۰
plusresetminus
شنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۴۲

چرا روش جدید دریافت تیک آبی توییتر تعلیق شد؟

ایتنا - پیش از این اعلام شده بود که هر کاربر با پرداختن ۷.۹۹ دلار در ماه می‌تواند در توییتر آبی حساب کاربری بسازد و تیک آبی دریافت کند.
چرا روش جدید دریافت تیک آبی توییتر تعلیق شد؟

توییتر شیوه جدید ارائه تیک آبی به کاربران را که به‌تازگی راه‌اندازی شده بود، به حالت تعلیق درآورد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که موجی از حساب‌های کاربری تقلبی در این رسانه اجتماعی پرطرفدار، نشانه آبی دریافت کردند که پیش‌تر به‌معنای تایید هویت کاربر بود.

به گزارش ایتنا از ایندیپندنت، بعد از اینکه ایلان ماسک توییتر را تصاحب کرد، تصمیم گرفت که سرویس پریمیوم «توییتر آبی» را با مبلغ ۶.۹۹ پوند بریتانیا در ماه (۷.۹۹ دلار آمریکا در ماه) در دسترس افرادی قرار دهد که هویت واقعی آن‌ها تایید شود؛ ازجمله این افراد، چهره‌های مشهور، شخصیت‌های شناخته‌شده در فضای مجازی و روزنامه‌نگاران بودند.

با این حال، مدل اصلاح‌شده توییتر تحت رهبری ماسک، به‌صورت اشتباهی به برخی حساب‌های جعلی اعتبار داد. یکی از این حساب‌ها، صفحه‌ای بود که ادعا می‌کرد به عیسی مسیح تعلق دارد. شخص پشت این حساب کاربری طنز که ترجیح می‌دهد ناشناس بماند، آن را ۱۴ سال پیش در سال ۲۰۰۶ فعال کرد. او در این زمینه گفت: «اگرچه مدت طولانی این حساب کاربری را داشتم، مطمئن نبودم که بتوانم آن را به تایید رسمی برسانم و نشانه آبی را دریافت کنم.»

دارنده حساب توییتری عیسی مسیح افزود: «من قبلا برای تاییدشدن درخواست داده‌ و رد شده بودم، اما وقتی ایلان ماسک قوانین تایید حساب‌ها را تغییر داد، فهمیدم که بالاخره وقت دریافت نشانه آبی فرارسیده است. با پرداخت مبلغ تعیین‌شده، توییتر آبی را خریدم و بلافاصله تایید شدم.»

مدت کوتاهی پس از پرداخت ۴۴میلیارد دلار برای به‌دست‌گرفتن کنترل توییتر در ماه اکتبر، ثروتمندترین مرد جهان در روز چهارشنبه، ۱۸ آبان‌ماه، اعلام کرد: «پاکسازی توییتر اکنون شروع می‌شود.» این کارآفرین میلیاردر پیش‌تر درباره ورشکستگی این شرکت و اخراج نیمی از نیروی کار هشدار داده بود. 
 

تسلط ماسک بر توییتر و چشم‌اندازهای او باعث شده است که برخی از کاربران برجسته و شخصیت‌های شناخته‌شده حساب‌های خود را غیرفعال کنند. مدیریت او باعث نگرانی فعالانی شده که از افزایش آزار و اذیت‌ها و پخش اطلاعات نادرست می‌ترسند؛ خود ماسک به اوباش‌گری اینترنتی (ترول‌کردن به‌معنی گذاشتن کامنت‌های غیرمرتبط، تحریک‌کننده و در مواردی توهین‌آمیز که عموما با هدف مطرح‌کردن خود و یا منحرف‌کردن بحث اصلی است) در توییتر معروف است. با این حال، مالک تسلا ادعا کرد که توییتر در روز جمعه به «بیشترین تعداد کاربران فعال» رسیده است. او افزود: «استفاده از توییتر همچنان درحال افزایش است.»

درحال حاضر دو شیوه‌ برای به‌دست‌آوردن نشانه آبی تایید کاربران توییتر وجود دارد؛ یکی شامل حساب‌هایی است که قبل از تصدی ماسک به مسئولیت تایید شده‌اند. این نظام اعتباردهی از ابتدا برای کمک به شناسایی کاربران معتبر و اثرگذار در این رسانه اجتماعی، ازجمله شخصیت‌های دولتی، ستارگان دنیای ورزش و سرگرمی، روزنامه‌نگاران و نام‌های تجاری و شرکت‌های بزرگ طراحی شده بود. شیوه دیگر، خرید حساب اشتراک توییتر آبی است که پس از ایلان ماسک در نظر گرفته شد. او در نسخه روزآمد خود در دستگاه‌های آی‌او‌اس اپل اعلام کرد هر کاربری با پرداخت هزینه ماهانه برای خدمات پیشرفته توییتر آبی (Blue) تیک آبی دریافت خواهد کرد.

این نسخه قرار بود در بریتانیا، ایالات متحده، کانادا، استرالیا و نیوزیلند در دسترس قرار گیرد و مالک جدید توییتر مدعی شده بود که این خدمات «قدرت» را به دست «مردم» می‌دهد؛ اتفاقی که حالا به تعلیق درآمده است.

ایلان ماسک در ماه آوریل با خرید توییتر به مبلغ ۵۴.۲۰ دلار به‌ازای هر سهم موافقت کرده بود، اما در ماه ژوئیه با اشاره به مشکلات مربوط به هرزنامه‌ها و ربات‌ها در توییتر، اعلام کرد که نظرش تغییر کرده است. او از اوایل اکتبر تلاش خود را برای تصاحب توییتر ازسر گرفت. ماسک سرانجام خرید این شرکت را که به درازا کشیده بود، در ۲۷ اکتبر به نتیجه رساند و بلافاصله مدیران ارشد آن، ازجمله پاراگ آگراوال، مدیرعامل، ند سگال، مدیر مالی، و ویجایا گاد، مدیر حقوقی، را اخراج کرد.
کد مطلب: 70461
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام