۰
plusresetminus
دوشنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۷:۳۰

من با اسب به تمام اهدافم رسیدم

امروزه همه ما دنبال کارهای آسان و بی دردسر میگردیم که پول خوبی هم دستمان را بگیرد. من با پرورش اسب توانسته ام به قله کوه برسم و ثروت خوبی هم دست گیرم شود. حال بیایید باهم چند نمونه از این حوزه را مورد بررسی قرار دهیم.
من با اسب به تمام اهدافم رسیدم
---------------- رپرتاژ آگهی -----------------



امروزه همه ما دنبال کارهای آسان و بی دردسر میگردیم که پول خوبی هم دستمان را بگیرد. من با پرورش اسب توانسته ام به قله کوه برسم و ثروت خوبی هم دست گیرم شود. حال بیایید باهم چند نمونه از این حوزه را مورد بررسی قرار دهیم.

 

اسب اصیل


کشور ما بزرگترین تولید کننده و پرورش دهنده ی اسب اصیل ترکمن و عرب می باشد، که از تمام دنیا و مخصوصا کشور های حوزه خلیج فارس برای خرید اسب های ایرانی تقاضای فراوانی دارند. تجار این کشور ها با شرکت در نمایشگاه های برگزار شده در کشور اقدان به خرید می نمایند، که بسیار برای آن ها هزینه بر می باشد. اسب اصیل دارای شناسنامه و گواهی نامه های معتبر جهانی می باشد، که از روی دی نی ای آن می توان به ویژ گی های آن دسترسی داشت. امروزه مراکز بسیاری در زمینه تولید اسب فعالیت دارند و در رسیدگی به آن ها نقش مهمی دارند. فروش روز اسب در قیمت نهایی آن تاثیر گذار است. زیرا خوراک این اسب های صادراتی باید از تغذیه ی مناسب و شرایط آن ها بسیار هزینه بر می باشد. اسب ها باید به طور مداوم تیمار شوند، نعل هایشان تعویض گردد. گردش روزانه در محوطه ی پرورش و چریدن در سبزه زار داشته باشد. مربی ها باید روزانه تمرینات را به حیوان یادآوری نماید و وضعیت جسمانی و روانی آن را چک کند تا مشکلی در روند پرورش پیش نیاید.

 

اسب نژاد عرب


امروزه نگه داری حیوانات بسیار رونق گرفته و افراد علاقه شدیدی به نگه داری حیوانات اصیل و نجیب مانند اسب دارند بهترین اسب نژاد عرب در ایران بسیار زیاد است و انواع مختفی از آن وجود دارد که می توانید برای خرید از یک مشاور متخصص یاری بخواهید تا بهترین نوع اسب را به شما معرفی کند. اسب ها حیواناتی هستند که در مناطق مختلف کشور یافت می شوند و می توانند در مناطق کویری و آب و هوای سرد نیز دوام بیاورند. اسب ها به دلیل وفاداری و نجابتی که دارند اکثر افراد به نگه داری از آن مشتاق هستند. یکی دیگر از دلایلی که اسب ها مورد توجه قرار گرفته است سوارکاری است که افراد انجام می دهند. این حیوان نجیب علاوه بر زیبایی از اصالت های مختلفی برخوردار است. سوارکاری با اسب از قدیم الایام بسیار توصیه شده و یکی از ورزش های پر از هیجان است و بیشتر جوانان در این دو دهه اخیر استقبال زیادی از مجموعه های آموزش سوارکاری داشته اند. همانطور که گفته شد اسب ها دارای انواع مختفی است که با توجه به نژادش قیمت آن تعیین می شود.
 

اسب ترکمن


انواع اسب ترکمن نسبت به سایر اسبهای دیگر به راحتی می‌ توانند یورتمه بروند، همچنین اندازه سم آنها کوچکتر است، ویژگی مثبت دیگری که این اسبها دارند چرخش بسیار راحت آنها می باشد، این نوع اسبها اگر تغذیه مناسبی داشته باشند کمتر دچار بیماری می گردند. حتی این اسبها کشمش و خرما مرغوب نیز می خورند، هر کدام از اسبهای ترکمن با توجه به شرایط جسمانی و همچنین سنی که دارند مقدار مشخصی از مواد غذایی را مصرف می کنند، به عنوان مثال اسبهایی که باردار هستند قطعا میزان تغذیه بیشتری دارند، حتی ممکن است نوع تغذیه آنها با اسبهای معمولی تفاوت داشته باشد. گفته می شود احتمال دارد که اسبهای ترکمن و اسبهای عربی از لحاظ ژنتیکی شباهتهایی با یکدیگر داشته باشند، زیرا این دو نژاد اسب شباهتهای بسیار فراوانی با هم دارند اما قطعا تفاوتهایی نیز در بین آنها وجود دارد، به عنوان مثال اسبهای ترکمن نسبت به اسبهای عرب اندام کشیده تری دارند و به صورت کلی خوش اندام تر دیده می شوند.
 
کد مطلب: 70492
برچسب ها: رپرتاژ
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام