کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رکود جهانی به تیک‌تاک هم رسید

19 آبان 1401 ساعت 21:12

ایتنا - ​​​​​​​سرویس ویدئوی کوتاه تیک تاک، هدف درآمد تبلیغاتی سال ۲۰۲۲ را حدود دو میلیون دلار کاهش داده که پیامد رکود جهانی دامن‌گیر شرکت‌های فناوری بزرگ را نشان می دهد.



بلومبرگ به نقل از یک منبع آگاه نوشت: شو زی چو، مدیرعامل تیک تاک در دیدار با شماری از کارمندان این اپلیکیشن چینی، پیش بینی خود از درآمد تبلیغات سال ۲۰۲۲ را از ۱۲ میلیارد دلار برآورد قبلی، به ۱۰ میلیارد دلار کاهش داده است. این بازبینی شامل بخش‌های کسب و کار کوچک‌تر مانند تجارت الکترونیکی نیست.

به گزارش ایتنا از ایسنا، بازبینی هدف درآمد تبلیغاتی، منعکس کننده کاهش جهانی هزینه بازاریابی به دلیل محدود شدن بودجه شرکت‌ها و مصرف کنندگان و آمادگی در برابر رکود احتمالی است. بسیاری از شرکت‌های بزرگ فناوری از جمله آلفابت، آمازون، متا و مایکروسافت، نتایج مالی گزارش کردند که ضعیف‌تر از حد معمول بوده و صدها میلیون تا میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داده‌اند.

موفقیت اپلیکیشن‌های تیک تاک و نسخه چینی آن دوین، شرکت بایت دنس را به ارزشمندترین استارتاپ جهان تبدیل کرده است اما این شرکت بین مقابله چین با قدرت گرفتن شرکت‌های اینترنتی و ظن واشنگتن به این سرویس‌ها، تحت فشار قرار گرفته است. نگرانی‌ها نسبت به این که تیک تاک چطور اطلاعات کاربران آمریکایی را نگهداری می‌کند و مدیریت جریان اطلاعات بین کارمندان در چین و کشورهای دیگر، در میان قانونگذاران و سیاستمداران آمریکایی تجدید شده است. تیک تاک مثل اکثر پلتفرم‌های شبکه اجتماعی، اکثر درآمدش را از تبلیغات به دست می‌آورد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، بایت دنس برنامه عرضه اولیه عمومی را با فراری شدن سرمایه‌گذاران از دارایی‌های پرریسک، به تاخیر انداخته است. اپلیکیشن دوین درآمد بسیار بیشتری دارد اما معلوم نیست رکود چین بر این سرویس ویدئویی چه تاثیری خواهد گذاشت.


کد مطلب: 70424

آدرس مطلب: https://www.itna.ir/news/70424/رکود-جهانی-تیک-تاک-هم-رسید

ايتنا
  https://www.itna.ir