی از خدمه زن، و دیدگاه‌های او در مورد شکوفایی مشارکت تجاری با بیزوس.

اما بزرگ‌ترین چالش این زوج ممکن است چگونگی توزیع ثروت گسترده بیزوس باشد. بزوس از اعلام مبلغ و درصد یا جزئیات دیگر و نام بردن از محل احتمالی و چگونگی هزینه شدن این ثروت، خودداری کرد.

بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، بزوس با اینکه چهارمین فرد ثروتمند جهان است، از اختصاص دادن مبلغ کلانی از ثروتش برای امور خیریه در طول زندگی‌اش، خودداری کرده است.
او در طول ۱۰ سال، ۱۰ میلیارد دلار، یا حدود ۸ درصد از ارزش خالص  ثروت فعلی خود را به صندوق زمین بیزوس که سانچز ریاست مشترک آن را بر عهده دارد، اختصاص داده است.

بیزوس راهبرد بشردوستانه‌اش را با تلاش خود در تجارت الکترونیکی و رایانش ابری همسان دانست که او را به یکی از قدرتمندترین افراد جهان تبدیل کرده است.

در حالیکه بزوس و سانچز طرح‌های خود را برای ثروت بیزوس تنظیم می‌کنند، بسیاری از مردم عادی برای مهار آنچه اقتصاددانان «رکود اقتصادی» نامیده‌اند، آماده می‌شوند.
کد مطلب: 70498
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام