۰
plusresetminus
چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۱۲

زاکربرگ بیش از ۱۱ هزار کارمند متا را اخراج می‌کند

ایتنا - ​​​​​​​شرکت متا پلتفرمز اعلام کرد ۱۳ درصد از نیروی کار خود معادل بیش از ۱۱ هزار کارمند را اخراج می‌کند.
زاکربرگ بیش از ۱۱ هزار کارمند متا را اخراج می‌کند

این نخستین اخراج گسترده در تاریخ ۱۸ ساله متا و یکی از بزرگترین اخراج‌های سال میلادی جاری در میان شرکت‌های بزرگ فناوری است. پیش از این، مایکروسافت و توییتر و سایر شرکت‌های فناوری در مواجهه با افزایش هزینه‌ها و بازار تبلیغات ضعیف، حذف هزاران موقعیت شغلی را اعلام کردند.

به گزارش ایتنا از ایسنا، رونق دوران پاندمی کووید که درآمد و ارزش بازار شرکت‌های فناوری را افزایش داده بود، امسال در مواجهه با تورم بی‌سابقه و رشد سریع نرخ‌های بهره، فروپاشیده است.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در پیامی به کارمندان گفت: نه تنها تجارت آنلاین به روند قبلی برگشته بلکه رکود اقتصاد کلان، افزایش رقابت و ضرر تبلیغات باعث شده است درآمد ما بسیار کمتر از حد انتظار باشد. من اشتباه کردم و مسئولیت آن را برعهده می‌گیرم.

ارزش سهام متا که امسال بیش از دو سوم سقوط کرده است، پیش از اعلام این خبر حدود سه درصد صعود کرده بود.

این شرکت همچنین قصد دارد هزینه‌های غیرضروری را کاهش داده و توقف استخدام را تا پایان سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ تمدید کند. اما میزان صرفه جویی پیش بینی شده با این اقدام را اعلام نکرده است.

متا اعلام کرد ۱۶ هفته حقوق پایه بعلاوه دو هفته اضافی برای هر سال خدمت و همچنین باقی مانده زمان خدمت را به کارمندانی که اخراج می‌شوند، پرداخت خواهد کرد. کارمندانی که اخراج می‌شوند، سهام خود را دریافت کرده و از پوشش بیمه به مدت شش ماه برخوردار خواهند شد.

زاکربرگ در میان مدیران ارشد آمریکایی است که امسال درباره رکود در پیش هشدار داده است. با این حال، در بخشی از آسیبی که متا دیده، خود این شرکت مقصر بوده است. سرمایه گذاری سنگین در متاورس، باعث شده است این شرکت ۱۰۰ میلیارد دلار هزینه برای سال ۲۰۲۳ پیش بینی کند. این موضوع بدبینی سرمایه‌گذارانی را برانگیخته که صبر خود را در برابر سرمایه گذاری‌های زاکربرگ که انتظار دارد به ثمر نشستن آنها یک دهه طول بکشد، از دست داده اند.

متا همچنین با رقابت شدید از سوی تیک تاک و تغییرات حریم خصوصی از سوی اپل روبرو شده است و زیر ذره بین رگولاتورهای سراسر جهان قرار دارد.

بر اساس گزارش رویترز، متا تا پایان سپتامبر، ۸۷ هزار و ۳۱۴ کارمند داشت.
کد مطلب: 70401
نام شما
آدرس ايميل شما

مهمترين اقدام برای پيشگیری از تکرار امثال کوروش کمپانی؟
اصلاح قوانين
برخورد قاطع
اصلاح گمرکات
آزاد کردن بازار
آگاه سازی مردم
هيچکدام